• 8
  • 9
2021-11-22, 14:57
Medlem
bortmedfifittors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaggermeister
Opiater är inte serotonin agonister..

Det är det jag försökte förklara i min konversation med en annan person, kring vad som ger mest euforiskt rus, opiater eller mdma.

Mig veterligen är det mdma, eftersom det slår på serotoninet.
Citera
2021-11-24, 11:47
Medlem
sk0gens avatar
Om man fick lägga in fantasipremissen att drogen på nåt magiskt vis inte skulle belasta kroppen på ett farligt vis och vara ofarlig att köra på då man är 70+ så svarar jag Meth.

Tyvärr finns det få droger det känns safe att åldras med förutom kanske cannabis eller psykedelier. Och jag är inte så himla sugen på sånt.
Citera
2021-11-24, 14:43
Medlem
Om frågan är ställd så att man hypotetiskt inte skulle bli beroende eller fara illa av drogen skulle jag valt heroin, annars alkohol.
Citera
2021-11-24, 14:45
Medlem
BigFatCones avatar
En drog eller en narkotiskt klassad substans? För det skulle bli segt utan koffein och Ipren.
Citera
2021-11-24, 14:46
Medlem
Anti-WOGs avatar
Snus
Citera
2022-02-19, 02:21
Medlem
Svårt. Syra eller DMT. Troligtvis DMT. Få saker slår att bara kastas in i allt och inget.
Citera
2022-02-19, 02:44
Medlem
Huzzahs avatar
Cannabis alla dagar i veckan.
Det är ett behagligt och lättstyrt rus som kan ta en både uppåt och nedåt beroende på Strain och sinnelag. Det är dessutom roligt att odla själv och se hur olika skörder slår. Det växer i naturen och gör inte särskilt stor åverkan på kropp och sinne så länge man inte missbrukar.

Det funkar utmärkt både som symptomlindring, till fest, ledig söndag, sex, mat, film, promenad, eller nästan vad som helst så länge man inte behöver vara överdrivet produktiv..😉

En bra ledig dag röker jag en riktigt välrullad holk utspritt över dagen (ca 0,5 g totalt räcker bra för en dag) och då känns mitt liv som en riktigt bra film hela den Dan oavsett vad jag gör. Ger jag mig dessutom ut i skogen med fet musik i lurarna har vi en fullskalig matiné med musikalinslag och då är det en riktigt bra dag!❤️
Citera
2022-02-19, 03:26
Medlem
skogsbärets avatar
Alkohol - med dagens lagstiftning. Jag lever ett liv som kräver det. Om fler droger avkriminaliserats hade förmodligen min ståndpunkt ändrats.
Citera
2022-02-19, 03:30
Bannlyst
jag väljer marijuanacigaretter men just nu är jag hög som satan på alkohol o andra droger med krusidull fan. Jag ahr aldrig provat nikotin men tänkte testa de fan
Citera
  • 8
  • 9

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in