2021-05-04, 04:41
Medlem
Fittheligeandes avatar
Jag har hört rykten om att det någonstans i vårat avlånga land ska finnas en avdelning på ett kontor som jobbar med datorsupport. Det som är unikt med denna datoravdelning är att det är ovanligt högt i tak jämfört med de flesta andra arbetsplatser. Man är så avslappnad att man kan komma in på kontoret med mjukisbyxor, foppatofflor, och t-shirt. Lägga upp fötterna på skrivbordet och lägga av en redig fjärt. Därför har denna avdelning fått öknamnet "Fjärten." Någon som hört talas om detta och vet var någonstans detta kontor finns?
Citera
2021-05-04, 16:11
Medlem
Hayworthians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittheligeande
Jag har hört rykten om att det någonstans i vårat avlånga land ska finnas en avdelning på ett kontor som jobbar med datorsupport. Det som är unikt med denna datoravdelning är att det är ovanligt högt i tak jämfört med de flesta andra arbetsplatser. Man är så avslappnad att man kan komma in på kontoret med mjukisbyxor, foppatofflor, och t-shirt. Lägga upp fötterna på skrivbordet och lägga av en redig fjärt. Därför har denna avdelning fått öknamnet "Fjärten." Någon som hört talas om detta och vet var någonstans detta kontor finns?

Låter som 9 av 10 itavdelningar där jag har arbetat genom åren. En avdelning hade till och med satt sopåsar framför fönstren så det var kolmörkt där inne, en annan satt personalen och spelade CS mellan samtalen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in