• 4
  • 5
2021-05-09, 10:13
Medlem
HaveFuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vali.
Tack för eran hjälp ni som svarat seriöst. Nu låg jag hela natten och tänkte på det här så jag fick
dra upp det till slut för hon märkte något inte stämde. Berätta det här med bostaden då mitt hem
är min dyraste ägo del som jag kämpat för i 14år och betalt snart 80% av den plus värderad till 3,2m.

Nu har hon bott här i 5mån men adressen skriven långt här ifrån pga sambo lagen och från ingenstans
så sa hon till mig att skulle det ta slut mellan oss så är det hon som får packa sina saker och leta ett
nytt hem med all rätt säger hon. Om det känns bättre för mig så kan vi även skriva ett avtal/äktenskaps
förord som bekräftar att bostaden är min.

Blev förvånad som fan men hon mena allvar och kan skriva papper redan nästa vecka men sa att ta det lugnt då jag litar på henne fullt ut. Behövs inte just nu. Gick med på att hon sätter adressen här för
mamman bor 30mil här ifrån.

Kan stänga tråden då det löste sig på bästa sätt

Shit va hon manipulerat dig!! För någon vecka sen menade du att kvinnor inte går att lita på och nu tvärvänder du och litar på henne! Tror detta kan vara något rekord i kvinnokonster.

Skriv ett vattentätt avtal om detta innan det är kört. Du vet väl att ord är tomma och avtal skrivna i sten?
Citera
2021-05-09, 10:30
Medlem
Undercoverss avatar
Det luktar (om inte troll) blivande underhåll för Ts, skulle tippa på en 15-18års underhåll minst då denne verkar vara riktigt dum i huvudet.

-Gratulerar till stundande familjerättsbesök och allsköns tillfälliga plastpappor som du kommer få dras med!
Senast redigerad av Undercovers 2021-05-09 kl. 10:33.
Citera
2021-05-09, 12:28
Medlem
Citat:
Tack för eran hjälp ni som svarat seriöst. Nu låg jag hela natten och tänkte på det här så jag fick
dra upp det till slut för hon märkte något inte stämde. Berätta det här med bostaden då mitt hem
är min dyraste ägo del som jag kämpat för i 14år och betalt snart 80% av den plus värderad till 3,2m.

Nu har hon bott här i 5mån men adressen skriven långt här ifrån pga sambo lagen och från ingenstans
så sa hon till mig att skulle det ta slut mellan oss så är det hon som får packa sina saker och leta ett
nytt hem med all rätt säger hon. Om det känns bättre för mig så kan vi även skriva ett avtal/äktenskaps

Blev förvånad som fan men hon mena allvar och kan skriva papper redan nästa vecka men sa att ta det lugnt då jag litar på henne fullt ut. Behövs inte just nu. Gick med på att hon sätter adressen här för

Du är så fruktansvärt blåst. Det skadar inte att skriva ett avtal. Men att lita på vad en man/kvinna säger är korkat och kan sluta med att det går åt helvete. Som samhället ser ut idag så kommer ni troligtvis gå skilda vägar.
Gör dig själv en tjänst och upprätta ett avtal/förord eller vad fan det nu är.
Citera
2021-05-09, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjugondeapril
Vid en eventuell "skilsmässa" så kan väl hon visst få ta över bostaden då hon kan anses ha störst behov utav den.

Hur tänker du här min vän, kan du utveckla så man förstår hur du tänker ? Om jag bott i mitt snart avbetalda radhus sen 2007 när min flickvän fortfarande var en liten flicka i blöjer så var jag redan ute
och arbetade med era pappor och mammor.

Så bara för att någon flyttar hem till mig och vi bestämmer oss för att skaffa barn men det skiter sig efter något år så ska bostaden gå till mamman och barnet men varför inte pappan som bott där i 17år.
Pappans alla möbler, prylar och kläder är ju i bostaden. Var ska allt det här flyttas hade du tänkt dig.
Är det inte mamman som måste ta sitt pick o pack och flytta då hon endast har sina kläder här som man packar ihop på mindre än en timme ? Hör du hur dumt det låter.

Men det har löst sig efter ha läst vissa poster här och kollat upp noggrant och pratat med en jurist som är kunnig på sånt här. Fick höra att jag behöver inte ens skriva ett äktenskaps förord då bostaden är min
trots barn eller trots äktenskap då jag fortafarnde har papper/kvitto på att jag köpte bostaden på egen hand. Det här pappret får jag ej kasta säger han.

Nu fattar jag det hela. Så inga problem om hon skriver sin adress här då den här bostaden och all inredning som finns här är mitt trots inga kvitto på möblerna vilket man kastar efter nått år när garantin gått ut.

Varför hon vill sätta sin adress hos mig är för att hennes mamma bor 30mil bort och ta tåget upp dit tar 4tim eller om mamman skickar hit posten vilket vi gör men det är massa strul så därför vill hon få sin adress hos mig.

Vi prata även om det här med äga vad och hon skulle aldrig försöka ens att ta bostaden ifrån mig vilket ingen normal människa gör. Hade vi däremot köpt bostaden tillsammans så hade hon velat ha halva vi försäljning vilket jag också tycker är det enda rättvisa.

Ingen ska snylta på någon annans bekostnad vilket inte fungerar längre i dagens Sverige då många har gjort det här tidigare vilket skapat mycket problem därför går det inte ta en annan människas bostad via en adress flytt. För annars hade alla försökt ta varandras bostäder.
Citera
2021-05-09, 21:39
Medlem
Citat:

ja prova att kommunicera med din kvinna nästa gång,
lycka till med barnet
Citera
2021-05-10, 16:12
Medlem
Hur har du tänkt göra när barnet är fött? Kommer hon att gå med på att du är vårdnadshavare när hon inte ens får folkbokföra sig där hon faktiskt bor. Det skulle också innebära att barnet naturligt blir folkbokförd på samma adress som mamman, alltså hemma hos mormor. Kö till dagis blir alltså där barnet är folkbokförd, kallelser till BVC, vaccineringar, tandläkare, läkarkontroll av barnet kommer hem till mormor. Sedan får barnet skjutsas dit för dessa aktiviteter. Det blir ju smidigt och lätt!?
Citera
2021-05-11, 07:58
Medlem
Takpapps avatar
Typisk trolltråd. Blatte som skryter om sin garageport...
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in