Citat:
Ursprungligen postat av
Tjugondeapril
Vid en eventuell "skilsmässa" så kan väl hon visst få ta över bostaden då hon kan anses ha störst behov utav den.
Hur tänker du här min vän, kan du utveckla så man förstår hur du tänker ? Om jag bott i mitt snart avbetalda radhus sen 2007 när min flickvän fortfarande var en liten flicka i blöjer så var jag redan ute
och arbetade med era pappor och mammor.
Så bara för att någon flyttar hem till mig och vi bestämmer oss för att skaffa barn men det skiter sig efter något år så ska bostaden gå till mamman och barnet men varför inte pappan som bott där i 17år.
Pappans alla möbler, prylar och kläder är ju i bostaden. Var ska allt det här flyttas hade du tänkt dig.
Är det inte mamman som måste ta sitt pick o pack och flytta då hon endast har sina kläder här som man packar ihop på mindre än en timme ? Hör du hur dumt det låter.
Men det har löst sig efter ha läst vissa poster här och kollat upp noggrant och pratat med en jurist som är kunnig på sånt här. Fick höra att jag behöver inte ens skriva ett äktenskaps förord då bostaden är min
trots barn eller trots äktenskap då jag fortafarnde har papper/kvitto på att jag köpte bostaden på egen hand. Det här pappret får jag ej kasta säger han.
Nu fattar jag det hela. Så inga problem om hon skriver sin adress här då den här bostaden och all inredning som finns här är mitt trots inga kvitto på möblerna vilket man kastar efter nått år när garantin gått ut.
Varför hon vill sätta sin adress hos mig är för att hennes mamma bor 30mil bort och ta tåget upp dit tar 4tim eller om mamman skickar hit posten vilket vi gör men det är massa strul så därför vill hon få sin adress hos mig.
Vi prata även om det här med äga vad och hon skulle aldrig försöka ens att ta bostaden ifrån mig vilket ingen normal människa gör. Hade vi däremot köpt bostaden tillsammans så hade hon velat ha halva vi försäljning vilket jag också tycker är det enda rättvisa.
Ingen ska snylta på någon annans bekostnad vilket inte fungerar längre i dagens Sverige då många har gjort det här tidigare vilket skapat mycket problem därför går det inte ta en annan människas bostad via en adress flytt. För annars hade alla försökt ta varandras bostäder.