• 2
  • 3
2021-04-30, 23:17
Medlem
Hubbe var intressant för utredarna i mordet på Fryshuset 90-talet på en nazist som visade sig bara vara en pratglad kille.
Tyvärr snackade han sig ur knipan.men oskyldig men , nää inte många som tror det bland utredarna.
Citera
2021-05-01, 00:24
Medlem
Det var ett djupdyk i naveln. Undra hur mycket ludd man hittade.
Citera
2021-05-01, 00:41
Medlem
Zilvios avatar
Integration och invandring --> Socialantropologi, etnologi och sociologi
/Moderator
Citera
2021-05-01, 02:39
Medlem
Sqrbankens avatar
Karln är en ärke-parasit som har levt högavlönat på samhällets nettoavkastare under hela sitt vuxna liv (före det vuxna livet vet jag inte, medelklassunge?) på att sprida rasistisk smörja som passar i tiden genom pseudo-forskning i klass med pissdrickar-kurer; "forskning" som vid varje tillfället som ges letar sig utanför den vetenskapliga metoden för att träs in i en illa sydd subjektiv tes.

Det finns ingen "omvänd rasism". Rasism är rasism och ingen har något som helst kollektivt skuld-ok att uppbära på individnivå bara för att folk med samma hudfärg som honom eller henne själv anses vara roten till allt ont i världen. Folk som driver den tesen för med omedelbar institutionaliserad rasism (om det görs helt eller delvis via offentlig finansiering) vilket är fallet med Tobias med anhang.
Senast redigerad av Sqrbanken 2021-05-01 kl. 02:53.
Citera
2021-05-05, 20:29
Medlem
sillynamnams avatar
De här resonemangen om "vit melankoli" känns rätt mycket damned if you do damned if you don't.
Alla vita är liksom lika fel och löjliga. Både vita antirasister som "sörjer" ett tänkt solidariskt Sverige före sd - de ska minsann inte tro att de är nåt - och sverigedemokrater som sörjer det vita Folkhemmet.
Nästa steg blir att dissa svensk masochism, för självklart kommer Vi står inte ut och kompani skämmas över att de är vita melankoliker, och be icke-vita om ursäkt.

edit:
vänta nu, Catrin Lundström ser ju vit ut. Varför skriver hon om vit melankoli?
Senast redigerad av sillynamnam 2021-05-05 kl. 20:33.
Citera
2021-05-05, 20:33
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomatji
Hubbe har mkt skit på näsan.
Han är dock energisk & offrar sig för saken. Han tryckte ut en flaska Ketchup i arslet för att skylla på att han blivit misshandlad av "rasister". Lite lätt tragikomiskt när man blir avslöjad med "byxorna nere" på det viset. Han blir säker rådgivare till sossarna i kommande val.
Citera
2021-05-07, 01:50
Medlem
Det är ett väldigt ambitiöst projekt att försöka analysera strukturerna och tankegångarna hos en hel ras. Vita människor är väl den vanligaste rasen efter ostasiater? Så klart att man kan ge sig i kast med dylika herkuliska studier men jag håller det för högst osannolikt att de kan ro hem projektet utan att hemfalla åt sina egna fördomar och fantasier. Enbart på grund av den gigantiska omfattningen på projektet så begriper man ju redan nu att det akademiska värdet kommer vara försumbarbart.
Senast redigerad av akrylforlibbad 2021-05-07 kl. 02:01.
Citera
2021-05-07, 01:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rick.Blaine
Hübinette har en poäng, men jag är överlag väldigt kritisk mot forskare som erbjuder en, och endast en förklaring på ett större och komplext problem. Hübinette vägrar exempelvis att erkänna att socialpsykologisk forskning visar att antirasister är lika rasistiska som SD-väljare, det Freud kallar för reaktionsbildning; där antirasisternas hat inte är mot rasismen i sig, utan att de ser sin egna bortträngda rasism hos den andra gruppen vilket skapar irritation och frustration hos subjektet.

Socialdemokratin har helt övergett arbetarklassen, och blivit ett medelklassparti där man värnar om HBTQ och minoriteter. Svenska arbetare ser hur medelklassen genom politiska åtgärder premierar nyanlända i bostadskön, och att gruppen invandrare får generösa bidrag, där arbetarna som motreaktion mot den rådande politiken väljer att rösta höger, och inte som Hübinette föreslår, för att Sverige skulle ha blivit mindre vitt. Jag tror inte att de flesta vill tillbaka till det gamla Sverige, men svensken ogillar den ansvarslösa politik som förs. Hade arbetarna och pensionärerna inte fått det sämre, om kriminaliteten inte hade ökat och om bostadspolitiken hade sett annorlunda ut hade samhället inte varit intolerant och SD hade aldrig kommit in i riksdagen. En annan förklaring är det David Goodhart kallar för "somewheres and anywheres"; att de med makten, etablissemanget, prioriterar vissa ideal på bekostnad av att vissa grupper; arbetare och människor på glesbygden, inte känner sig delaktiga i samhället. Hübinette väljer, tyvärr, att förneka dessa aspekter för att det ska passa hans verklighet; där den postkoloniala intoleranta Sverige avsiktligt diskriminerar invandrargrupper för att man innerst inne vill bevara den ariska rasen.

Damn. Bra beskrivningav problemets komplexitet.

Att känna att utlänningar har MER rätt till sitt eget land föder hat absolut.
Citera
2023-09-11, 22:57
Medlem
Knivur-273s avatar
Den som läst de flesta av Islandsböckerna, torde förstå att "Tobias Hübinette", ej skulle ha varit så värst välkommen på Island.

Han skulle blivit en träl, för det vore det enda han dög till.

Akta så att trälen icke slår ihjäl dig.

Själv skulle jag högst troligen blivit accepterad som en husman hos en hövding, med mitt märkliga konstiga moderna Svenska språk, men något lika, och om jag kunde visa mitt ursprung.

Jag skulle rita en karta, så skulle de acceptera mig.
Senast redigerad av Knivur-273 2023-09-11 kl. 23:15.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in