2021-05-09, 19:23
Medlem
Såg rubrik om anmälan till DO, diskrimineringsmannen.
Citera
2021-05-11, 05:10
Medlem
AuticaMinores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange

Var god visa exempel på ett (1) styck fall där en man ringt SVT och gråtit ut över att så många bögar gjort närmanden mot honom pga kläderna, tack.

Det förra kunde du ju heller inte ge något exempel på - så det kanske är läge att sluta hitta på helt egna halmgubbar när du inte har ett skit att komma med?

Än en gång - ge ett (1) exempel på när någon man ringt in till SVT och bölat över detta - eller sluta virka halmgubbar på löpande band.
Du verkar ha rätt svårt för detta med ironi i skriven text?

Jag svarade på ditt förra inlägg också men valde att inte citera direkt för jag vill egentligen inte prata med dig då du verkar vara ett bråkande troll som så många andra här.

Det rör sig inte om några halmgubbar heller utan jag försöker bara få de korkade männen härinne att fatta just hur hjärndött de resonerar, både om kvinnors klädsel och unga killars påstådda oförmåga att kontrollera sina sexuella drifter.

Men jag undrar också ärligt och i rättvisans namn - tycker ni att även män ska skyla sig då det finns en risk att de också antastas av homo och bisexuella män?

Även om inga män har gått till pressen ännu och klagat över sådana händelser så är det ju enligt er ingen omöjlighet då gaykillar också (med er logik) borde vara styrda av sina lustar på samma sätt som straighta.

Dessutom så kan det ju finnas många unga tjejer som blir upphetsade och distraherade från sitt pluggande av de snygga ynglingar som i sin tur inte heller verkar ha några problem med att visa upp sina kroppar i tajta kläder.

Skall det införas några nya klädkoder här så måste män följa dessa de också och ge tusan i att blotta sin bringa likt en manlig porrstjärna. Kvinnor ska inte behöva rucka på sin personliga frihet i längre utsträckning än mansvalparna. Det ska ni ha klart för er.
Citera
2021-05-11, 05:13
Medlem
AuticaMinores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kamala Harris
Vad har fördomar med det här att göra?

Vad har mode med det här att göra?
Det är fördomar som gör att vissa unga killar stämplar tjejer som "lättfotade" och "villiga" enkom för deras klädsels skull. Ni har fel i dessa förutfattade meningar och detta ska ni veta också.

Det var ju du som började prata om mode här och jag besvarade din text. Ställ frågan till dig själv istället eller sluta vara så förvirrad.
Citat:
Män tänder på hud på samma sätt som babianer tänder på rosa.
Män tänder på bröst på samma sätt som de flesta däggdjur tänder på en putande rumpa.
Kåta tjejer putar extra med brösten, den här bruden putar med push-up och visar hud. Som nån skrev Lev i verkligheten.
Redan medveten om detta. Men du har fel i ditt påstående att kvinnor med synliga bröst skulle vara automatiskt kåta på att ligga.

Detta är ett typiskt beteende från vissa orörda män - de förstår inte hur kvinnlig sexualitet fungerar utan väljer att utgå ifrån vad de sett på porrfilm eller så för de över sin egen sexualitet på tjejerna.

Börja leva lite i verkligheten själv istället för att se allt ur ditt eget förenklade porrfilter. Tramsgök.
Citat:
Eftersom bruden inte är våldtagen så verkar det som killar hanterar det där ganska bra tycker jag, det är ju inte det det handlar om, hon är en tease och några killar kommenterade det, vilket hon inte gillade.
Hon följer heller inte kulturens klädkod, du skrev ju här ovan att modet var nåt annat. Hon ser ut som hon ska ragga ligg på en klubb. Det passar sig inte i skolan. Googla på Magdalena Ribbing. Det handlar om vett och etikett eller var hon också en grobian?
Det är dessa killar isåfall som väljer att tolka henne som en "tease". Kvinnor tänker inte nödvändigtvis på det sättet. De har ett eget perspektiv på sin egen klädsel, oavsett vad alla fjantiga ungtuppar vill tillskriva dem i form av förolämpningar och utslitna klichéer kring kvinnors sexualitet.
Citat:
Det är inte jag som är dum här,det är hennes kläder som är malplacerade.
Ingen har påstått att killar i allmänhet inte kan fungera, jag skrev att det var respektlöst att trycka upp sina pattar i nyllet på andra i fel kontext.
Det här är ju på gränsen till att blotta sig, ni skriker som djävla dårar över en dick-pick men live-pattar funkar tydligen.
Varför skulle det vara mer respektlöst att ha halvt blottade bröst i ett klassrum fullt med folk jämfört med ett badhus? I badhuset så är ju ännu fler vackra kvinnliga kroppsdelar exponerade likt låren och magen om de har bikini.

Du resonerar inte bättre eller mer logiskt än en fundamentalistisk nötkaka här. Så uppenbart att allt kokar ner till en fråga om kontroll från er sida. Vidrigt.

Märks också i ditt knasiga jämförande mellan kvinnlig barm och mäns daggmaskar.

Könsorgan är många resor något mer privat och personligt än en synlig klyfta vilket du kan se överallt i alla sammanhang. Hur många män går ute på gatan med snabeln hängande fritt? Nä, just det.
Citera
2021-05-11, 07:47
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnkiJon
"Det är ju väldigt tydligt att man skickar tydliga signaler till henne och alla andra 15-åriga flickor där man säger att ni tar ansvar för hur andra kommer att reagera på er klädsel", säger hon.
[/url]
.

Det är som att människor plötsligen inte längre förstår hur världen fungerar. Människor är sociala djur, inte solitära. Alla våra beteenden innehåller signaler till människor i vår omgivning. Det gäller från hur vi klär oss till vad vi säger och var vi väljer att sätta oss i lunchrummet. Man klär sig på ett sätt som stämmer med hur man vill uppfattas. Att det skulle "bara vara snyggt" är ju självklart bara en liten del av sanningen.
Ibland verkar det finnas en föreställning om att vi vore fullständigt fria, bara människor i vår omgivning slutade reagera på hur vi ser ut och vad vi gör. Då har man inte förstått våra livsbetingelser över huvud taget.

Om mina barn går till skolan i vissa kläder, och sedan kommer hem och gråter för att de fick oönskade reaktioner från människor (vuxna eller andra barn), så säger jag väl för fan inte "FY! JAG SKA PRATA MED REKTORN SÅ ATT ALLA BARA HÅLLER KÄFTEN". Nej, jag säger åt mina barn att de måste fråga sig själva om de vill kläderna så mycket att de kan vänja sig vid reaktionerna, eller om de hellre byter till något annat och byter om. Ingen av vägarna är fel, MEN det är den processen som gör att en vuxen människas personlighet formas.
Citera
2021-05-18, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silver.Swe.
HA HA HA HA första klassens horkläder
Var fan är föräldrarna i allt detta?????? Har dom ingen skam heller????

Citat:
Ursprungligen postat av Citronfrommage
Lite fascinerande är att tjejerna har likadana fina toppar, den ena har små bröst och den andra har större och då sitter toppen helt annorlunda. Jag tycker att det är jättevackert, tjejer ska kunna vara stolta över sina kroppar. Hon visar ju faktiskt betydligt mindre än sina manliga klasskompisar som spelar brännboll med bar överkropp.

Stolta över sina kroppar... Håller med Silver.Swe "Var fan är föräldrarna i allt detta?????? Har dom ingen skam heller????"

Känns som att även du är den sortens förälder som skulle låta din dotter klä sig som en hora och gå till skolan?
Sända signaler till alla med penis, inklusive drägg i form av manliga lärare som ej har satt sina gränser, att det är en villig ung hona?

Tror du är den typen av förälder, som efter övergrepp av kanske till och med din egne sambo, för ett herrans liv därefter, att samhället ska ingripa och kosta oss skattebetalare en massa onödiga pengar, eller hur?
Senast redigerad av UndrarEnbart 2021-05-18 kl. 15:33.
Citera
2021-05-18, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AuticaMinore
Du verkar ha rätt svårt för detta med ironi i skriven text?

Jag svarade på ditt förra inlägg också men valde att inte citera direkt för jag vill egentligen inte prata med dig då du verkar vara ett bråkande troll som så många andra här.

Det rör sig inte om några halmgubbar heller utan jag försöker bara få de korkade männen härinne att fatta just hur hjärndött de resonerar, både om kvinnors klädsel och unga killars påstådda oförmåga att kontrollera sina sexuella drifter.

Men jag undrar också ärligt och i rättvisans namn - tycker ni att även män ska skyla sig då det finns en risk att de också antastas av homo och bisexuella män?

Även om inga män har gått till pressen ännu och klagat över sådana händelser så är det ju enligt er ingen omöjlighet då gaykillar också (med er logik) borde vara styrda av sina lustar på samma sätt som straighta.

Dessutom så kan det ju finnas många unga tjejer som blir upphetsade och distraherade från sitt pluggande av de snygga ynglingar som i sin tur inte heller verkar ha några problem med att visa upp sina kroppar i tajta kläder.

Skall det införas några nya klädkoder här så måste män följa dessa de också och ge tusan i att blotta sin bringa likt en manlig porrstjärna. Kvinnor ska inte behöva rucka på sin personliga frihet i längre utsträckning än mansvalparna. Det ska ni ha klart för er.

Det som är intressant är att killar har klädkoder de måste följa i skolan.
Det är inte OK för en kille att gå med bar överkropp i skolan eller i många oficiella samanhang.
Även ett linne som visar så mycket hud skulle nog inte accepteras på en kille.
Så jag har svårt med det här att vissa moden eller politika religösa attribut accepteras och inte andra.
Och det intressanta är att tjejer normalt har större frihet jämfört med män.
Nu är det 40 år sen jag gick på högstadiet, men jag blev hemskickad för p.g.a min kädsel då jag kom i kortärmat linne M59 byxor och kängor. Medan det var helt OK för min kvinliga klasskamrat att vara i skolan i kort klänning med bara armar och kängor(Såg för djävligt ut enligt min åsikt).
Sen är det OK för en muslims tjej att bära huvuduk men inte OK för en svensk man att bära en Torshammare runt halsen, Bägge två religiösa symboler.

Så varför skall män alltid finna sig i att behöva anpassa sig till kvinnors tycke och smak men att kvinnor alltid skall ha tolkningsföreträde?
Citera
2021-05-19, 18:01
Medlem
AuticaMinores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsSaab
Det som är intressant är att killar har klädkoder de måste följa i skolan.
Det är inte OK för en kille att gå med bar överkropp i skolan eller i många oficiella samanhang.
Även ett linne som visar så mycket hud skulle nog inte accepteras på en kille.
Så jag har svårt med det här att vissa moden eller politika religösa attribut accepteras och inte andra.
Och det intressanta är att tjejer normalt har större frihet jämfört med män.
Nu är det 40 år sen jag gick på högstadiet, men jag blev hemskickad för p.g.a min kädsel då jag kom i kortärmat linne M59 byxor och kängor. Medan det var helt OK för min kvinliga klasskamrat att vara i skolan i kort klänning med bara armar och kängor(Såg för djävligt ut enligt min åsikt).
Sen är det OK för en muslims tjej att bära huvuduk men inte OK för en svensk man att bära en Torshammare runt halsen, Bägge två religiösa symboler.

Så varför skall män alltid finna sig i att behöva anpassa sig till kvinnors tycke och smak men att kvinnor alltid skall ha tolkningsföreträde?
Jag har aldrig förespråkat ett tolkningsföreträde för just kvinnor. Det enda som intresserar mig är ett rättvist bemötande oavsett könstillhörighet.

Personligen bryr jag mig inte ett dyft varken om synliga klyftor eller manliga kroppsdelar blottade.

Skall det dock införas några formella klädkoder här så bör fokuset också ligga på män lika mycket som kvinnor. Allt annat är bara ren och skär sexism vilket inte hör hemma i ett modernt samhälle.

Det var längesen du gick i skolan ser jag. Samma här men jag vill ändå minnas att det i mina ungdomsår (mitten på 90-talet) aldrig tjafsades något särskilt kring elevers kläder.

Vi unnades väl lyxen att få vara individer helt enkelt. Fokus från lärarnas håll låg mer på närvaro, beteende och hur vi presterade i olika ämnen. Klädsel är något strikt personligt som varken lärare eller andra elever ska lägga sig i.
Citera
2021-05-22, 12:48
Medlem
Citronfrommages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UndrarEnbart
Stolta över sina kroppar... Håller med Silver.Swe "Var fan är föräldrarna i allt detta?????? Har dom ingen skam heller????"

Känns som att även du är den sortens förälder som skulle låta din dotter klä sig som en hora och gå till skolan?
Sända signaler till alla med penis, inklusive drägg i form av manliga lärare som ej har satt sina gränser, att det är en villig ung hona?

Tror du är den typen av förälder, som efter övergrepp av kanske till och med din egne sambo, för ett herrans liv därefter, att samhället ska ingripa och kosta oss skattebetalare en massa onödiga pengar, eller hur?

Nej, jag är den typen av förälder som själv fick stora bröst tidigt och de var omöjliga att dölja. Spelar ingen roll hur tjocka tröjor man sätter på sig - brösten står ut och syns ändå.

En hora skulle aldrig ha en så vacker topp, du behöver uppdatera dig.
Citera
2021-05-24, 04:53
Medlem
Det här är varför porr måste förbjudas. Det gör män till monster. Sjukt äckligt att objektifiera barn på det här viset.
Citera
2022-06-02, 11:48
Medlem
ekerilars avatar
Nu verkar det kommit ett beslut i ärendet. Skolans agerande var fel och de åläggs nu att betala 50000kr i diskrimineringsersättning till Donya. Källa: Aftonbladet.
Citera
2022-06-02, 12:28
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Det är som att människor plötsligen inte längre förstår hur världen fungerar. Människor är sociala djur, inte solitära. Alla våra beteenden innehåller signaler till människor i vår omgivning. Det gäller från hur vi klär oss till vad vi säger och var vi väljer att sätta oss i lunchrummet. Man klär sig på ett sätt som stämmer med hur man vill uppfattas. Att det skulle "bara vara snyggt" är ju självklart bara en liten del av sanningen.
Ibland verkar det finnas en föreställning om att vi vore fullständigt fria, bara människor i vår omgivning slutade reagera på hur vi ser ut och vad vi gör. Då har man inte förstått våra livsbetingelser över huvud taget.

Om mina barn går till skolan i vissa kläder, och sedan kommer hem och gråter för att de fick oönskade reaktioner från människor (vuxna eller andra barn), så säger jag väl för fan inte "FY! JAG SKA PRATA MED REKTORN SÅ ATT ALLA BARA HÅLLER KÄFTEN". Nej, jag säger åt mina barn att de måste fråga sig själva om de vill kläderna så mycket att de kan vänja sig vid reaktionerna, eller om de hellre byter till något annat och byter om. Ingen av vägarna är fel, MEN det är den processen som gör att en vuxen människas personlighet formas.
Går jag in i Harlem med en skylt där det står "I Hate Niggers" så får man ju lite skylla sig själv. Lite som att någon kallar en för hora om man har shorts eller kjol där röven hänger ut.

Som man ropar får man svar.
Citera
2022-06-02, 12:29
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av balderbyling
Sexuella trakasserier är när en person gör eller säger något som har med kroppen eller sex att göra, och som den andra personen tycker känns obehagligt.
Jag tycker att det känns obehagligt när kvinnor fetare än vad jag är tränger sig ner i träningstights och magtröjor. Kan jag anmäla dom för sexuella trakasserier?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in