• 2
  • 3
2021-04-30, 12:44
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bakflash
Jo jag förstår varför.

Men vår frihet kan inte bortpriotieras för äbdamålet att motverka potentellt brott.

Det är som att förbbuda bilkörning för att någon person får för sig att köra på en annan person.
Ur den synvinkeln kan de nog förlora en del kunder med sin kollektiva bestraffning men för min del väger fördelarna med kortet över begränsningarna ...en medelväg hade kanske varit att neka spel vid en viss summa som bankerna gör idag vid insättningar av kontanter.

Lite dubbelt att man kan köpa en trisslott på ICA med kortet men inte hos en registrerad spelbutik (ATG) där man även blir nekad att köpa annat som dricka, frimärke m.m.
Citera
2021-04-30, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jejkob1
Gillar ni inte Nordea? Joina oss, blandningen av statligt och privat är ju min favorit! Att ständigt puttra med olika skandaler som vi har men ändå komma ut på andra sidan på topp (alla tänker på Swedbank idag när det gäller penningtvätt men givetvis var även vi från Nordea inblandade).

Det undrar jag med. Varför är alla upptagna med att basha Swedbank när det finns en sån genomusel bank som Nordea? De var så snikna att de tog 3kr i avgift för att skriva ut en kontoutdragslapp i bankomaten...
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in