Citat:
Ursprungligen postat av
Tomaaa
Men hur får du det till att någon i tråden inte även hade försvarat symbolen OM Volvos tanke varit den ska symbolisera manlighet? Här är vi på samma sida och trashar en tokfeminist som bjudit på dumheter som kan hjälpa till att bromsa deras framfart. Det finns liksom inget behov av extra fantasifulla teorier här.
Volvos logga är symbolen för manlighet. Ja, tecknet symboliserar även järn och Mars.
Jonna säger att det är dåligt/problematiskt att Volvo har symbolen för det manliga könet som logga.
Svaret blir i stil med "ackshually, we meant it as the symbol for iron".
Tråden skrattar åt Jonna som är så puckad att hon inte visste/tog reda på vad Volvo menar med loggan.
Jag har inte läst alla inlägg, men av ditt svar att döma får jag intrycket att ingen/få pratar om det Jonna sa: det är dåligt att ha den manliga symbolen som logga.
Det är ju möjligt att flashbackare är resistenta mot den här typen av manipulation, men gemene man är det garanterat inte.
Hennes inlägg handlar i praktiskt betydelse inte om huruvida Volvos logga symboliserar det ena eller det andra. Är Jonna själv medveten eller trodde hon att Volvo menade manlighet med symbolen? Det kan jag inte svara på. Hela wokerörelsen är drillad att attackera allt som förknippas med det som pekas ut som ett problem (manlighet, i det här fallet). Resultatet blir ofta att man bemöter själva attackerna på ytan (nää det är inte alls den manliga symbolen) istället för att mota Olle i grind.
Över tid blir det allmänt accepterat i befolkningen att företeelsen i sig är dålig, men att dessa bindgalna människor är extrema som ser den dåliga företeelsen "överallt".
Man accepterar helt enkelt problemformuleringen till slut.