Citat:
När jag klippte 400 mg Quetiapine så hade jag såpass mycket benzo per dygn samt andra sömnmediciner så jag märkte inte av det.Super man ut den med sprit, tar benso eller pregabalin istället så går det ju. Men att klippa 400 mg rakt av låter som minst sagt en veckas sömnlöshet och psyket.
Egentligen tar jag inte mer än en halv 25a men jag känner beroende av den när kvällen närmar sig. Dygnet får för många timmar utan Seroquel, så i mitt fall är den för att motverka tristess. Tiden går snabbare när man sover.
Klådan kan jag fixa med Atarax eller Cetirizin igen men jag vill komma ifrån allt. Jag känner mig nog inte tillräckligt motiverad för att sluta just nu men jag ska åtminstone försöka undvika att trappa upp. Max en månad till sen klipper jag tablettfängelset.
Egentligen tar jag inte mer än en halv 25a men jag känner beroende av den när kvällen närmar sig. Dygnet får för många timmar utan Seroquel, så i mitt fall är den för att motverka tristess. Tiden går snabbare när man sover.
Klådan kan jag fixa med Atarax eller Cetirizin igen men jag vill komma ifrån allt. Jag känner mig nog inte tillräckligt motiverad för att sluta just nu men jag ska åtminstone försöka undvika att trappa upp. Max en månad till sen klipper jag tablettfängelset.
Jag lade av med Quetiapine för att jag utvecklade tolerans mot den sövande effekten och i mitt fall var en doshöjning omöjlig pga biverkningar.
Jag kan faktiskt förstå att det finns folk som missbrukar Quetiapine för dess riktigt sköna sömngivande effekt. Du blir inte hög men du somnar jävligt gott
I USA säljs det på gatan under namnet Susie Q och många interner i fängelser försöker fejka sig till det. Det konsumeras antingen för sömn eller för att landa från tex amfetamin samt att man tydligen kan mixa det med andra typer av droger, minns dock inte exakt vilken nu men en Q ball är ett välkänt begrepp.