Citat:
Ursprungligen postat av
Horuseye
Kanske tillhör du generation Y, född någongång mellan 81-96. Är logiskt lagd så pass att du näst intill är oförmögen att resonera utefter känslor.
Den moderna världen är utformad för att fånga känslostyrda människors uppmärksamhet och ditt logiska tankesätt får varken utlopp eller gehör utav de hjärndöda får du omges utav?
Förvänta dig då inte att någon ska förstå dig, förvänta dig heller inte att det kommer förändras. Rid på tigern.
Jag är bäldigt kändlomässig. Men man har ju märkt, tom rätt fort, att känslor - förutom glädje- ger väldigt få fördelar. Man vågar inte känna känslor i rädsla för att komma efter i arbetsliv, eller fysiska kärleksrelationer - där det krävs ett särskilt mönsteruppträdande.
Och som ett brev på posten - du mår knte bra. Och känner lättnanden när du bedövar dig på något sätt. Men tomheten över att knte kunna vara dig själv.
Om någon läser detta undrar - nej jag mår väl inte helt bra. Jag önskar att det fanns någon att prata med, en på flashback känns det som få finns som verkligen vill hjälpa en. Mest besseerwissers.
Visst är man glad för att man har arbete - en bra lön- en fin lägenhet. Men pha ovanstående har jag allt. Pga ovanstående mår jag inte så bra som man kanske... förtjänar(?)/ kan