2021-05-07, 15:56
Bannlyst
Jag blev väldigt utsatt för mobbning under min skolgång.
Detta skapade en möjlighet för mig att förstå skillnaden mellan mina egna åsikter och uppfattningar och det som andra människor tycker och tänker samt uttrycker.

Jag insåg att det är jag som bestämmer och har makt över min egna uppfattning och att ingen kan förolämpa mig som person om jag inte bekräftar det som någon annan säger som min egna sanning, om jag gör detta så är det jag själv som förolämpar mig igenom en annan person.

När en annan människa uttrycker medhåll och väljer att lita på det konceptet som man förespråkar och dela den synen på verkligheten, så kan man uppleva att man bekräftar sin egna världsbild igenom den personen och stärker övertygan om att man har valt rätt koncept att lita på eftersom att andra människor väljer att göra samma sak.

Om man förstår något så behöver man inte tro, hoppas eller lita på att det fungerar på ett visst sätt därav upplever man ingen osäkerhet och när man inte upplever det så har man inget behov utav att andra ska dela den synen för att öka tillit över ett koncepts konstruktion inklusive möjliga manipulativa intentioner bakom makten av att styra människors verklighetsuppfattning baserat på hur mycket tillit och personlig kontroll över denna dom väljer att ge bort till konstruktionen i fråga.

När man självmant, utan eftertanke, hur enkelt som helst, bara ger upp makten och kontrollen över sina egna åsikter och tankar och såklart som resultat sina handlingar och sitt agerande.
Så beror det på att man inte har utvecklat en djupgående värdering som är starkare än behovet för externa och ytliga begär som saknar det riktiga värdet.

Men vi behöver inte avsky detta beteende då den enda vägen att förstå värdet utav sin egna integritet om man saknar den förståelsen är att hamna i en situation där man säljer sin integritet i utbyte mot något som skapar negativ påverkan på omvärlden.

Med andra ord skapar man en möjlighet att utvecklas ifrån den skapelse man sedan upplever igenom funktioner inbäddad i konstruktionen utav verkligheten och din upplevelse där du upplever dig själv och dina värderingar igenom den externa verkligheten och andra människor samt tillåter andra individer att få uppleva sina värderingar utifrån dina skapelser med ditt biologiska verktyg.

Jag upplever förståelsen som detta gav mig i tidig ålder som en av mina största styrkor och det som jag är mest stolt över med mig själv.
Upplever en tacksamhet att jag fick möjligheten att sättas på prov och utveckla detta.
Jag önskar även att ingen som utsatte mig för något har dåligt samvete över sina handlingar och förstod att dom inte orsakade någon skada samt att jag hade kapaciteten att omvandla det dom gav mig till något positivt om något så bör dom vara glada över att dom gjorde något som jag till slut lärde mig att uppskatta samtidigt som dom ökade gemenskapen mellan varandra och bildade starkare relationer inom klassen.

Ser inga problem med händelseförloppet men är medveten om att jag måste utveckla min förmåga att stå upp för mig själv och inte sätta mig i en sådan situation igen, då det är möjligt att jag tillät någon utveckla en smak för att behandla andra dåligt som sedan gick ut över någon oskyldig efter att jag inte kunde behaga detta längre som är ansvarig för detta.

Jag förstår även att om jag tillåter någon att behandla mig dåligt, så behandlar jag personen som skadar mig dåligt under tiden han skadar mig eftersom att jag tillåter honom att skapa negativitet.
Jag skapar även själv negativitet utav att tillåta den dåliga behandlingen och får själv dålig karma.
Det är viktigt att man uppmärksammar negativa beteenden och inte tillåter det annars är man medbrottsling till att det finns två offer(Du själv och förövaren).

Vad har ni på Flashback för erfarenheter utav mobbning?
Hur har det påverkat er?
Senast redigerad av OlagligBlomma 2021-05-07 kl. 16:12.
Citera
2021-05-07, 16:01
Medlem
nonameds avatar
Mest varit med om vuxen mobbing och jag är vuxen så det får jag hantera.
Hur gammal är du? En del sitter och pratar om att dom blivit mobbade på lågstadiet fast dom närmar sig 40 år. Då är det dags att växa upp.
Citera
2021-05-07, 16:03
Bannlyst
Jag var rätt tanig i högstadiet så blev mobbad, hur det påverkat mig.
Jag står alltid upp för folk som är lite blyga annorlunda osv , sådana som folk hoppar på och mobbar även i vuxen ålder på arbetsplatser mm....
Citera
2021-05-07, 16:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nonamed
Hur gammal är du? En del sitter och pratar om att dom blivit mobbade på lågstadiet fast dom närmar sig 40 år. Då är det dags att växa upp.

Har dom kallat dig för svettlöken Åke?
Citera
2021-05-07, 16:08
Bannlyst
Citat:

Detta är något som jag sällan tänker på men råkade vara relevant i en annan tråd då vi diskuterade integritet och att vara ärlig mot sig själv.
Jag fick idén att skapa denna tråden mestadels för att sprida information om vikten av integritet, mobbningen var mestadels en ursäkt till att folk skulle bli intresserade utav att läsa budskapet om sanning.
Senast redigerad av OlagligBlomma 2021-05-07 kl. 16:15.
Citera
2021-05-07, 16:10
Medlem
nonameds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FISK-MASKIN
Har dom kallat dig för svettlöken Åke?
utfryst, säger namn, samarbetar och utnyttjar mitt tillstånd.
Citera
2021-05-07, 16:12
Medlem
Robtics avatar
Citat:

Det är hemskt med mobbing i vuxen ålder, men du kan inte jämföra det med när man är i skolålder och i sina kritiska år. Mobbing är själsdödande och önskar det inte någon. Har varit utsatt för mobbing och även om jag har bearbetat detta så har det satt sitt spår.
Citera
2021-05-07, 16:13
Medlem
nonameds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlagligBlomma
Detta är något som jag sällan tänker på men råkade vara relevant i en annan tråd då vi diskuterade integritet och att vara ärlig mot sig själv. Jag fick idén att skapa denna tråden mestadels för att sprida information om vikten av integritet, mobbningen var mestadels en ursäkt till att folk skulle bli intresserade utav att läsa budskapet om sanning.
Jag har märkt att svaga personer som kanske varit offer vad vet jag. Dom är värre på att mobba. Utnyttjar gärna tillfället då dom har övertag.
Citera
2021-05-07, 16:16
Medlem
nonameds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robtic
Det är hemskt med mobbing i vuxen ålder, men du kan inte jämföra det med när man är i skolålder och i sina kritiska år. Mobbing är själsdödande och önskar det inte någon. Har varit utsatt för mobbing och även om jag har bearbetat detta så har det satt sitt spår.
Var som en mobbad person i skolan utan att vara det. Mental. Så jag vet hur det känns utan att upplevt det. Jag tycker det är värre när faktiskt ingen håller på med en. Man har typ ingen tydlig fiende.
Citera
2021-05-07, 16:20
Bannlyst
Citat:
Jag har märkt att svaga personer som kanske varit offer vad vet jag. Dom är värre på att mobba. Utnyttjar gärna tillfället då dom har övertag.

Man har två val när man blir utsatt för något som upplevs negativt.

Det ena valet leder till att man blir mer sympatisk.
Det andra valet leder till att man skadar människor i sin omgivning exempelvis skolskjutare.

En negativ upplevelse är en guldgruva för att förstå och lära sig om hur negativa händelser påverkar någon.
Det är den snabbaste metoden att skapa en förståelse för negativa konsekvenser i sitt egna beteende.

Medans en positiv upplevelse är den snabbaste metoden för att skapa en förståelse för fördelarna utav positiva beteenden.

Saknar man förståelsen för negativa konsekvenser, så beter man sig på ett sätt som skapar dessa.
Vilket skapar en situation där du får tillfället att lära dig och förstå att det är ett dåligt beteende.
Om du väljer att inte förstå och ta på dig offerkoftan.
Så kommer du återupprepa det negativa beteendet och behöva hamna i samma situation återigen.

Om du blir bättre på att hämta så mycket förståelse som möjligt i dina upplevelser så utvecklas du massor.

Det är dina värderingar, din syn på livet, dina åsikter, din perception:
Som skapar dina handlingar.

Om du går in på ICA, så behöver du inte tänka; "Ska inte snatta idag".
Då du redan förstår värderingen bakom tänket så pass djupt att du inte behöver påminna dig själv om samt kämpa med att inte ge vika för ett sådant beteende.

Medans en människa som är ny på Jorden och inte har levt så många liv möjligtvis har enklare för att hamna i en situation där det är en lämplig gärning då den saknar förståelsen för att låta bli.

Människan som väljer att snatta, kommer att uppleva att samma mynt slår tillbaka utav att ha skapat en sådan situation och därefter ges möjlighet att ändra sin perception och öka sin förståelse, men om den väljer att inte lära sig något, så kommer den behöva skapa samma situation ytterligare en gång innan polletten trillar ner när verkligheten knackar på dörren.
Senast redigerad av OlagligBlomma 2021-05-07 kl. 16:26.
Citera
2021-05-07, 16:29
Medlem
nonameds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlagligBlomma
Man har två val när man blir utsatt för något som upplevs negativt.

Det ena valet leder till att man blir mer sympatisk.
Det andra valet leder till att man skadar människor i sin omgivning exempelvis skolskjutare.

En negativ upplevelse är en guldgruva för att förstå och lära sig om hur negativa händelser påverkar någon.
Det är den snabbaste metoden att skapa en förståelse för negativa konsekvenser i sitt egna beteende.

Medans en positiv upplevelse är den snabbaste metoden för att skapa en förståelse för fördelarna utav positiva beteenden.

Saknar man förståelsen för negativa konsekvenser, så beter man sig på ett sätt som skapar dessa.
Vilket skapar en situation där du får tillfället att lära dig och förstå att det är ett dåligt beteende.
Om du väljer att inte förstå och ta på dig offerkoftan.
Så kommer du återupprepa det negativa beteendet och behöva hamna i samma situation återigen.

Om du blir bättre på att hämta så mycket förståelse som möjligt i dina upplevelser så utvecklas du massor.

Det är dina värderingar, din syn på livet, dina åsikter, din perception:
Som skapar dina handlingar.

Om du går in på ICA, så behöver du inte tänka; "Ska inte snatta idag".
Då du redan förstår värderingen bakom tänket så pass djupt att du inte behöver påminna dig själv om samt kämpa med att inte ge vika för ett sådant beteende.

Medans en människa som är ny på Jorden och inte har levt så många liv möjligtvis har enklare för att hamna i en situation där det är en lämplig gärning då den saknar förståelsen för att låta bli.

Människan som väljer att snatta, kommer att uppleva att samma mynt slår tillbaka utav att ha skapat en sådan situation och därefter ges möjlighet att ändra sin perception och öka sin förståelse, men om den väljer att inte lära sig något, så kommer den behöva skapa samma situation ytterligare en gång innan polletten trillar ner när verkligheten knackar på dörren.
Jag har en livserfarenhet långt över det normala. Det som är jobbigt är att livet inte har börjat än för mig. Jag är vad du kallar old school.
Citera
2021-05-07, 16:35
Medlem
Jag har varit med om mobbing i skolan, tyvärr så var det inte jag som blev mobbad, utan stod för det.
Kanske inte utstuderad mobbing mot någon spec individ hela tiden..men jag var elak mot ett flertal.

Detta har påverkat mig på det sättet att i vuxen ålder så försöker jag stå upp för de svaga istället.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in