2022-02-19, 16:10
Medlem
StyleWarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Ja det är märkligt att universitet vågar att ha kopplingar till honom, kommer de inte ihåg Meeto-tiden?

Nu tycket jag inte att man ska få yrkesförbud för att man är dömd för ett brott, men det är märkligt att universitetet vill sammankopplas med Göndör.

Men som sagt, några verkar kratta gången för denna man. Han verkar oantastlig.
Eli är precis som kvinnor ett offer för den vita mannen och strukturell rasism.
Så han har inte gjort något fel.
Citera
2022-02-19, 17:43
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StyleWars
Eli är precis som kvinnor ett offer för den vita mannen och strukturell rasism.
Så han har inte gjort något fel.

På vilket sätt är han ett offer för rasismen? Som israelisk elitsoldat utövade han förtryck och rasismen i stort sett varje dag i sin aktiva tjänst. Här i Sverige så verkar det som han har fått allt han har velat. Få doktorandplats fast han har en hög ålder, få jobb på Timbro fast mig veterligen inte har någon anknytning till svenskt näringsliv, får plats på Göteborgs universitet som forskare, eventuellt professor utan att ha producerat vetenskapliga artiklar. Så var ligger rasismen, förutom den han själv var del av i Israel?
Citera
2022-02-19, 18:03
Medlem
StyleWarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
På vilket sätt är han ett offer för rasismen? Som israelisk elitsoldat utövade han förtryck och rasismen i stort sett varje dag i sin aktiva tjänst. Här i Sverige så verkar det som han har fått allt han har velat. Få doktorandplats fast han har en hög ålder, få jobb på Timbro fast mig veterligen inte har någon anknytning till svenskt näringsliv, får plats på Göteborgs universitet som forskare, eventuellt professor utan att ha producerat vetenskapliga artiklar. Så var ligger rasismen, förutom den han själv var del av i Israel?
Grav sarkasm är inget du plockar upp?

"Precis som kvinnor" borde gett dig en ledtråd.
Citera
2022-02-19, 18:08
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StyleWars
Grav sarkasm är inget du plockar upp?

"Precis som kvinnor" borde gett dig en ledtråd.

Ok jag förstå nu. Jag får skylla på att i dagens svenska politiska debatt är det svårt att veta om något är menat som sarkastiskt skämt eller var allvarligt menat. Men det finns säkert många som resonerar på allvar som du skrev.
Citera
2022-03-18, 19:42
Medlem
Och nu snackade han häromdagen i ett avsnitt av Hur Kan Vi med Navid Modiri.

Jag har inte sett/lyssnat på avsnittet, men var Navid påläst om Göndör? Fick Göndör någon fråga om hans brott?
Skrämmande hur Göndör och Paolo Roberto bedöms med helt olika måttstockar. Roberto förlorade allt medan Göndör tas in med öppna armar.
Citera
2023-10-07, 11:04
Medlem
SvaMp_s avatar
Va på ett mingel häromdagen, såg den där gubben och han va på och limma på varenda ung kvinna som kom i vägen, började diskutera för att gå närmare och närmare, började röra dom etc så dom blev obekväma. Riktig pervogubbe, intressant hur media verkar blunda för vad han åkt dit för.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in