2021-04-24, 16:16
Medlem
Hej,
Jag äter etoricoxib Sandoz 90mg. En om dagen. Skulle vilja dela en flaska vin ikväll. Försökte kolla på Fass om man kan blanda den med alkohol. Men hittar inte. Någon som vet? Det är antiinflammatoriskt.
Jag tror inte heller det står i bipacksedeln. Men den är otroligt lång. Doktorn sa ingenting om det.

Tack på förhand
Citera
2021-04-24, 16:20
Medlem
MeinKampfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svampbobben
Hej,
Jag äter etoricoxib Sandoz 90mg. En om dagen. Skulle vilja dela en flaska vin ikväll. Försökte kolla på Fass om man kan blanda den med alkohol. Men hittar inte. Någon som vet? Det är antiinflammatoriskt.
Jag tror inte heller det står i bipacksedeln. Men den är otroligt lång. Doktorn sa ingenting om det.

Tack på förhand

Det ska inte vara någon fara. Du kan ju även välja etoricoxi i lokal kräm (receptfritt) om du är orolig. Men som sagt, det är ingen fara och då förutsätter jag att du i övrigt har en frisk lever.
Citera
2021-04-24, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeinKampf
Det ska inte vara någon fara. Du kan ju även välja etoricoxi i lokal kräm (receptfritt) om du är orolig. Men som sagt, det är ingen fara och då förutsätter jag att du i övrigt har en frisk lever.

Ja så vitt jag vet. Det är just det här med biverkningar 1 på 1000 leversvikt och inflammation i levern. Men du har säkert rätt
Citera
2021-04-24, 16:27
Medlem
JaraHierarkiTemples avatar
Citat:
Hej,

Tack på förhand

Man ska väl helst undvika det men tror det är ganska lugnt att dricka en flaska vin, risken är väl att det är något större risk att få biverkningar av läkemedlet.
Citera
2021-04-24, 16:29
Medlem
MeinKampfs avatar
Citat:
Ja så vitt jag vet. Det är just det här med biverkningar 1 på 1000 leversvikt och inflammation i levern. Men du har säkert rätt

Organsvikt kommer inte inträffa. 90 mg är ingen stor dos och medicinen är inte speciellt potent samt saknar korsreaktion med alkohol. Finns inget att oroa sig för, dock så kan magen vara lite känslig, men om du tog tabletten på morgonen så är den inte kvar i magen sedan länge och din magflora bör vara helt återställd. Trevlig helg!
Citera
2021-04-25, 00:06
Medlem
YeahLikeWhoas avatar
Citat:
Hej,

Tack på förhand

Funka det bra? Har börjat med den idag och är nyfiken!
Citera
2021-04-26, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YeahLikeWhoa
Funka det bra? Har börjat med den idag och är nyfiken!

Jag tar en varje dag på morgonen. Dricker alkohol som vanligt och det är inga problem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in