• 1
  • 2
2021-04-22, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erikdensiste
Super man ut den med sprit, tar benso eller pregabalin istället så går det ju. Men att klippa 400 mg rakt av låter som minst sagt en veckas sömnlöshet och psyket.
Egentligen tar jag inte mer än en halv 25a men jag känner beroende av den när kvällen närmar sig. Dygnet får för många timmar utan Seroquel, så i mitt fall är den för att motverka tristess. Tiden går snabbare när man sover.
Klådan kan jag fixa med Atarax eller Cetirizin igen men jag vill komma ifrån allt. Jag känner mig nog inte tillräckligt motiverad för att sluta just nu men jag ska åtminstone försöka undvika att trappa upp. Max en månad till sen klipper jag tablettfängelset.
När jag klippte 400 mg Quetiapine så hade jag såpass mycket benzo per dygn samt andra sömnmediciner så jag märkte inte av det.

Jag lade av med Quetiapine för att jag utvecklade tolerans mot den sövande effekten och i mitt fall var en doshöjning omöjlig pga biverkningar.

Jag kan faktiskt förstå att det finns folk som missbrukar Quetiapine för dess riktigt sköna sömngivande effekt. Du blir inte hög men du somnar jävligt gott

I USA säljs det på gatan under namnet Susie Q och många interner i fängelser försöker fejka sig till det. Det konsumeras antingen för sömn eller för att landa från tex amfetamin samt att man tydligen kan mixa det med andra typer av droger, minns dock inte exakt vilken nu men en Q ball är ett välkänt begrepp.
Citera
2021-04-22, 21:27
Medlem
herrcarlssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnthedickholmes
Men kolla upp din medicin du "fått"...det är mot bipolaritet och schizofreni...

Man kan få Quetiapin i låga doser för att somna på eller till och med som lugnande.

Jag åt för många år sen ganska stora doser för att somna på. Detta i samband med att jag trappat ut ett långvarigt benso-missbruk.

Slocknade som en jävla stock, men mådde som en räv dagen efter, och jag var konstant hungrig. Kände dock inte av något som helst problem att sluta ta det, förutom att det blev svårare att somna en tid efter.
Citera
2021-04-22, 22:10
Att ta Quetiapine i låga doser ca 25 mg känns som man har varit ute i skogen och arbetat 12 timmar hårt, kommer hem och bara slocknar av utmattning och trötthet.
Man blir inte hög av skogsarbete men det är jäkligt skönt att lägga sig, så är Seroquel, och det är därför den missbrukas.
Citera
2021-04-23, 03:55
Oh vad jag hade önskat att läkemedelsproducenterna hade kunnat rensa Seroquel från dopaminerga- och serotonina effekter.
Kvar bara antihistamin, antiadrenergic och lite antimuscarin.

Seroquel har snabb verkan och perfekt halveringstid, och potential för att bli den absolut bästa sömnmedicinen någonsin på marknaden. Ingen toleransutveckling om man bara tar den en gång per dygn.
Så nice den hade varit då. Bättre än benso i så fall. Noll biverkningar.
Citera
2021-04-23, 06:22
Medlem
Homo-fils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VillJalentine
Går att byta till loratadin eller låg dos Atarax ett tag för att slippa klådan och för att bli av med ditt beroende av den tröttande antihistaminerga effekten.
Sedan kör du varannan natt och slutar.
Eller så kör du Cold turkey och så borde det rätta till sig inom 2-10 veckor.

Skitsnsck. Har stått på det i åratal, och de akuta, fysiska symptomen är svettningar, ångest, sömnlöshet och att må som enn misshandlat barn.

Ja, ts behöver trappa ner det.
Citera
2021-04-23, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Homo-fil
Skitsnsck. Har stått på det i åratal, och de akuta, fysiska symptomen är svettningar, ångest, sömnlöshet och att må som enn misshandlat barn.

Ja, ts behöver trappa ner det.

Knappast efter några månader på 25 mg men alla är olika.
Citera
2021-04-23, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erikdensiste
Oh vad jag hade önskat att läkemedelsproducenterna hade kunnat rensa Seroquel från dopaminerga- och serotonina effekter.
Kvar bara antihistamin, antiadrenergic och lite antimuscarin.

Seroquel har snabb verkan och perfekt halveringstid, och potential för att bli den absolut bästa sömnmedicinen någonsin på marknaden. Ingen toleransutveckling om man bara tar den en gång per dygn.
Så nice den hade varit då. Bättre än benso i så fall. Noll biverkningar.
Doxepin i lågdos är det närmsta du kommer. Du måste däremot köpa det utanför Sverige.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in