Citat:
Ursprungligen postat av Kamala Harris
Vad har fördomar med det här att göra?
Vad har mode med det här att göra?
Det är fördomar som gör att vissa unga killar stämplar tjejer som "lättfotade" och "villiga" enkom för deras klädsels skull. Ni har fel i dessa förutfattade meningar och detta ska ni veta också.
Det var ju du som började prata om mode här och jag besvarade din text. Ställ frågan till dig själv istället eller sluta vara så förvirrad.
Citat:
Män tänder på hud på samma sätt som babianer tänder på rosa.
Män tänder på bröst på samma sätt som de flesta däggdjur tänder på en putande rumpa.
Kåta tjejer putar extra med brösten, den här bruden putar med push-up och visar hud. Som nån skrev Lev i verkligheten.
Redan medveten om detta. Men du har fel i ditt påstående att kvinnor med synliga bröst skulle vara automatiskt kåta på att ligga.
Detta är ett typiskt beteende från vissa orörda män - de förstår inte hur kvinnlig sexualitet fungerar utan väljer att utgå ifrån vad de sett på porrfilm eller så för de över sin egen sexualitet på tjejerna.
Börja leva lite i verkligheten själv istället för att se allt ur ditt eget förenklade porrfilter. Tramsgök.
Citat:
Eftersom bruden inte är våldtagen så verkar det som killar hanterar det där ganska bra tycker jag, det är ju inte det det handlar om, hon är en tease och några killar kommenterade det, vilket hon inte gillade.
Hon följer heller inte kulturens klädkod, du skrev ju här ovan att modet var nåt annat. Hon ser ut som hon ska ragga ligg på en klubb. Det passar sig inte i skolan. Googla på Magdalena Ribbing. Det handlar om vett och etikett eller var hon också en grobian?
Det är dessa killar isåfall som väljer att tolka henne som en "tease". Kvinnor tänker inte nödvändigtvis på det sättet. De har ett eget perspektiv på sin egen klädsel, oavsett vad alla fjantiga ungtuppar vill tillskriva dem i form av förolämpningar och utslitna klichéer kring kvinnors sexualitet.
Citat:
Det är inte jag som är dum här,det är hennes kläder som är malplacerade.
Ingen har påstått att killar i allmänhet inte kan fungera, jag skrev att det var respektlöst att trycka upp sina pattar i nyllet på andra i fel kontext.
Det här är ju på gränsen till att blotta sig, ni skriker som djävla dårar över en dick-pick men live-pattar funkar tydligen.
Varför skulle det vara mer respektlöst att ha halvt blottade bröst i ett klassrum fullt med folk jämfört med ett badhus? I badhuset så är ju ännu fler vackra kvinnliga kroppsdelar exponerade likt låren och magen om de har bikini.
Du resonerar inte bättre eller mer logiskt än en fundamentalistisk nötkaka här. Så uppenbart att allt kokar ner till en fråga om kontroll från er sida. Vidrigt.
Märks också i ditt knasiga jämförande mellan kvinnlig barm och mäns daggmaskar.
Könsorgan är många resor något mer privat och personligt än en synlig klyfta vilket du kan se överallt i alla sammanhang. Hur många män går ute på gatan med snabeln hängande fritt? Nä, just det.