2021-05-05, 14:52
Medlem
nonameds avatar
Ska fatta mig kort. Kroppen och hjärnan är avtrubbad. Leva i ett sorts vakuum. Man typ bara fungerar. Finns det ett diagnos för det?
Citera
2021-05-05, 15:10
Medlem
MickeSixxs avatar
Japp det gör det, depression.
Citera
2021-05-05, 15:23
Medlem
nonameds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MickeSixx
Japp det gör det, depression.
Nej ej depression. Mycket värre än så. Sa vakuum. Ej riktigt nedstämd men aldrig glad heller. Jag fungerar. Problemet är att ingen förstår mig. Ej läkare heller.
Senast redigerad av nonamed 2021-05-05 kl. 15:25.
Citera
2021-05-05, 22:18
Medlem
Horuseyes avatar
Kanske tillhör du generation Y, född någongång mellan 81-96. Är logiskt lagd så pass att du näst intill är oförmögen att resonera utefter känslor.
Den moderna världen är utformad för att fånga känslostyrda människors uppmärksamhet och ditt logiska tankesätt får varken utlopp eller gehör utav de hjärndöda får du omges utav?

Förvänta dig då inte att någon ska förstå dig, förvänta dig heller inte att det kommer förändras. Rid på tigern.
Citera
2021-05-06, 01:19
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Apatisk?
Citera
2021-05-06, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Horuseye
Kanske tillhör du generation Y, född någongång mellan 81-96. Är logiskt lagd så pass att du näst intill är oförmögen att resonera utefter känslor.
Den moderna världen är utformad för att fånga känslostyrda människors uppmärksamhet och ditt logiska tankesätt får varken utlopp eller gehör utav de hjärndöda får du omges utav?

Förvänta dig då inte att någon ska förstå dig, förvänta dig heller inte att det kommer förändras. Rid på tigern.

Jag är bäldigt kändlomässig. Men man har ju märkt, tom rätt fort, att känslor - förutom glädje- ger väldigt få fördelar. Man vågar inte känna känslor i rädsla för att komma efter i arbetsliv, eller fysiska kärleksrelationer - där det krävs ett särskilt mönsteruppträdande.

Och som ett brev på posten - du mår knte bra. Och känner lättnanden när du bedövar dig på något sätt. Men tomheten över att knte kunna vara dig själv.

Om någon läser detta undrar - nej jag mår väl inte helt bra. Jag önskar att det fanns någon att prata med, en på flashback känns det som få finns som verkligen vill hjälpa en. Mest besseerwissers.

Visst är man glad för att man har arbete - en bra lön- en fin lägenhet. Men pha ovanstående har jag allt. Pga ovanstående mår jag inte så bra som man kanske... förtjänar(?)/ kan
Senast redigerad av leading 2021-05-06 kl. 20:57.
Citera
2021-05-06, 21:46
Medlem
Varangians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nonamed
Nej ej depression. Mycket värre än så. Sa vakuum. Ej riktigt nedstämd men aldrig glad heller. Jag fungerar. Problemet är att ingen förstår mig. Ej läkare heller.

Du kanske uppfattar starka känslor som farliga? Inte helt ovanligt i vår hårt reglerade samtid.
Citera
2021-05-07, 12:23
Medlem
nonameds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varangian
Du kanske uppfattar starka känslor som farliga? Inte helt ovanligt i vår hårt reglerade samtid.
Det handlar inte om det. Det är en avsaknad av allt.
Citera
2021-05-07, 20:33
Medlem
Varangians avatar
Citat:
Det handlar inte om det. Det är en avsaknad av allt.

Ok, det kan även vara någon form av derealisation.

Du behöver ta kontakt med sjukvården om det är så pass allvarligt som du beskriver.
Citera
2021-05-08, 09:37
Bannlyst
Dp/dr?
Citera
2021-05-10, 06:11
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:
Vad tror du depression är? Det handlar inte bara om att vara ledsen, att inte känna något är väldigt vanligt också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in