2021-04-30, 11:44
Medlem
drwhoos avatar
Okej så....

Jag vill ha hjälp av er här på FB att så billigt så möjligt bygga ihop en egen friggebod som jag ska kunna ha som ett uterum typ jag har en budget på 10 000kr bara för att en kul grej med utmaningar kom med tips tankar och ideer kommer uppdatera med bilder efterhand !
Citera
2021-04-30, 12:03
Medlem
Du behöver mer pengar, om du inte ska stjäla virket

Kolla vad det kostar, sen förstår du att skatten är för hög.
Citera
2021-04-30, 12:08
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Gräv ut en egen grund för hand, lägg gamla tidningar och det billigaste makadamet du kan hitta. Köp billiga betongblock att sätt den på och bygg en grund ovanpå det. Försök hitta begagnat material såsom fönster och dörrar på blocket. Om du inte bryr dig om hur det yttre ska se ut så sätt spånskiva som väggar och klä med begagnat plåt.

Ändå blir det svårt att komma under 10 papp men lycka till.
Citera
2021-04-30, 12:09
Moderator
evilhoneys avatar
Rubrik ändrad från den otroligt ickebeskrivande "Friggebod".
//Mod
Citera
2021-04-30, 12:09
Medlem
drwhoos avatar
Makadam var smart tänkte själv lecablock som grund Tack!
Citera
2021-04-30, 12:10
Medlem
drwhoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NegerNiggerson
Du behöver mer pengar, om du inte ska stjäla virket

Kolla vad det kostar, sen förstår du att skatten är för hög.

Nej har gjort en ungefär kalkyl
Citera
2021-04-30, 12:21
Medlem
drwhoos avatar
Undra om det går göra så som jag gjort på växthuset

https://imgur.com/gallery/bhGJaUY
Citera
2021-04-30, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drwhoo
Nej har gjort en ungefär kalkyl

Men kör då. Som han ovan gav dig en bra plan. Klart det går att bygga för under 10k. Enklast är såklart att bara åka och hämta virke.

Men vill du köra på vilket sätt som funkar, så gör det. Kan bli riktigt genuint och snyggt när det är klart.

Jag skulle vilja testa att helt enkelt blanda sten man hittar i närheten och cement som grund att bygga på. Både billigt och snyggt.

Hoppas du uppdaterar hur det går. Ett plåtskjul slänger man upp rätt snabbt om det är målbilden.
Citera
2021-04-30, 12:28
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drwhoo
Okej så....

Jag vill ha hjälp av er här på FB att så billigt så möjligt bygga ihop en egen friggebod som jag ska kunna ha som ett uterum typ jag har en budget på 10 000kr bara för att en kul grej med utmaningar kom med tips tankar och ideer kommer uppdatera med bilder efterhand !
Väggar och tak av begagnad takplåt tillsammans med begagnade reglar lär ju bli den överlägset billigaste lösningen. Vet inte riktigt hur stort bekymmer kondens skulle bli dock.
Citera
2021-04-30, 12:35
Medlem
drwhoos avatar
Jag vill få något snyggt men som funkar plåt är väll inte direkt en bra lösning men ska ta och blanda cement och småsten åker och plockar lite
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in