Hej!
Precis lagat torsk med äggsås, en favorit i familjen.
Leif Mannerströms recept är lite annorlunda jämfört med mitt:
1. Han lägger den på en bädd av spenat - ser gott ut - men hemmavid vill jag vardagsvis inte låta rätterna mellanlanda på ett uppläggningsfat av skäl som temperaturförlust, mer disk och såsförlust. De serveras direkt på tallrik som på restaurang, ibland med självservice. Hur gör ni?
2. Han ång(+)kokar torsken i en låg panna, traktörpanna. Har jag aldrig provat. Blir verkligen torsken jämnt genomkokt? (jaja, annars hade han väl inte gjort det svarar någon, men ändå som det heter?)
3. Brukar ni ha i senap, lök, muskot och pepparrot? Blir det inte lite väl mycket grejer?
4. Blanka av en sås gör jag väl någon gång bara för att det skall göras. Vad blir skillnaden mellan att göra det och att låta samma mängd smör gå i tidigare? Syns det verkligen i en äggsås?
5. Den pepparen han har i är väl vitpeppar, men det verkar som om han företrädesvis använder vitpeppar till det mesta; även kött. Har jag rätt och i så fall, förvånar det er? (att han gör det, inte att jag har rätt)
6. Jag blir inspirerad av hans videos och lagar en del av dem, senast oxrullader som smakade Jesus. Vad anser ni om dem?
Länk på torsk
https://www.youtube.com/watch?v=sBTnmZOxIjg