Stig Larsson (den levande, inte deckar-Stieg), satt ju hos Malou eller liknande morgonsoffa och pratade om att han föredrar tjejer under 15 års ålder. Den sexköpande författare uttryckte ju besvikelse över att kvinnan såg äldre ut än i annonsen.
"Jag tycker i allmänhet att de (unga flickorna) är mer attraktiva. Sexuellt sett. Det finns även äldre tjejer som är attraktiva, men de är sällsynta. Jag har träffat väldigt få tjejer över 25 år som jag tycker är attraktiva. Sen kan jag tycka att tjejer är attraktiva trots att de är väldigt unga, säg runt 13 år. Men det tycker alla män, fast det är bara jag som erkänner det"
Men han sa även att han givetvis aldrig skulle agera på denna attraktion till minderåriga.
Inte för att jag vet mycket om livet som författare & debattör i Stockholm. Men känns inte 40-papp i månaden jävligt lite?
Kan man ens leva på dom pengarna i Stockholm?
"Kvinnan berättar i förhör att hon kom överens med författaren om att ses i 1,5 timme för att dricka vin och ha sex, och att mannen betalade 3 500 kronor."
"Författaren Björn Ranelid har helt slutat med att dricka alkohol.
– Jag är berusad av livet och behöver inte konstlade medel eller droger, säger han."
Nja, vet inte det jag. Han har då medverkat i ett antal debatter i SVT. Bl.a. om den svenska deckargenrens påstådda undermålighet. Beror på var gränsen för debattör dras. Media brukar ju som bekant kunna vara frikostiga med påklistrade titlar.
Det är ju en jävla skillnad om det är en känd författare, som även är debattör.
Eller om det är en känd debattör som även skrivit några okända skitböcker.
"författaren, som även har engagerat sig som opinionsbildare och debattör" står det i Expressen artikeln. Det låter som att det är någon som främst är författare.
"författaren, som även har engagerat sig som opinionsbildare och debattör" står det i Expressen artikeln. Det låter som att det är någon som främst är författare.
Då är det sannolikt tyvärr inte Schulman. Som bara skrivit några skitböcker som ingen läst.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!