2021-05-18, 05:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Ja du är väl en av dem som tror att massinvandringen leder till vinst på sikt också antar jag. Lycka till.

Öh, nej. Verkligen inte. Dock ser jag vi har ett ansvar för packet vi lurat hit genom den "öppna våra hjärtan" doktrinen...
Citera
2021-05-18, 05:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pontiac-Garage
De som ej köpt bostad (men har mycket pengar på banken)?

Ja, grattis för dem, rika får också barnbidrag. Vi ser ju trösklar för yngre vuxna att det är skitsvårt att ta sig in i bostadssnurran. Men säg ett subventionerat bygge i en förort, så har jag svårt att tro att det attraherar de som har en stark köpkraft. Om det hjälper 85% av de boende att köpa en bostad samtidigt som 15% egentligen skulle ha råd så är det värt priset tusen gånger.
Citera
2021-05-28, 10:23
Som förutspått så ska alla tillbaks till kontoren en masse under sommaren. Tankar på smittskydd är som bortblåst och flera storföretag drar tillbaka sina löften om remotejobb och kräver full närvaro på kontoren framöver. Det visade sig svårare än vad man trott att dra sig ur långsiktiga hyreskontrakt och kräver nu att kontoren utnyttjas maximalt. Samtidigt byggs det otroligt mycket kontorsyta.

... tur man inte flyttade till landet. Nu ska det kompenseras för 1.5 års frånvaro med extra hög närvaro.

Så paniken att flytta bort ifrån stan byts snart till panik att flytta in igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in