2021-05-04, 23:28
Medlem
Rollokolans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xsylen
Riktigt starkt psyke på honom, Alfastyle, en äkta hjälte också som fick betalt för ett självhandknull.. All respekt åt honom!

Ont: Såg en kärring som sket på fina mattan när hon firade julfest på stället jag jobbade på..
Det var ganska och äckligt men även lite koolt eftersom hon söp vidare sen o röjde på, så det var ändå lite strongt av henne..hon skulle ju parats ihop med han CCTV-runkaren du såg upp till som lagerarbetare..

Men jag måste ändå tilläga att jag fortfarande inte tappat tron på mänskligheten även efter att ha läst igenom vad som hittils skrivits i denna tråd..
Men vad fasen....nu är jag besviken. Så klart du ska tappa tilltron. Kom igen nu folk....förstör våran syn på mänskligheten
Citera
2021-05-04, 23:56
Medlem
Shiidens avatar
Jag har nog ett par som är hyfsat äckliga iallafall.

En av dom var när jag jobbade som sanerare och fick i uppdrag att sanera en källare som hemlösa hade bott i. Dom hade valt att använda det ena rummet som toalett så det rummet var bokstavligen fyllt med bajs från vägg till vägg i princip. Fick skyffla upp allting ensam dessutom eftersom min kollega passande nog valde att ta ett 45-min långt telefonsamtal på arbetstid och la på lagom till jag var klar.

Efter det har jag likt någon annan i tråden jobbat på en onkologiavdelning och där finns minnen av lukter som aldrig kommer kunna glömmas.

En person hade så brutala cancersår över hela sin överkropp så pass att hennes bröstvårtor var mer eller mindre borta pga gamla/öppna sår som bara gjort dem till hård ärrvävnad. Hela överkroppen var så hård av ärrvävnad att du kunde knacka på hennes hud och lukten från de öppna såren var så illa att hon från början låg på ett delat rum men blev flyttat till ett eget för hänsyn till patienten som fick dela rum med henne.

En annan patient låg palliativ och hade EXTREMT mycket blod som kom ut från ändtarmen tillsammans med avföring. Lukten av detta gick inte att dölja och spred sig på hela avdelningen oavsett om vi hade fönsterna öppna inne på hennes rum hela tiden. Lukten går inte att beskriva med en blandning av järn, mensblod och bajs ungefär.

Vid ett annat tillfälle har jag tömt en påse med vätska som tappats från en lunga och det skvätte rakt upp i mitt ansikte så att det till och med gick IN i min näsa.

Har även haft en (vad jag lärt mig den hårda vägen) Ovana att ta av mig skorna när jag jobbat i hemtjänsten istället för att dra på skoskydd på skorna. Detta gjorde jag för sista gången den dagen när jag gick in hos en man som hade kissat på hela sitt golv. Utan att jag märkte det vandrade jag rakt in i en pöl av hans kiss med mina strumpor. Dom kastades och jag gick utan strumpor resten av den arbetsdagen.

En annan dam jag gick till hade för vana att pilla med sina händer i sin blöja för att sedan vilja tacka dig för din insats genom att klappa dig på kinden. Man lärde sig snabbt att matrixa sig bort från den där kindklappen.
Citera
2021-05-05, 00:08
Medlem
Svårt att toppa, helt klart. 😂

Arbetade I videobutik för många år sedan. En dag kom en familj in med två ungar. Ungarna såg rätt slitna ut. Det visade sig att de antagligen var magsjuka då båda två kaskadspydde bland barnfilmerna, väldigt nära lösviksgodiset ska tilläggas. Ska tillägga att godiset knappast var speciellt sanitärt oht under helgerna och kladdiga barnhänder. Min reaktion finns förevigad på övervakningsfilmen som chefen fortfarande idag plockar fram ibland och visar. Vi är vänner privat än idag så det är väl ett roligt minne att dela antar jag..

Har en gång gått in för att kolla till en toalett på en restaurang där jag arbetade - backade ut och gick av mitt pass. Såg ut som en skräckfilm där inne - blodet var utbytt mot avföring. Och det var på en fin restaurang. Fyfan.
Senast redigerad av Enelalm 2021-05-05 kl. 00:10.
Citera
2021-05-05, 01:07
Medlem
Jobbade i ett stort varuhus när jag var yngre. En kund kommer fram till mig och säger: "hörrududu du får nog göra något åt kundtoaletten". Tänker att nån kanske varit lite dålig i magen och haft lite rännskita och att det luktar illa.

Väl inne har något mongo smetat bajs över hela jävla kundtoaletten, väggar, stolen, handfat osv.
Fick stänga av toaletten helt tills städfirma kunde ta hand om det med ordentlig utrustning xD
Citera
2021-05-05, 07:11
Medlem
Antimentals avatar
Jobbar utomhus i relation till byggföretagen. Gubbarna är ofta ok men även de kan vara något oaktsamma, men de vidrigaste är för ofta kvinnor av låt oss säga en viss kroppsvolym. Dessa får arbetskläder som ofta inte passar dem och när de arbetar vilket innebär att man böjer ned syns ALLT. En enorm, ofta blekvitt hängligt vidunder man inte ens kan försöka åtgärda och prata med dem om utan att bli anmäld för trakasserier. Att spendera dagarna med dessa vyer är inte trevligt.
Citera
2021-05-05, 07:24
Medlem
lostwikings avatar
Vid en rivning av en gammal butik som stått tom ca 3 månader (strömlös) fick jag äran att ta hand om en pall med blandat kött från ett kylrum.
visa av packeten var "vatten" bara ( rutten kött massa). men ok ingen doft...

bara kontainer för bio matterial (kött) var en kvarn , bara att ladda kvarnen starta och springa ur lokalen medans kvarnen malde , slapp vis del av lukten men vidrigaste dof jag uplevt.

har även jobba vid och i aktivt kloak me det är inte så farlig lukt mässigt
Citera
2021-05-05, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Vilken tur du hade! Du kom, gav medicin och gick. Bussig kollega må jag säga.

Även om det inte var din insats hade du för de andras (kollegor?) skull, gott kunnat tagit bort det värsta för att förhindra personen att trampa i skiten och sprida runt det i övriga lägenheten.

Saken var att detta är ett hus för alkisar och de bor i satelitlägenheter så hemtjänstens enda uppgift är att ge medicin. Så personalen som jobbar i det huset sköter allt städ osv. Så lämnade inte över något till "Mina kollegor" egentligen hehe.
Citera
2021-05-05, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stallhagen
Jag tror att du precis toppade allt någon annan kan komma med..jag är färdig att kaskadspy just nu och nu ska jag göra mitt bästa för att glömma bort den här tråden.

Haha!
Citera
2021-05-05, 19:35
Medlem
megacoolmans avatar
Var med om att renovera lägenheter i ett hyreshus med en hyfsat sunkig källare. Vi misstänkte hela tiden att någon bodde i källaren men såg aldrig någon. En morgon kom vi på två pundare i källaren. De sa att de brukade sova där, men alltid stack tidigt på morgonen innan vi börjat jobba. Men just den här dagen hade de försovit sig.
De lommade iväg under tiden vi ringde fastighetsägaren för att informera.

Han kom dit och vi gick runt och kollade. Vi hittade två källarförråd som var olåsta. I det ena låg det en massa skräpmatskartonger, halvätna kebabrullar mm och en madrass, och i det andra bredvid var det en halvmeters hög med bajs.
Det roliga var att fastighetsägaren nästan trampade i det, eftersom det var mörkt och lyset inte funkade
Citera
2021-05-05, 21:28
Medlem
VergissMichs avatar
Vill höra mer från er sanerare och dylika folk. Tycker det verkar som ett sjukt spännande yrke där man får se och uppleva mycket skojsigt och gojsigt

Under tiden kan jag väl bjussa på ännu en story från mina år i byggsvängen. Den förra var så deppig så den här är lite roligare, om än äcklig hehehe

Vi renoverade en källare i en villa i södra Stockholm. Rörmokarna är där och ska dra om avloppet och har iom detta kapat av den befintliga avloppsstammen. Den sticker ned ungefär 1 meter från taket och är helt öppen undertill medans dom ska koppla på nya avloppet. De hade förvarnat mycket noggrant och i god tid innan att det här arbetet skulle utföras så vi skulle bli utan toalett någon timme. Sagt och gjort så knegar vi på i vanlig ordning. Plyfar och gipsar väggar, förbereder golvet för gjutning och flytspackling m.m. Någon gång under denna tid så ser jag min kollega, vi kallar honom Fredde, smyga iväg från bygget till övervåningen. Hinner inte fundera vidare över detta då ena rörmokaren ropar på mig och behöver hjälp med något. Till storyn hör också att "Fredde" var anställd via arbetsförmedlingen då han blivit lite knäpp efter en skallskada. Hur som helst så grejar vi på med det här avloppet då det helt plötsligt börjar droppa så smått från öppningen i röret som nu är i huvudhöjd. Ungefär samtidigt som jag och de två rörmokarna förstår att "Fredde" inte längre står bakom oss och jobbar så hör man hur vattnet börjar forsa med all världens kraft. Jag som redan stod upp hann hoppa undan men de två stackars rörmokarna som satt på huk under avloppsstammen fick allt över sig. ALLT.

Ungefär 10 sekunder senare står jag fortfarande som förstenad och försöker förstå vad jag nyss bevittnat. På samma tid har rörmokarna redan svurit varsin ordentlig ramsa och hoppat in i bilen, gasande iväg ned för gatan. Förståeligt så kom just dessa två aldrig tillbaka till denna arbetsplats och blev ersatta av två av sina kollegor. "Fredde" fick sig en rejäl utskällning av mig såväl rörmokarnas chef och fick spendera resten av den dagen med att städa undan röran han skapat

Kanske inte tappade tron på mänskligheten men gud vet att jag tappade tron för "Fredde"
Citera
2021-05-05, 21:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Rollokolan
Jag vet att det finns en tråd med liknande ämne men jag kunde inte hitta den. En moderator får gärna flytta ihop trådarna.

Jag är nyfiken på era äckligaste erfarenheter i arbetslivet.

Jag kan börja med min:
Jag jobbade på tullen under en lång tid, dock inte längre. Runt 2001 så stoppade jag en man för att söka igenom hans bagage. Jag hittade en ica-påse med massa små gummipåsar som luktade satan. Jag står där och tittar och petar när han säger att "Det där är min kondomsamling med alla kondomer jag använt de senaste 10 åren". Då har jag stått och rullat hans 10 år gamla kondomer med brungrön sperma som luktar fördjävligt. Han har alltså knutit ihop varenda kondom genom sitt sexliv och är så fäst vid påsen att han till och med reser runt med den.

Kom med era egna berättelser
eww wtf... Jag extraknegade på hemtjänsten när jag var 18-19 och jag såg mycket hemskheter. Blev traumatiserad. Jag gick hem till en gubbe i rullstol som ej kunde prata, och som rökte jättemycket. Hela hans lägenhet var brun av rök och det stank urin och avföring. Han använde inte toan så han kissade i en burk som man fick tömma. Han åt alltid samma kvällsmat, ostekt bacon med vitt bröd. Vet inte hur han överlevde holy shit. Han bodde i höghus också så det borde väl ha varit rökförbud inomhus... Det var helt surrealistiskt när man kom ut och såg grannarna som småbarnsföräldrar och vanligt folk. Han var dessutom en snuskgubbe som kollade på porrfilmer och hade porrtidningar liggandes överallt.

En kväll blev jag såååå äcklad att jag kräktes. Jag såg döda kackerlackor i köket. Jag gav honom hans medicin och mackan och drog där ifrån så jävla snabbt att jag inte hann komma ut innan jag kräktes. Han hade tydligen attraherat kackerlackor för han lämnade mat överallt.

Detta jobb motiverade mig verkligen till att studera hårt och ta examen. Personer som jobbar med det här måste vara helt oberörda av mänskligt förfall.
Senast redigerad av Ash123 2021-05-05 kl. 21:58.
Citera
2021-05-05, 21:53
Medlem
Rollokolans avatar
För ca 15 år sedan hade vi en renovering av våra avloppsstammar. Vi hade tydliga order att inte bajsa/kissa mellan ca kl 8 och kl 17. Jag står och lagar mat när jag hör att det spolar från toaletten. Jag hade berättat det för mina då unga barn att man inte fick använda toa...men men. Tog 30 sekunder innan det ringde på dörren och en helt bajsindränkt arbetare stod utanför dörren. Han hade fått allt min son spolade ner rakt i ansiktet.
Citera
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in