2021-04-22, 22:45
Medlem
Dissociatives avatar
Förra året köpte jag en studsare av märket Krico i kaliber 30-06. Det är ett fint gevär, skjuter mycket bra och kvalitén känns hög. Skulle vilja veta mer om den, det enda jag vet är att den är gjord i Västtyskland. Att googla ger förvånansvärt lite information.

Bössan är märkt Krico GMBH Stuttgart Made In W. Germany. JD 189039.

Jag är inte så intresserad av vad den kan vara värd, mest vilken modell det är och vilket år den kan vara tillverkad.

Nån annan här med en Krico bössa? De verkar inte vara jättevanliga.

All hjälp uppskattas.

Mvh Dissociative
Citera
2021-04-22, 23:29
Medlem
AldrigGeUpps avatar
Tillverkningsåret står ibland som en tvåsiffrig stämpel

Jag har själv en Krico, dock en 22lr. Välgjorda grejer.
Citera
2021-04-23, 07:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dissociative
Förra året köpte jag en studsare av märket Krico i kaliber 30-06. Det är ett fint gevär, skjuter mycket bra och kvalitén känns hög. Skulle vilja veta mer om den, det enda jag vet är att den är gjord i Västtyskland. Att googla ger förvånansvärt lite information.

Bössan är märkt Krico GMBH Stuttgart Made In W. Germany. JD 189039.

Jag är inte så intresserad av vad den kan vara värd, mest vilken modell det är och vilket år den kan vara tillverkad.

Nån annan här med en Krico bössa? De verkar inte vara jättevanliga.

All hjälp uppskattas.

Mvh Dissociative

Det är en Modell 700 troligen, 700 var lång låda och 600 kort låda
Bra kvalitet, vill minnas att de är ett speciellt tryck på dom, inte det bästa men uppbyggnaden är annorlunda, inte helt lätt att justera.
Andrahandsvärdet i sverige är rätt långt, vilket är synd för det är fina bössor.
Citera
2021-04-23, 13:08
Medlem
Dissociatives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AldrigGeUpp
Tillverkningsåret står ibland som en tvåsiffrig stämpel

Jag hittar inte någon tvåsiffrig stämpel. Vart brukar den i så fall sitta? Jag får leta mer noggrant när jag kommer hem.
Citera
2021-04-23, 13:12
Medlem
Dissociatives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pointbreak
Det är en Modell 700 troligen, 700 var lång låda och 600 kort låda
Bra kvalitet, vill minnas att de är ett speciellt tryck på dom, inte det bästa men uppbyggnaden är annorlunda, inte helt lätt att justera.
Andrahandsvärdet i sverige är rätt långt, vilket är synd för det är fina bössor.

Utifrån de bilder jag sett tror jag också att det är en modell 700. Men jag vill vara helt säker. Men tack ändå!

Trycket tycker jag inte det är nåt fel på, så jag har aldrig behövt justera. Men det kan säkert vara så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in