2021-04-23, 21:07
Medlem
Tittar på enskilda avsnitt av vissa talkhows. Det finns en väldigt massa Jay Leno-klipp på youtube.
Jag förstår inte riktigt grejen. Han är en av de mest framgångsrika någonsin som jag förstått det.
Citera
2021-04-23, 21:11
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Jay Leno tog över efter den legendariske Johnny Carson i The Tonight Show, som i princip uppfann den moderna Talk Showen. Så Jay Leno tog över en trogen tittarskara.
Citera
2021-04-23, 21:14
Medlem
Arthur Dents avatar
Hans garage är helt overkligt, det är vad jag gillar att kolla på. Tror det är en svensk som sköter samlingen.
Citera
2021-04-23, 21:18
Medlem
Innan youtube och skit fanns så var det skitnice att bläddra mellan kanalerna och upptäcka att typ ozzy osbourne eller christopher walken (mina favoritgäster tror jag) och massa andra blev intervjuvade.

Det var liksom ett sätt att få se kändisar, och det var ofta jävligt hög klass på dom, dels sitta och prata om sitt liv och vad dom sysslar med blandat med anekdoter, och det var liksom lite mer vågat och frispråkigt än typ en tv4 intervju med backstreet boys eller svt intervju med manowar (fast där tog manowar helt över och gjorde det spännande, men inte tackvare programledarna).

Dessutom var hans monologer jävligt roliga. Hans mellansnack med kevin eubanks var alltid jävligt chill och han är ju liksom komiker så han hade mkt roliga sketcher och liknande. Kolla upp jaywalking jay leno så finns det många roliga klipp när han är ute och går i hollywood och frågar randoms. Alla gör ju sånt idag, kimmel, fallon, osv, osv. Men då fanns det under ett tag typ bara letterman och jey leno, sen kom obrian också. Fanns så klart mer i usa, men inte så mkt som visades i svensk tv.

Gillade conan o'brian också som fan. Gillar båda än idag. Gillar Jay Leno när han exempelvis i sin youtubekanal träffar George w bush och kör runt på hans ranch.
Citera
2021-04-23, 21:23
Bannlyst
https://www.youtube.com/watch?v=5zIO-aCgpUQ

Kolla headlines tex.

Och Jay-walking
https://www.youtube.com/watch?v=Pju8Uyi8YcE

Se detta utifrån ett perspektiv att internet för privatpersoner knappt var användbart.

Kollade på detta som barn/tonåring under 00-talet. Blir nostalgisk.
Citera
2021-04-23, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArrigoSacchi
https://www.youtube.com/watch?v=5zIO-aCgpUQ

Kolla headlines tex.

Och Jay-walking
https://www.youtube.com/watch?v=Pju8Uyi8YcE

Se detta utifrån ett perspektiv att internet för privatpersoner knappt var användbart.

Kollade på detta som barn/tonåring under 00-talet. Blir nostalgisk.

Användbart var det ju, men väldigt begränsat just gällande video i bra kvalité och ljud. Jag menar på den där tiden var ju en divx film på 700 mb typ fett, idag är det typ komprimering för att titta på din lur (inte divx kanske, utan storleken på filen).
Citera
2021-04-23, 21:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Massalov
Användbart var det ju, men väldigt begränsat just gällande video i bra kvalité och ljud. Jag menar på den där tiden var ju en divx film på 700 mb typ fett, idag är det typ komprimering för att titta på din lur (inte divx kanske, utan storleken på filen).

Iförsig, var rätt liten men upplevde att internet blev användbart när bredbandet kom någon gång runt millenieskiftet.
Citera
2021-04-23, 21:30
Medlem
PerniWhas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrs.FergemneE150D
Tittar på enskilda avsnitt av vissa talkhows. Det finns en väldigt massa Jay Leno-klipp på youtube.
Jag förstår inte riktigt grejen. Han är en av de mest framgångsrika någonsin som jag förstått det.
Tillsammans med Letterman, O'Brien, Fallon och en drös andra. Som jag ser det är det lättsmält underhållning, på hyfsad tid i alla fall i amerikat som det funkar att slötitta på. Upplägget går igen, lite aktuellt trams i början och sedan har man gäster som gjort något heroiskt värt att belysa.
Citera
2021-04-23, 21:37
Medlem
Jag kan förstå hur han kan "grow on you" om man ser mycket av honom, men det är väl mest paradoxen av hur jag upplrver hans program och att han blev sådär verkligen enormt framgångsrik. Att han tog över efter Carson är kanske ett av svaren.

Säger inte att han är dålig. Han är säkert bra på olika sätt.
Citera
2021-04-23, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Vet ej. Han känns som Alsing jämförd med Åkesson.
Den ena är för normalt folk som gör rätt för sig och den andra är nåt jävla skit.
Blir förbannad.

Det känns lite vulgärt med alla hans bilar för flera hundra miljoner antagligen. Som jag förstått det så har en stor fanbase bland blue-collar bilmekaniker etc.
Det förstår jag inte.
Citera
2021-04-23, 22:30
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrs.FergemneE150D
Det känns lite vulgärt med alla hans bilar för flera hundra miljoner antagligen. Som jag förstått det så har en stor fanbase bland blue-collar bilmekaniker etc.
Det förstår jag inte.

Därför att hans motorintresse verkar vara genuint. Han är kunnig inom både mc och bil och det startade långt innan han tjänade stora pengar. Han verkar vara en bilnörd som plötsligt fick möjligheten att köpa alla sina drömbilar, en fantastisk historia. Leno och Rogan är lite lika på så sätt, nördar som plötsligt fick möjligheten att leva ut alla sina lustar. Jag gillar det.
Citera
2021-04-23, 22:36
Medlem
Bum1s avatar
Jag tycker han ibland är alldeles för Amerikanig och dryg. Alla som pratat med en övre medelklassig manlig Amerikan vet vad jag pratar om.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in