Citat:
Ursprungligen postat av
Locifer
Stenevi upplever jag som särskilt obehaglig faktiskt. Är nåt kallt, beräknande och hånfullt i hennes ansikte och mimik.
Jag tror inte hon har en aning om hur duktig soldat hon är för den nya fascismen. Annie Lööf och s-kvinnorna, men också en hel del andra politiskt aktiva kvinnor har detta som sin agenda som står över partipolitik. Kvinnlig överhöghet är målet och man säljer in det på "hotet från männen" och den påhittade "könsmaktsordningen" som inte finns. Det är därför oheliga allianser, som spräckte alliansen kunde uppstå. S-kvinnorna gjorde det utspelet så sent som igår.
Att en röst på SD är en röst på kvinnohat. Inte bara ett hot mot demokratin, alltså.
Budskapet trummas ut precis dagligen i varenda jävla kanal. Just nu är det "mäns våld mot kvinnor".
Och jag blev chockad när SVT berättade om en ung tjej som beskrev det som att båda föräldrarna slogs.
Där måste SVT missat lite.
Sanningen är den att dysfunktionella familjer brukar vara lika goda kålsupare båda två. Det stora mörkertalet är alla de barn som behandlas som skit av sina ensamstående mammor. Vart ska de ta vägen?