2021-05-10, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Lebensraum använde nazisterna i det här fallet. Märta Stenevi sa att för att färgade kvinnor ska kunna ta plats måste vita kvinnor stå tillbaka utan att begripa det fascistoida i uttalandet.

Principen är enkel. Hon ser makt som ett nollsummespel. Tänk dig en gungbräda på lekplatsen. För att kunna lyfta kvinnor, måste männen tryckas ner.
Logiken är inte svårare än så, men för att inte framstå som den sociopat hon är, måste hon linda in det i socialt konstruerat lingo för att villa bort alla med frågor på detta.
Precis som hon förnekade att vita kvinnor måste stå tillbaka eller att pojkar fostras att slå kvinnor.

Hur en så galen människa kan sitta som statsråd fortfarande går över mitt förstånd.
Vem var det som fucking rösta!?

Stenevi upplever jag som särskilt obehaglig faktiskt. Är nåt kallt, beräknande och hånfullt i hennes ansikte och mimik.
Citera
2021-05-10, 11:31
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Locifer
Stenevi upplever jag som särskilt obehaglig faktiskt. Är nåt kallt, beräknande och hånfullt i hennes ansikte och mimik.
Jag tror inte hon har en aning om hur duktig soldat hon är för den nya fascismen. Annie Lööf och s-kvinnorna, men också en hel del andra politiskt aktiva kvinnor har detta som sin agenda som står över partipolitik. Kvinnlig överhöghet är målet och man säljer in det på "hotet från männen" och den påhittade "könsmaktsordningen" som inte finns. Det är därför oheliga allianser, som spräckte alliansen kunde uppstå. S-kvinnorna gjorde det utspelet så sent som igår.
Att en röst på SD är en röst på kvinnohat. Inte bara ett hot mot demokratin, alltså.

Budskapet trummas ut precis dagligen i varenda jävla kanal. Just nu är det "mäns våld mot kvinnor".
Och jag blev chockad när SVT berättade om en ung tjej som beskrev det som att båda föräldrarna slogs.
Där måste SVT missat lite.
Sanningen är den att dysfunktionella familjer brukar vara lika goda kålsupare båda två. Det stora mörkertalet är alla de barn som behandlas som skit av sina ensamstående mammor. Vart ska de ta vägen?
Senast redigerad av Pansarvecket 2021-05-10 kl. 11:33.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in