2006-05-31, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yallayalla
Kafe 44 och arrangörsgruppen är i nuläget inte misstänkta för några brott, polisen har lämnat tillbaka samtliga prylarna och allt rullar på som vanligt.

Jag är ledsen att göra ni som spekulerade här tidigare besvikna men det här handlade rätt och slätt om en klantig poliskår som i stundens hetta inte kunde skilja på stöldgods och legitim egendom. Vi får se om det blir någon polisanmälan mot farbror blå för tjänstefel, det vet jag än så länge ingenting om.

Nåväl, det har som sagt löst sig nu.

Bra att festen blev förstört i alla fall.
Citera
2006-05-31, 10:25
Medlem
yallayallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ka kui

Det blev den inte, festen var avslutad. Du är dum i huvudet.
Citera
2006-05-31, 10:29
Medlem
Citat:
Det blev den inte, festen var avslutad. Du är dum i huvudet.

Synd då att polisen inte kom tidigare och förstörde festen. Varför skulle det göra mig dum i huvet att tycka så förresten?

Poängen med festen var att peppa folk för att förstöra andras möten och fester (nationalister i det här fallet). Är de också dumma i huvet som förstör eller? Hur är det med osynliga partiet som förstör hit och dit. Är de dumma i huvet eller?
Citera
2006-05-31, 11:39
Medlem
Parasitetwins avatar
Citat:

Det var väl trist att 44ans egendom blev förstörd ändå, tänker mest på glasrutan som krossades. Krossade glasrutor är det väl ändå ingen här som kan försvara, eller?
Citera
2006-05-31, 11:59
Medlem
Katarsiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parasitetwin
Det var väl trist att 44ans egendom blev förstörd ändå, tänker mest på glasrutan som krossades. Krossade glasrutor är det väl ändå ingen här som kan försvara, eller?

Nää. Fy vad hemskt.

Och att polisen knuffade på honom. Vart är världen på väg
Citera
2006-05-31, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parasitetwin

Det finns skillnad mellan att springa omkring på stan och krossa butiksfönster och att, som polis, bryta sig in i en lokal som man har laglig rätt att genomsöka men där man inte bli insläppt av fjortisar med oedipala attitydproblem gentemot auktioritetsfigurer.
Citera
2006-05-31, 13:10
Medlem
Ankdammsmans avatar
Citat:
Krossade glasrutor är det väl ändå ingen här som kan försvara, eller?

Va?

Krossade glasrutor är jättebra, det har ju Toppkandidat-Petter sagt!
Citera
2006-05-31, 13:29
Medlem
Bonzo666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankdammsman
Va?

Krossade glasrutor är jättebra, det har ju Toppkandidat-Petter sagt!

Nej, nej, det är "INTE RELEVANT" ju!

Jag är här idag för att jag vill prata om varför frustrerade unga polisaktivister vill medverka till dessa "aktioner"? Är de ledsna och arga över att folk engagerar sig i rörelser "som de aldrig kommer att bli en del av"? Hmmm..

Gruppkramar och puss till dig,
försök att förstå med sjääälen..

Citera
2006-05-31, 13:38
Medlem
yallayallas avatar
Citat:
Det finns skillnad mellan att springa omkring på stan och krossa butiksfönster och att, som polis, bryta sig in i en lokal som man har laglig rätt att genomsöka men där man inte bli insläppt av fjortisar med oedipala attitydproblem gentemot auktioritetsfigurer.

De hade ingen rätt att gå in där och det kommer de att få problem med i domstol. Att bryta sig in i en lokal på grund av ett förvirrat fyllos vanföreställningar är självfallet illegitimt. Men jag har en känsla av att du inte bryr dig om det eller ens är intresserad av att diskutera det
Citera
2006-05-31, 13:41
Medlem
Citat:
De hade ingen rätt att gå in där och det kommer de att få problem med i domstol. Att bryta sig in i en lokal på grund av ett förvirrat fyllos vanföreställningar är självfallet illegitimt. Men jag har en känsla av att du inte bryr dig om det eller ens är intresserad av att diskutera det

Givetvis har polisen rätt att genomsöka en lokal om de misstänker brottlsig verksamhet där, och om det finns personer därinne som vägrar öppna har de ju inte mycket annat val än att bryta sig in.
Citera
2006-05-31, 13:51
Medlem
Valnirs avatar
Har själv spelat på 44:an, vet inget om denna utrustning men den vi spelade på införskaffades för en jävla massa år sen. Kan inte tänka mig att Tompa Eken (som startade stället) har nåt att göra med detta. Skönare lirare finns inte, en riktig "söderkis".
Däremot kanske de s.k demokratiska ungdomarna har snott dit grejer.
Citera
2006-05-31, 15:19
Medlem
Bonzo666s avatar
Citat:
Vem är det förvirrade fyllot?

Om du inte har en förklaring så undrar jag om teorierna om att vänsterextremisters bristande uppfattning om vad polisen får, och inte får, göra är sann? "Illegitim"? Syftar du på "olaglig"? Den verkar vara helt laglig. Men är säkert inte "legitim" för en vänsterextremist? Men vad är det? Att slåss?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in