2021-04-29, 00:05
Medlem
Hej arbetar utomlands för en firma och har haft svårt att ändra språk till svenska. Har därför haft svårt att få de 3 sista bokstäverna alltså Å Ä Ö.

Någon som vet hur jag kan justera det tills nästa gång jag jobbar. Har försökt ändra det till men verkar inte riktigt få till det.

Det är enkelt Javisst! Verkar tyvärr inte få till det.
Citera
2021-04-29, 00:13
Medlem
a-mortals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Profface
Hej arbetar utomlands för en firma och har haft svårt att ändra språk till svenska. Har därför haft svårt att få de 3 sista bokstäverna alltså Å Ä Ö.

Någon som vet hur jag kan justera det tills nästa gång jag jobbar. Har försökt ändra det till men verkar inte riktigt få till det.

Det är enkelt Javisst! Verkar tyvärr inte få till det.

Det finns antingen i språk- eller tangentbordsinställningar. Det brukar vara bra med att ha en meny nere till höger på windows eller uppe till höger på mac. På windows vet jag att det kan vara krångligt för att varje program kan ha sin egen tangentbordslayout och man kan behöva ändra inställning för varje program om man inte hittar rätt inställningar. Oftast kan man ställa in ett kortkommando som gör att man kan växla mellan olika layouter.
Citera
2021-04-29, 05:25
Medlem
Hfuhruhurrs avatar
Om datorn är med i en domän så kan det vara låst via GPO till en viss layout.
Men du kan alltid prova via PowerShell.

Set-WinUserLanguageList -LanguageList sv-SE
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in