• 4
  • 5
2024-05-25, 23:23
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Engineer
Hur länge sedan var det du hade kontakt med personen och påminde om skulden? 10år utan kontakt och den är preskriberad (förutsätter här att du inte är näringsidkare och han kunde, då är det 3år)

Jag pratade med han 2020 om jag inte minns fel.
Citera
2024-05-25, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon

Då har du 6år kvar att hitta honom. Lycka till!

(Ett generellt råd till dig är väl att vara mer återhållsam med vilka du gör affärer med, men då skulle det väl inte bli lika många trådar)
Citera
2024-05-26, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon

Som tidigare nämnts i tråden: Brev till de som har skyddad adress mm hanteras av Skatteverket, de skickar det vidare. Har du personnummer så skriver du det och som adress den vidarebefordringsadress som myndigheten tillhandahåller. I andra sammanhang så syns sådana personer med sitt personnummer, men inga ytterligare detaljer.
Citera
2024-05-26, 08:10
Medlem
Sonny00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordiad
Som tidigare nämnts i tråden: Brev till de som har skyddad adress mm hanteras av Skatteverket, de skickar det vidare. Har du personnummer så skriver du det och som adress den vidarebefordringsadress som myndigheten tillhandahåller. I andra sammanhang så syns sådana personer med sitt personnummer, men inga ytterligare detaljer.

Radioprogrammet Kaliber lyckades 2021 spåra upp personer med skyddad identitet genom att skicka spårsändare till dem via Skatteverket. I årets test stoppades dock försändelserna av Skatteverket.

https://sverigesradio.se/artikel/gra...blivit-sakrare

Frågan kvarstår dock om det går att lita på systemet till 100%.
Citera
2024-05-26, 08:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonny00
Frågan kvarstår dock om det går att lita på systemet till 100%.

Det är klart det inte går när det är människor inblandade. Frågan är inte om säkerheten är 100% utan om den är tillräckligt hög.
Citera
2025-06-01, 20:15
Medlem
Sesambiffs avatar
Hur går det? Stämde personnumret du hittade på papperslappen?
Citera
2025-06-03, 23:42
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sesambiff

Jag har inte orkat hålla på med det. Har personnumret i min mobiltelefon. Kan kolla om det tillhör han och se om han är död. Vilket han kan vara vid det här laget om allt inte var påhitt om hans dödliga sjukdom.
Citera
2025-09-01, 16:46
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sesambiff

Jag var inne på Skattemyndigheten och gav dom personnumret. Det var bara helt tomt när dom sökte i sökrutorna på datorskärmen, dom hittade inget. Jag frågade tjänstemannen på Skatteverket om han med personnumret kolat, han sade han inte visste.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in