2021-05-04, 09:50
Medlem
Hejsan!

Jag funderar på att börja jobba på en av Sveriges Regioners IT avdelning. Det verkar finnas väldigt lite information om detta.

Jag undrar givetvis:

*. Hur står sig lönerna och vad kan man förvänta sig som Systemförvaltare / motsv.
*. Är det roligt/stimulerade?
*. Stressnivå
*. Vilka tekniska plattformar bör man ha koll på ?
*. Säk/drog/ lämp tester?
*. Möjlighet till remote jobb?

Vad är era erfarenheter?
Citera
2021-05-04, 09:56
Medlem
Regionerna är väl de som betalar absolut sämst i konkurrens med kommunerna?

Men slappt är det nog.
Citera
2021-05-04, 09:57
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Regionerna betalar väl inga höjdarlöner. Frågan är om jobbet är tryggt, slappt och säkert?
Lär ju bli grinigt om t ex journalsystem havererar...
Citera
2021-05-04, 10:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av poltergeister
Hejsan!

Jag funderar på att börja jobba på en av Sveriges Regioners IT avdelning. Det verkar finnas väldigt lite information om detta.

Jag undrar givetvis:

*. Hur står sig lönerna och vad kan man förvänta sig som Systemförvaltare / motsv.
*. Är det roligt/stimulerade?
*. Stressnivå
*. Vilka tekniska plattformar bör man ha koll på ?
*. Säk/drog/ lämp tester?
*. Möjlighet till remote jobb?

Vad är era erfarenheter?

Regionerna är politiska arbetsgivare så det är alltid mycket politiska agenda över det dagliga IT-arbetet. En massa politiska förståsigpåare som styr ditt dagliga arbete. Din högste chef är en politisk församling eller en politruk som utsetts till att leda IT-verksamheten. Det är ganska lazy arbete, och du behöver inte kunna så mycket för man tar alltid in professionella konsulter för de svåra jobben. Pengar är ingen trång sektor för att köpa in konsulter. Så vill du tjäna bra med flis så ska du bli IT-konsult till regionerna, men inte vara anställd där om du gillar arbetsplatser präglade av professionalitet och driv.
Citera
2021-05-04, 10:33
Medlem
Vill Du vara en lycklig människa ska Du hålla Dig långt borta från Region , kommun och landsting.
Citera
2021-05-04, 16:49
Medlem
Socbidragsgivares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lundevall
Vill Du vara en lycklig människa ska Du hålla Dig långt borta från Region , kommun och landsting.

region är samma sak som landsting
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in