Citat:
Ursprungligen postat av
Fittheligeande
Fick provanställning på 6 månader men blev uppsagd efter 2 månader på ett ställe. På ett annat ställe var de riktigt fula så de förlängde en endast en månad åt gången. Varför valde jag att jobba med såna skitvillkor kanske många frågar. Jag tillhör väl en grupp som inte kan välja och vraka på arbetsmarknaden. Utan jag får till viss mån ta det som erbjuds.
Under en provanställning så behöver man inte ge några skäl till varför man avsluta anställningen.
Så antagligen levde du inte upp till de produktionskrav det hade.
Du får helt enkel försöka anstränga dig och jobba lite effektivare(under förutsättningen att det är en seriös arbetsgivare). Provanställningen är till för att pröva arbetskraften, när du får en fast anställning så får man bättre anställningsskydd.
Sedan finns det företag som har tagit det i system att utnyttja provanställningar.
Är man arbetslös så får man i regel börjar från en provanställning, har man en anställning och byter jobb så går det att motivera att man inte skall ha någon provanställning på det nya jobbet.
Det är helt enkelt en tröskel som man behöver ta sig över.
Försök analysera vad du gör för fel?
Sitter du och håller på med mobiltelefonen under arbetstid, snacka för mycket skit med andra på arbetsplatsen(kom ihåg att du behöver sköta dig bättre än de som är fastanställda) ect?