2021-05-05, 18:52
Medlem
ni som har vart svårt skuldsatta till kronofogden hur har ni betalat av er och efter hur lång tid blev ni skuldfria?
Citera
2021-05-05, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shooooo64
ni som har vart svårt skuldsatta till kronofogden hur har ni betalat av er och efter hur lång tid blev ni skuldfria?

Är man riktigt svårt skuldsatt så är det nog bäst att ansöka om skuldsanering. Dock tar det 5 år men oftast hade man ändå inte kunnat betala under den tiden så.
Citera
2021-05-05, 19:17
Medlem
Citat:

Jag hade runt 200 k i skulder som jag betala av på ca 6 månader. Arbetade på 2 jobb samtidigt bara nätter och var ledig ca 2-3 dagar i månaden. De var verkligen värt det.
Hade skulder på grund av dumma beslut när jag var yngre. Detta var för ca 7-8 år sedan
Citera
2021-05-05, 19:44
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:

Det beror ju på skuldens storlek.
Citera
2021-05-05, 21:10
Medlem
Craiggs avatar
Aldrig haft skulder till kronofogden. Men att betala av en skuld till fogden kan ta allt från ett till tjugo år.
Men många dör skuldsatta också.
Citera
2021-05-12, 14:54
Medlem
Jag strulade till det ordentligt i 18-20 års ålder så flydde utomlands.
Citera
2021-05-12, 15:16
Moderator
Psilosophers avatar
Betade av en skuld på 75k förra året: 15 utmätning av skatteåterbäring, 20 utmätt från sparkontot och resterande via löneutmätning c:a 6k i månaden till skulden var reglerad. Detta på en inte jättehög lön, så det går absolut och känns rätt sweet när det är över
Citera
2021-05-12, 15:32
Avstängd
Redoxreaktions avatar
Citat:

Jag vet inte om jag var svårt skuldsatt, men jag var utsatt för ett justitiemord, där jag skulle betala nästan 100000 till några as som skulle ha betalat till mig om det hade funnits rättvisa. I mitt fall gick allt bra, för jag fick låna summan av min mor.
Citera
2021-05-17, 19:58
Medlem
techno_the_kings avatar
Hade dryga 340k hos Kronofogden när det var som värst. 200k i skulder och resten i räntor och avgifter. När jag fick en fast tjänst så bestämde jag mig för att göra mig skuldfri och betade av skulderna en efter en, och efter dryga 2-2,5år så var jag skuldfri.

Lärde mig en läxa av detta och sparar mellan 40-50% av lönen idag.
Man behöver inte en massa saker och man kan äta sig mätt för en billig penning, räknar med att ha ett 7-siffrigt sparande inom några år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in