2021-04-23, 12:37
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av givemeyourmoney
Wow, så du har missat hela poängen med mina inlägg, det visar på vilken låg nivå allmänt Fb befinner sig på ,jaja, det var några i tråden som fattade, mer kan jag tydligen inte begära.

Det finns ingen poäng mer än att Jonna tycker att Volvos logotyp är @volvocars en manlighetssymbol som logotyp? Känns ju minst sagt stereotypt och omodernt."
Citera
2021-04-23, 12:40
Medlem
arcsins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nebeltag
Du har en hel del poänger. Kollade upp Simas utbildning och det visade sig att hon är kulturvetare med inriktning på idéhistoria. Det hör förstås till allmänbildningen att känna till symbolen för järn, krigsguden Mars och manlighet, men man kan tycka att en idéhistoriker definitivt borde ha koll på det. Tyvärr släpper universiteten igenom vilka idioter som helst nuförtiden, förutsatt att de har rätt åsikter. Sima är ett utmärkt exempel på det. Sedan sitter de där i sitt elfenbenstorn och ser ner på s.k. obildade lantisar och andra som bara gått livets hårda skola.

Hyckleri är också något som utmärker dessa människor. Hanif Bali undrar varför Sima är så arg på Volvo samtidigt som hon stryker den sexistiske rapparen Yasin medhårs. Det är en jäkligt bra fråga.

https://twitter.com/hanifbali/status/1385185198061637633

Aftonbladetkollegan Anders Lindberg tar dock Sima i försvar mot Balis så kallade hån.

https://twitter.com/anderslindberg/status/1385229898130890757

Snart kommer väl någon kolumn om "hatet" mot Jonna Sima.

Att dessa pajastidningsmänniskor har mage att utmåla sig som något slags intellektuell elit är direkt stötande. Fast just detta självmål var ganska underhållande ändå.
Inte första gången en feminist ignorerar kvinnohat när det kommer från mörkhyade, men det är nog första gången jag ser en feminist hylla kvinnofientliga texter.
Citera
2021-04-23, 13:03
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nebeltag
Du har en hel del poänger. Kollade upp Simas utbildning och det visade sig att hon är kulturvetare med inriktning på idéhistoria. Det hör förstås till allmänbildningen att känna till symbolen för järn, krigsguden Mars och manlighet, men man kan tycka att en idéhistoriker definitivt borde ha koll på det. Tyvärr släpper universiteten igenom vilka idioter som helst nuförtiden, förutsatt att de har rätt åsikter. Sima är ett utmärkt exempel på det. Sedan sitter de där i sitt elfenbenstorn och ser ner på s.k. obildade lantisar och andra som bara gått livets hårda skola.

Hyckleri är också något som utmärker dessa människor. Hanif Bali undrar varför Sima är så arg på Volvo samtidigt som hon stryker den sexistiske rapparen Yasin medhårs. Det är en jäkligt bra fråga.

https://twitter.com/hanifbali/status/1385185198061637633

Aftonbladetkollegan Anders Lindberg tar dock Sima i försvar mot Balis så kallade hån.

https://twitter.com/anderslindberg/status/1385229898130890757

Snart kommer väl någon kolumn om "hatet" mot Jonna Sima.

Att dessa pajastidningsmänniskor har mage att utmåla sig som något slags intellektuell elit är direkt stötande. Fast just detta självmål var ganska underhållande ändå.

Det skulle vara ytterst otroligt om Sima inte visste att det var tecknet för järn. Det är mer troligt att hon ignorerade det i tron att hon skulle få till en reaktion som skulle gynna henne.

Fredrik Virtanen kommentera efter sitt fall att han var glad att det var över. Att slippa försvara åsiktet han inte hade o företeelser han inte brydde sig om. Han levererade det han fick rundligt betalt för. Fick sitt lystmäte av kändisskap, status o kunde knarka, supa o knulla på som en galt. Helt med etablissemangets överseende.
Citera
2021-04-23, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Nej.
Hon är inte dum.
Det skrämmande är att det hon gjort är medvetet. Sedan slog det fel o blev ett magplask.
Sima räknade kallt med att Volvo skulle backa o gå i defensivt försvar. Detta skulle ha öppnat upp för ett drev. O i det drevet skulle hon enligt plan vara hjälten.

Sima är inget annat än en betald uppviglare. Hennes uppdragsgivare är en döende kvällstidning som behöver klick.

Diskutionen bör egentligen riktas mot den skada personer som Sima åstadkommer för att lyfta ut sin lön. Skador på företag, samhälle o på individnivå. För hon är en av många galjonsfigurer i en mobbnings o åsiktsterror kultur. En kultur som är extremt förödande för samhället o utvecklingen.
Jag bedömer att hennes inlägg var obetänkt. Det visar alla kännetecken på fördomsfullt tolkande av en symbol.
Citera
2021-04-23, 13:05
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arcsin
Inte första gången en feminist ignorerar kvinnohat när det kommer från mörkhyade, men det är nog första gången jag ser en feminist hylla kvinnofientliga texter.

Det finns spelregler för feminism.
Dessa måste följas eller så kastas avfällingarna till vargarna.
Citera
2021-04-23, 13:09
Medlem
mcmc?s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomaaa
Men hur får du det till att någon i tråden inte även hade försvarat symbolen OM Volvos tanke varit den ska symbolisera manlighet? Här är vi på samma sida och trashar en tokfeminist som bjudit på dumheter som kan hjälpa till att bromsa deras framfart. Det finns liksom inget behov av extra fantasifulla teorier här.

Volvos logga är symbolen för manlighet. Ja, tecknet symboliserar även järn och Mars.

Jonna säger att det är dåligt/problematiskt att Volvo har symbolen för det manliga könet som logga.

Svaret blir i stil med "ackshually, we meant it as the symbol for iron".

Tråden skrattar åt Jonna som är så puckad att hon inte visste/tog reda på vad Volvo menar med loggan.

Jag har inte läst alla inlägg, men av ditt svar att döma får jag intrycket att ingen/få pratar om det Jonna sa: det är dåligt att ha den manliga symbolen som logga.

Det är ju möjligt att flashbackare är resistenta mot den här typen av manipulation, men gemene man är det garanterat inte.

Hennes inlägg handlar i praktiskt betydelse inte om huruvida Volvos logga symboliserar det ena eller det andra. Är Jonna själv medveten eller trodde hon att Volvo menade manlighet med symbolen? Det kan jag inte svara på. Hela wokerörelsen är drillad att attackera allt som förknippas med det som pekas ut som ett problem (manlighet, i det här fallet). Resultatet blir ofta att man bemöter själva attackerna på ytan (nää det är inte alls den manliga symbolen) istället för att mota Olle i grind.

Över tid blir det allmänt accepterat i befolkningen att företeelsen i sig är dålig, men att dessa bindgalna människor är extrema som ser den dåliga företeelsen "överallt".

Man accepterar helt enkelt problemformuleringen till slut.
Citera
2021-04-23, 13:11
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mcmc?
Volvos logga är symbolen för manlighet. Ja, tecknet symboliserar även järn och Mars.

Jonna säger att det är dåligt/problematiskt att Volvo har symbolen för det manliga könet som logga.

Svaret blir i stil med "ackshually, we meant it as the symbol for iron".

Tråden skrattar åt Jonna som är så puckad att hon inte visste/tog reda på vad Volvo menar med loggan.

Jag har inte läst alla inlägg, men av ditt svar att döma får jag intrycket att ingen/få pratar om det Jonna sa: det är dåligt att ha den manliga symbolen som logga.

Det är ju möjligt att flashbackare är resistenta mot den här typen av manipulation, men gemene man är det garanterat inte.

Hennes inlägg handlar i praktiskt betydelse inte om huruvida Volvos logga symboliserar det ena eller det andra. Är Jonna själv medveten eller trodde hon att Volvo menade manlighet med symbolen? Det kan jag inte svara på. Hela wokerörelsen är drillad att attackera allt som förknippas med det som pekas ut som ett problem (manlighet, i det här fallet). Resultatet blir ofta att man bemöter själva attackerna på ytan (nää det är inte alls den manliga symbolen) istället för att mota Olle i grind.

Över tid blir det allmänt accepterat i befolkningen att företeelsen i sig är dålig, men att dessa bindgalna människor är extrema som ser den dåliga företeelsen "överallt".

Man accepterar helt enkelt problemformuleringen till slut.
Jonna Sima & hennes gelikar skall bemötas med antingen ett rått asgarv, eller ett "dra åt helvete", inget annat.
Citera
2021-04-23, 13:13
Medlem
Degerfors IF svettas nu. Åtvidabergs FF sitter säkert däremot!
Citera
2021-04-23, 13:16
Medlem
Bajjamannen87s avatar
Ganska kul att hon politikern som indirekt dödade sin man (han tog självmord) genom att vara otrogen med han manlige dvärgpolitikern; Annika Strandhäll respektive Morgan Joahnsson, fick ett eget litet 'drev' efter sig när hon kommenterade Johanna Simas inlägg (som snart har 1000 kommentarer) med att skriva "Den tråden "
Citera
2021-04-23, 13:17
Medlem
hassehares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdMortem
Majoriteten av er visste antagligen lika lite som jag att det var en gammal beteckning för järn. Hon såg symbolen och reflekterade. Sedan blev det väl pinsamt och hon ville inte backa från sitt uttalande.
Jag ett inte hur gammal du är...förr hade alla järnhandlare symbolen på sina butiker.
Fortfarande har en del det.
https://www.rydaholmsjarn.se/
Citera
2021-04-23, 13:18
Avslutad
Tycker ändå reaktionen har varit sund och ett möjligt tecken på tillfrisknande. Hon satt på redaktionen och tänkte på hur kunde hon vara politiskt korrekt och komma med ett utspel, efter lite bläddrande landade det på volvologgan och det bemöttes med hånskratt och en pedagogisk förklaring på ett sätt som passar dessa mentala småbarn. Det är så det skall hanteras.

Gäller att hålla på samma principfasthet när drevet går. Det här tog inte riktigt höjd för att dreva mot järn (som inte visste) är helt enkelt för pinsamt även för kulturmarxister.
Citera
2021-04-23, 13:30
Avstängd
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdMortem
Majoriteten av er visste antagligen lika lite som jag att det var en gammal beteckning för järn. Hon såg symbolen och reflekterade. Sedan blev det väl pinsamt och hon ville inte backa från sitt uttalande.

ALLA som vuxit upp på en ort nära ett järnverk, vet att detta är symbolen för Järn. Eller, som gillar Degerfors, eller som gillar Volvo, eller fysik/kemi, eller gamla symboler etc. etc. Jonna Sima är en bedragerska som kallar sig själv journalist men är inget annat än ett katastrofalt våp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in