2021-05-02, 19:48
Medlem
Hej,

Tänkte donera leksaker till behövande barn utomlands.
Söker därför efter billig och könsneutral leksak som jag kan donera. Gosedjur går bort då det knappast går att leka med, utan det ska vara en leksak som går att leka med. Har ni några tips?

Anledningen till att jag letar könsneutral leksak, beror på att jag vill alla barn ska få samma sak, så det blir rättvist.

Tack för alla tips och ha en trevlig kväll!
Senast redigerad av Constapeln 2021-05-02 kl. 19:56.
Citera
2021-05-02, 19:50
Medlem
Jojo. Kendama. Diabolo.
Citera
2021-05-02, 20:00
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Constapeln
Hej,

Tänkte donera leksaker till behövande barn utomlands.
Söker därför efter billig och könsneutral leksak som jag kan donera. Gosedjur går bort då det knappast går att leka med, utan det ska vara en leksak som går att leka med. Har ni några tips?

Anledningen till att jag letar könsneutral leksak, beror på att jag vill alla barn ska få samma sak, så det blir rättvist.

Tack för alla tips och ha en trevlig kväll!

En boll.
Citera
2021-05-02, 20:10
Medlem
SittFints avatar
Varför skulle inte gosedjur gå att leka med? Massor av barn gör det.
Citera
2021-05-03, 00:28
Medlem
drottninggatan22s avatar
etch a sketch, plockepinn, doktorsleksaker, hopprep
Citera
2021-05-03, 05:21
Medlem
RedXs avatar
Alla leksaker är könsneutrala. Det är föräldrarna (inte barnen) som stressar över huruvida en leksak är till för pojkar eller ej.
Citera
2021-05-03, 11:24
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedX
Alla leksaker är könsneutrala. Det är föräldrarna (inte barnen) som stressar över huruvida en leksak är till för pojkar eller ej.
Vill minnas att det finns studier som talar i annan riktning. Alltså att tendensen är att pojkar dras till en viss av leksaker och flickor en annan. Det finns ju biologiska skillnader och iakttagbara beteendeskillnader också mellan barn av olika kön. Allt rent generellt, ska tilläggas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in