2006-05-28, 03:14
Bannlyst
Ja vilket är egentligen det gayaste ordet?
Jag föreslår "akvarell".

*Smaska till klåfingrig moderator på fingrarna*
App app app!
Språkrelaterat!
Citera
2006-05-28, 03:19
Medlem
fnuskes avatar
Plyschfåtölj

En djungel av franska/tyska låneord och Farbror Barbro associationer.
Citera
2006-05-28, 03:22
Medlem
Parkers avatar
Pojkband.
Citera
2006-05-28, 03:24
Medlem
hakans avatar
Jag föreslår "-men gud" som ORD.. När dom uttalar det så låter det som ett ord

(disclaimer: jag har kompisar som är gay, så klanka inte ner på att jag skrev "dom")
Citera
2006-05-28, 03:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fnuske
Plyschfåtölj

En djungel av franska/tyska låneord och Farbror Barbro associationer.

Jag förstår hur du tänker men jag anser att ordet endast är partiellt gay. "Plysch" är väldigt gay iom att läpparna vid artikulerandet av ordet förs fram på ett jävligt mesdigt sätt. I andra delen av ditt ord följer dock ett ganska så manligt "fotÖÖlj vilket förtar ordets inledande gaypotential.

För att förklara akvarell så vill jag hävda att ordet har flera bögiga dimensioner. Inte nog med att uttalandet lätt lånar sig till accentuerande av det gaya. Aktiviteten som ordet beskriver är också en av de vekaste formerna av måleri, vilket ju i sig själv är en relativt gay aktivitet.
Citera
2006-05-28, 03:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Parker
Pojkband.

Pojkband är bra. Det är nästan så jag blir upphetsad av det, trots att jag är hetero.
Citera
2006-05-28, 03:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hakan
Jag föreslår "-men gud" som ORD.. När dom uttalar det så låter det som ett ord

(disclaimer: jag har kompisar som är gay, så klanka inte ner på att jag skrev "dom")

Tanken är god och jag förstår och delar din åsikt.
"men" och "gud" är dock två separata ord.
Citera
2006-05-28, 03:32
Medlem
hakans avatar
Jaha.. men då kör jag på "asså" .. gay enough for ya?
Citera
2006-05-28, 03:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hakan
Jaha.. men då kör jag på "asså" .. gay enough for ya?

Jag tvingas gå emot dig här. "asså" är inte gay. Det är slött. Tonåringar använder ordet som ersättning för "jaha" eller "jasså". Jag tycker icke att "asså" är gay. Det är ett värdelöst ord, det håller jag med dig om, men inte direkt gay.

Här har du ett extremt gay ord som sänder kalla kårar av obehag upp längs med ryggraden på mig.
*Harkle*

Ömhetstörstande

Många "ö" här men bokstavens maskulina potential fräts bort av ordets enorma gayness.
Citera
2006-05-28, 03:49
Medlem
Anemis avatar
Jag tycker att ordet gay är väldigt gay när det används för att beskriva någonting. Bög är också gay, medan ordet homosexuellt är ganska hetero i sammanhanget.
"Vilket är det homosexuellaste ordet" låter mindre gay än "Vilket är det bögigaste ordet", till exempel.
Citera
2006-05-28, 03:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Anemi
Jag tycker att ordet gay är väldigt gay när det används för att beskriva någonting. Bög är också gay, medan ordet homosexuellt är ganska hetero i sammanhanget.
"Vilket är det homosexuellaste ordet" låter mindre gay än "Vilket är det bögigaste ordet", till exempel.

PK-it!
(Detta tillmäle har jag lärt mig här på FB)
Citera
2006-05-28, 03:58
Medlem
hakans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anemi

Hur böjer man "gay"? Gayig, Gayigast, Gayigaste?
Gay går väl inte att böja hur man än vill?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in