Citat:
Ursprungligen postat av
mfmx
Det fungerar inte så! Det är du som måste bevisa alla dina vansinniga påståenden som går helt emot vetenskap och beprövad erfarenhet. Att hänvisa till en bok av en låtsas-doktor med fejk-examina och utan medicinsk kompetens duger inte.
Det är du som ska bevisa att många blivit "botade" från ADHD med några månaders C-vitamin, omega3 och Acetyl-L-karnitin.
Det finns noll och ingen evidens för att "bada varmbad och undvika porr, msg, och att träna ( och mycket mer ) och under några månaders period äta ett par kosttillskot" skulle bota ADHD, alltså ska det inte rekommenderas.
Att se konspirationer i varje buske tyder på låg utbildning och svag begåvning.
Du e gullig du. Jag förstår att du mår dåligt över alternativ 1: Du själv äter medicin och kan inte leva ett liv utan det. Så du försöker att rättfärdiga det. Alternativ 2: Du skriver ut massa medicin till stackarns barn och du försöker döva ditt samvete.
Så för allas bästa så kommer jag klistra in samma inlägg som svar till dig. För att jag vill verkligen inte slösa mer tid på dig. Jag har massa spännande saker jag måste läsa. Men jag hoppas verkligen du kan bli drogfri, eller att du slutar få barn drogberoende.
Må väl arma själ
Citat:
Ursprungligen postat av
mfmx
Folk får väl göra vad de vill men det är trams att man kan "läka" ADHD. Sen är det inget "naturligt" med det låtsas-doktorn rekommenderar utan det är diverse onaturliga kosttillskott och kemikalier i hästdoser
Onaturligt? Omega 3, c-vitamin, druvekärne-extract, berberinväxter, multivitamin, litium orotate (inte den medicinska överdoserade litium som medicinförsäljare skriver ut) Utan det milda kosttillskotet litium orotate (In fact, lithium is so important to our health that it has been added to the World Health Organization’s list of nutritionally essential trace elements. The orotate compound is important because it delivers the lithium in its bioactive form so your body can absorb it.)
inget onaturligt. Inga kemikalier. Inga hästdoser. Varför ljuger du lilla barn? är du orolig att alla mediciner du självdoserar eller skriver ut till barn har negativa konsekvenser?
Citat:
Godkända och testade mediciner är mycket säkrare än en massa tveksamma tillskott där man varken undersökt om de är giftiga för barn i höga doser eller om det har den effekt som påstås.
Du e gullig du
Bieffekter Concerta
Vanliga (kan förekomma hos upp till 1 av 10 användare)
hjärtklappning (oregelbunden hjärtrytm)
förändringar i humör, humörsvängningar eller personlighetsförändringar
Mindre vanliga (kan förekomma hos upp till 1 av 100 användare)
självmordstankar eller självmordskänslor
se, känna eller höra saker som inte finns. Detta är tecken på psykos.
okontrollerbart tal eller rörelser (Tourette’s sjukdom)
tecken på allergi såsom utslag, klåda eller nässelutslag på huden, svullnad av ansikte, läppar, tunga eller andra kroppsdelar, andfåddhet, pipande andning eller svårt att andas
Sällsynta (kan förekomma hos upp till 1 av 1 000 användare)
känna sig ovanligt exalterad, överaktiv eller ohämmad (mani)
Mycket sällsynta (kan förekomma hos upp till 1 av 10 000 användare)
hjärtinfarkt
plötslig död
självmordsförsök
kramper (krampanfall, epilepsikramper)
flagnande hud eller röda, blåaktiga utslag
inflammation eller tilltäppning av blodkärl i hjärnan
tillfällig förlamning eller problem att röra sig, synproblem, talsvårigheter (dessa kan vara tecken på problem med blodkärlen i hjärnan)
muskelkramper som inte kan kontrolleras och som påverkar ögonen, huvudet, nacken, kroppen och nervsystemet.
minskat antal blodkroppar (röda och vita blodkroppar samt trombocyter), vilket kan göra dig mer infektionskänslig och göra att du lättare blöder eller får blåmärken
en plötslig ökning av kroppstemperaturen, mycket högt blodtryck och svåra kramper (neuroleptiskt malignt syndrom). Det är inte säkert att denna biverkning orsakas av metylfenidat eller av andra läkemedel som kan ha tagits samtidigt som med metylfenidat.
Citat:
Han har väl fel om allting, men som exempel kan vi ta hans påstående om att Omega-3 är lika effektivt som CS-mediciner:
"What has frequently emerged from recent meta-analyses [29,107–109] is a small but significant
effect of ω-3 PUFAs in ADHD composite symptoms that is considered, on one hand, too modest to
recommend ω-3 PUFAs in lieu of existing pharmacotherapies, whereas on the other hand, enough
reliable to justify the use of ω-3 PUFAs as coadjutors of pharmacologic treatments,
given their better
tolerability in terms of side effects."
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5751211/pdf/ijms-18-02608.pdf
Sen är det du som ska bevisa allt du påstått, inget stämmer med vetenskap eller beprövad erfarenhet.
Jag ändrade din fetmarkering till där den skulle vara. Allt är egentligen bättre än västerländsk medicin (förutom i extrema nödfall som operationer o liknande) Adhd medicinen du äter eller skriver ut, är inte hållbar. Den bränner sönder dopamin-receptorerna och det skapar en trasig själv som dig
Jag behöver inte bevisa ett smack för dig. Jag förespråkar naturliga lösningar för ett liv av glädje och frihet.
Du förespråkar ett liv av medicin beroende till en tillstånd som du själv inte tror kan botas!
Dr: Gabor Maté säger annorlunda i "Scattered Minds
The Origins and Healing of Attention Deficit Disorder"
Sluta ljug för folk. Du kan ljuga för dig själv och googla fram vad dom stora medicin-företagen säger i sin köpta forskning för att fortsätta tjäna pengar. eller så kan du börja lyssna på din kropp och följa den naturliga vägen. Om du inte har förstört ditt sinne med för mycket "medicin" redan. Isåfall så hoppas jag att du nångång lyckas läka, så att du också kan bli en lycklig, hälsosam och produktiv människa. Fri från kemikalier och viskande röster.
Må väl arma själ