2021-04-28, 12:35
Medlem
Hun bor i nærheten, men ikke i samme gate.
Citera
2021-04-28, 12:37
Medlem
Herakleioss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rafinha
Som ikke klarte håndtere samlivsbrudd og tapet av en livsstil som skulle finansiere hans gymshark bukser ?

Har ni Flashback i grannlandet?
Citera
2021-04-28, 12:38
Medlem
Ryktes at hun jobbet som advokat..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herakleios
Har ni Flashback i grannlandet?

Vi bruker denne flashbacken
Citera
Medlem
Herakleioss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aniani
Hun bor i nærheten, men ikke i samme gate.

Namn?

Är det någon av miljardärsbrudarna som det skrivits om?

En som partar och en som sportar.
Senast redigerad av Herakleios 2021-04-28 kl. 12:56.
Citera
2021-04-28, 12:41
Medlem
Nu när vi ändå är på spekulationsstadiet...

Kom ihåg att Norge varit skonade för mord. Som nämnt är detta det andra mordet i år(!)
Så när ett mord sker - så älskar media att spekulera och skriva stora krigsrubriker med dåligt innehåll. Jag utfärdar speciellt en varning till dagbladet.no som verkligen är värst på detta. ap.no brukar vara mer nyanserat.

Området är som nämnt ett fint område. Information om att kvinnan bor där behöver inte betyda att hon är rik. Det är vanligt med inneboende i större lägenheter i Oslo.
GMs bil - en BMW i3 går för under 200k begagnad i Norge. Är inte direkt en rikemansbil...

Detta luktar relationsdrama, jag lägger mina pengar på det är ett ex i ett gammalt förhållande/hedersmord.
Citera
2021-04-28, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herakleios
Namn?

Är det någon av miljardärsbrudarna som det skrivits om?

En som partar och en som sporrar.

Usikker. Det var politiet som sa det i en live-video fra DB.no eller VG.no.

Men det er sannsynligvis noen som bor nedenfor Tostrupsgate og på vei opp mot Bygdøy Allé. Det er er begrenset hvor stort område av beboere i nærheten som ville valgt den veien til jobb.
Citera
2021-04-28, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Det ska vara i Jar, vad jag förstår.

Bild:
https://www.ao.no/her-aksjonerer-pol.../s/5-128-90152

Hvordan vet du at det er fra Jar?
Citera
2021-04-28, 12:45
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fghj

Kom ihåg att Norge varit skonade för mord. Som nämnt är detta det andra mordet i år(!)
Så när ett mord sker - så älskar media att spekulera och skriva stora krigsrubriker med dåligt innehåll. Jag utfärdar speciellt en varning till dagbladet.no som verkligen är värst på detta. ap.no brukar vara mer nyanserat.

Området är som nämnt ett fint område. Information om att kvinnan bor där behöver inte betyda att hon är rik. Det är vanligt med inneboende i större lägenheter i Oslo.
GMs bil - en BMW i3 går för under 200k begagnad i Norge. Är inte direkt en rikemansbil...

Detta luktar relationsdrama, jag lägger mina pengar på det är ett ex i ett gammalt förhållande/hedersmord.

Det är åtminstone det fjärde mordet i Norge i år.

Ett hus i Jar har rönt polisens intresse, liksom en lägenhet i närheten av brottsplatsen. Mycket tyder på att de inblandade har en del pengar, men antagligen inte miljardärer.

Osäker på om bilen var begagnad, men åtminstone i Sverige är i3 en modell som är rätt populär bland rika när de ska köra inne i city.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av toiko1
Har ar hon på brottsplatsen i går (hon som tagit bilden), kanske mordaren hon fotade?
https://imgur.com/a/bKUyxEH
Är det snapchat? Hur fick du tag i denna? Skriv ut vem det är (med standard flashbackcensurering)
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Misantrop1891
Oj, första mordet i år i Norge. På en kvinna dessutom. Där ser man... undra vem som var sur på vem, om det var henne eller någon närstående.
Nesten alltid en i nær relasjon, type samboer eller x, når en kvinne myrdes
Citera
2021-04-28, 12:46
Medlem
legumess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fghj

Dette er den mest riktige oppsummeringen hittil.
Området er veldig stille, rolig og pent. Dyrt å eie, men overkommelig å leie eller å eie sammen med noen.
Bilen er en typisk "bil #2" i Norge - særdeles rimelig pga. at den er el-bil, samt kampanjer og avtaler med firma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in