2021-04-30, 09:20
Medlem
15APRILs avatar
Jag har tidigare prövat CCleaner men inte riktigt varit nöjd har ni några tips på andra program som städar datorn os.v?
Citera
2021-04-30, 09:44
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 15APRIL
Jag har tidigare prövat CCleaner men inte riktigt varit nöjd har ni några tips på andra program som städar datorn os.v?
Kolla cpu% i aktivitetshanteraren, normalt sett vid viloläge bör den ligga under 5%
Citera
2021-04-30, 09:58
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:

Ämnet har varit uppe flertal gånger. Men för att svara dig så kan detta program rekommenderas -> https://www.bleachbit.org/
Citera
2021-04-30, 13:32
Medlem
1FFs avatar
Citat:

Vilken ändring gjordes på datorn innan den vart seg?

Sökt efter malware?
Citera
2021-04-30, 14:26
Medlem
Enterprises avatar
Om jag talar av egen erfarenhet så är det ofta någon uppdatering / indexering som ligger och tuggar i bakgrunden, alltså ingen malware alls. Det är bara att kolla resursövervakaren (under aktivitershanteraren)
Citera
2021-04-30, 15:28
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Om jag talar av egen erfarenhet så är det ofta någon uppdatering / indexering som ligger och tuggar i bakgrunden, alltså ingen malware alls. Det är bara att kolla resursövervakaren (under aktivitershanteraren)

Japp, lista efter CPU så det inte "hoppar omkring" hela tiden. Finns det något program som käkar CPU, avinstallerar man det, startar om datorn, och om man måste ha programmet, ominstallerar det.

Råkade ut för liknande förra året när jag installerade Opera. Låste nästan hela burken, käkade 70% systemresurser på en sextontrådad CPU med 32GB RAM... Men löste sig med beskriven metod.

Annars får TS göra en ren ominstallation av win10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in