2021-05-03, 12:46
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
Att posta i samma tråd tror jag ofta blir väldigt svårt att skilja från missbruk, hur man än gör.
Ett exmpel är när man diskuterar med sitt vanliga varumärkeskonto i samma tråd där man laddar upp dokument med ett speciellt konto som bara används till just det, för att inte dokumentuppladdninigen ska kunna knytas till ens person.
Citera
2021-05-03, 16:48
Medlem
Troians avatar
Vet inte TS’ beskrivning stämmer (ej kollat). Men om den gör det kanske det kan röra sig om brott mot 2.02?

Citat:
2.02. Kvalitet framför kvantitet (KFK)
Medlemmar som motarbetar den fria debatten i forumet, genom att systematiskt publicera inlägg med för låg kvalitet eller bristande debattunderlag, blir avstängda eller bannlysta.

Jag skulle nog lyfta det med någon moderator i forumdelen.
Senast redigerad av Troian 2021-05-03 kl. 16:51.
Citera
2021-05-03, 23:32
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Vet inte TS’ beskrivning stämmer (ej kollat). Men om den gör det kanske det kan röra sig om brott mot 2.02?

Teoretiskt JA. I praktiken kan det nog iaf diskuteras om vilket gäng det är som tjatar om samma samma samma argument hela tiden i PU/USA.
Citera
2021-05-06, 21:22
Medlem
Det lugnade ner sig en aning när ett gäng användare blev avstängda. En del av avstängningarna annonserades inte ut, så jag antar att dessa användare missbrukade alternativa konton. En del av användarna som annonserades ut om en veckas avstängning är fortfarande avstängda efter två veckor, så jag antar att dessa användare också missbrukade alternativa konton. Bra jobbat av moderatorerna, men tyvärr så verkar det dyka upp minst lika många nyskapade kontom som tidigare har stängs av.
Citera
2021-05-11, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian

Kan säga att det stämmer , mitt inlägg blev raderat och jag inväntar nu om mitt konto ska bli , varnat ,avstängt eller bannat på grund av ett inlägg där jag påpekade att användaren kanske glömt byta konto när denna svara mig med ett annat konto. (halv seriös men ändå ett regelbrott antagligen)

Detta är också mitt enda konto och mitt sista. Tyvärr verkar flashback hellre ha en anändare som rygdunkar ,svarar på sina egna inlägg och attackerar oliktänkande för att lägga fram sin agenda. Istället för verkliga användare som för en diskurs. Detta kommer bli forumets död när allt fler användare blir avstängda eller helt enkelt väljer att lämna .
Citera
2021-05-11, 21:26
Medlem
sugmag-ses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheSmoker
Kan säga att det stämmer , mitt inlägg blev raderat och jag inväntar nu om mitt konto ska bli , varnat ,avstängt eller bannat på grund av ett inlägg där jag påpekade att användaren kanske glömt byta konto när denna svara mig med ett annat konto. (halv seriös men ändå ett regelbrott antagligen)

Detta är också mitt enda konto och mitt sista. Tyvärr verkar flashback hellre ha en anändare som rygdunkar ,svarar på sina egna inlägg och attackerar oliktänkande för att lägga fram sin agenda. Istället för verkliga användare som för en diskurs. Detta kommer bli forumets död när allt fler användare blir avstängda eller helt enkelt väljer att lämna .
Det kan kännas löjligt kan jag tycka också, men bättre för stränga än tvärtom kanske.
Citera
2021-05-12, 18:10
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Visst förstår att det måste finnas regler , men det är ju uppenbart att det pågår en påverkningskampanj här på flashback i vissa del-forum.
Märk nu att jag fick en till varning och möjlig avstängning för att jag ens nämnde detta i denna tråd, ytterst löjlig då jag inte nämnde några användare. Men kanske lika bra får man mer tid till annat istället att sitta på flashback.
Jag erkänner att jag försöker påverka människor på Flashback att tycka som jag. Kan du väl kalla för kampanj om du vill. Jag har också fått för mig att det är precis det som FB är till för! Sen förstår jag inte var du och TS kan ha fått idén ifrån att det finns så få människor i Sverige som inte gillar tRump att de måste låtsas vara fler än vad de är?? Vilken planet bor du på? Reality check, pls.
Citera
2021-05-12, 18:32
Medlem
Eoppoyzs avatar
Det förekommer en del spammande i nämnda trådar, men också i trådar om AfS och SD. Det är alltid samma konton som sitter och spammar i dessa trådar. Ibland är det samma konton som härjar i t ex amerikanska politiktrådar också. Dessa bör antingen få KFK eller bli spärrade från dessa subforum.
Citera
2021-05-12, 18:40
Avslutad
Ja tyvärr finns dem , jagar bort bra skribenter med sitt dravel .
Citera
2021-05-12, 18:59
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:
Och ja beviset att det finns flera användare som operar på detta sätt är dem två varningarna/avstängningarna jag inväntar nu för att jag ens påpekade detta.
Om du misstänker sådant ska du rapportera inlägg för 1.07 (gärna skriva en motivering i RP:n), inte kommentera med inlägg.
Då riskerar du 1.06, inte så svårt väl?
Citera
2021-05-12, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Morfar-52
Om du misstänker sådant ska du rapportera inlägg för 1.07 (gärna skriva en motivering i RP:n), inte kommentera med inlägg.

Jag tycker det är löjligt att jag ens blev anmäld för 1.06 för att jag nämner att det förekommer i en helt annan tråd , har inte nämnt några användarnamn eller på något sätt försökt koppla ihop konton.
Helt ärligt är det erat jobb som moderatorer att kolla upp detta ,för forumets skull och dess överlevnad.
Citera
2021-05-12, 19:11
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morfar-52
Men det hjälper ju inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in