2021-05-05, 11:58
Medlem
sanningenskas avatar
hallå

jag har gjort en överföring från paypal till min bank (swedbank), vet att det ska ta 1-2 bankdagar för pengarna att komma in men finns det en tid som är en sorts deadline för dagen?

alltså tänker att förr i alla fall när jag förde över från swedbank till nordea så kunde man tänka att om inte pengarna kommit in på nordeakontot dagen därpå innan kl 13 så skulle de komma nästa dag

finns det en liknande deadline för överföring från paypal till bankkonto?
Citera
2021-05-05, 12:26
Medlem
Tror det är runt lunch tiden. Har alltid fått pengarna strax efter lunch, 2 dagar efter transaktionen
Citera
2021-05-05, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sanningenska
hallå

jag har gjort en överföring från paypal till min bank (swedbank), vet att det ska ta 1-2 bankdagar för pengarna att komma in men finns det en tid som är en sorts deadline för dagen?

alltså tänker att förr i alla fall när jag förde över från swedbank till nordea så kunde man tänka att om inte pengarna kommit in på nordeakontot dagen därpå innan kl 13 så skulle de komma nästa dag

finns det en liknande deadline för överföring från paypal till bankkonto?
Det beror helt och hållet på vilken bank du har och vad dom har för körningstider på transaktionerna. För Swedbank så skulle jag vilja påstå att det sker vid lunch /eftermiddag (förutsatt att du har angett korrekt IBAN) då dom brukar ha ganska sena körningar.
Citera
2021-07-12, 16:16
Medlem
Över tre månader för mig nu och inga pengar. Paypal skyller på min bank, och banken på Paypal. Blir vansinnig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in