2021-05-24, 19:21
Medlem
Sados avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eg0n
intressant. Fogden har ju sålt ett gäng med bitcoins nu under våren, senast den 17e Maj såldes det 0.02256801 BTC för 50k dessa är idag värda knappt 9000kr ?! haha

måste vara jobbigt för köparen nu..

https://auktion.kronofogden.se/auk/w.object?inC=KFM&inA=20210507_0722&inO=1

https://www.blockchain.com/btc/address/37rr4TLDCHXBvWS11DrpPWGkBFtrcTqTLq

Skulle BTC ha fallit med 80% menar du? Jag får inte riktigt ihop det.
Senast redigerad av Sado 2021-05-24 kl. 19:22. Anledning: Citat
Citera
2021-05-24, 23:25
Medlem
Sados avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sado
Skulle BTC ha fallit med 80% menar du? Jag får inte riktigt ihop det.
Eller vänta, nu börjar jag fatta. Dom betalade alltså överpris så inihelvete. Sämsta pengatvätten
Citera
2021-05-25, 04:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Franke88
1. Har de någonsin köpt Bitcoin via en KYC-exchange så vet myndigheter om detta. De har även deras wallet-address.

2. Fogden kan förmodligen inte sälja coinsen på exchanges då de är "färgade" (tainted). Alla Bitcoins som var i kontakt med en kriminell människa är färgade och kan aldrig användas igen.

På vilket sätt skulle de vara oanvändbara när de nuvarande nationalstaterna går samma öde till mötes som Sovjet, DDR och Jugoslavien? Är det någon allmäktig gud som har bestämt att vissa människor ska stämplas som "kriminella" till Domedagen? Blir nästan lite komiskt om man betänker att ultrareligiösa Al-Qaida-snubbar kan ta emot donationer i form av sedlar som någon kokainsnortande judisk bögporrsmagnat har nallat på, och förmodligen även kryptovalutor som har gjort någon liknande resa, samtidigt som västerländska finansiella institutioner hävdar att det finns "färgade Bitcoins som har varit i kontakt med en kriminell människa och aldrig kan användas igen".
Citera
2021-05-25, 12:24
Medlem
Det man undrar nu är ju vilken bank har Kronofogden?

Om nu svenska banker "inte stödjer Bitcoin" hur har Kronofogden löst det?

En portfölj med sedlar? 😆
Citera
2021-05-25, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sado
Eller vänta, nu börjar jag fatta. Dom betalade alltså överpris så inihelvete. Sämsta pengatvätten
försöker hitta en sida där man kan se historiska priser på BTC och ifall man kan mata in tex vad 0.02256801 värt just ett specifikt datum.

BTC låg runt 45k USD 17Maj.. så jag antar att 50k SEK var överpris ändå..
Citera
2021-05-25, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eg0n
försöker hitta en sida där man kan se historiska priser på BTC och ifall man kan mata in tex vad 0.02256801 värt just ett specifikt datum.

BTC låg runt 45k USD 17Maj.
Om du redan har hittat att BTC låg på 45k USD 17:e maj, då har du ju redan hittat historiska priser... eller?
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in