• 4
  • 5
2021-05-25, 08:39
Medlem
Klappasäftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RostigHink
Köpte lite i coronakraschen om man nu kan kalla det krasch. Säljer innan riktiga kraschen när den nu blir. Att sälja när det väl kraschat är ju inte så smart, det är ju då man köper.

Säg till när kraschen kommer så också hinner sälja innan.

/s
Citera
2021-05-25, 08:43
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av indianhej
Det har blivit väldigt populärt med aktier igen pga en dopad coronaekonomi. Många bolag är kraftigt övervärderade. 20- åringar tror att de kan sluta jobba om 10 år och alla tror sig vara mångmiljonärer inom kort. Vi som varit med ett tag vet att det inte blir så, det är en utopi av många skäl. Senaste riktiga hypen var början av 2000- talet. Många lånade pengar för att köpa aktier. Blev en dyr baksmälla när börsen gick ned. Därefter sjönk intressant och många försvann från börsen. Nu borde vi stå inför en ganska snar krasch även om det är svårt att säga exakt när.
Lämnar ni börsen då för gott eller förblir ni aktiva sparare?

Ursäkta men det är väl snarare nu man ska lämna och sedan kliva på efter raset som alla vet ska komma men inte när?

Själv säljer jag inget men kommer köpa om det blir en kraftigare sättning på 30-40%, vad den nu skulle bero på!
Citera
2021-05-25, 13:11
Medlem
RostigHinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klappasäften
Säg till när kraschen kommer så också hinner sälja innan.

/s
Börsen är lite darrig just nu så det kan vara läge att åtminstone sälja av delar nu. Jag har en aktie som gått upp över 300% och 3 andra över 200%, dessa kommer jag att minska i för att balansera portföljen. Inget köp nu.
Citera
2021-05-26, 18:24
Medlem
Fillesnors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av burrw
Har inte köpt några aktier eller fonder sen corona-dippen, och redan innan hade jag bromsat in mina investeringar. Sitter på högar med kontanter som väntar på en sättning eller krasch innan de ska investeras.

Personer som dig kommer inte gå in när det blir krasch heller. Det bästa för er är att spara i frimärken.

Mer pengar förloras utanför börsen än i nedgångar.

Citat Warren Buffet.
Citera
2021-05-27, 22:07
Medlem
Jag har ca 12% på börsen, vilket är mer än tidigare då jag har ökat nu under den ganska så stora korrektionen på tillväxtmarknaden. 12% är väl för lite för dem som är bullish och för mkt för dem som tror på en krasch. Men genom att ha lite men inte mkt så står jag redo för om det blir en krasch men gynnas fortfarande om det inte blir en krasch.
Citera
2021-05-27, 23:09
Medlem
Jag har sålt av lite innehav som gått alldeles för bra och ligger nu med största delen av mitt aktiekapital i Investor och Swedish match, lite fonder och en del i mindre bolag som är i utveckling/uppbyggnadsfas.

Sålde av mitt innehav i tex plejd på runt 350.. gillar plejd men köpt på mig i omgångar mellan 100-200 och tycker aktien rusar för mycket utan någon egentlig anledning.. nu har den legat kvar runt 350 och kan väl säkert öka lite till, men hellre en fågel i handen...

Kraschen kommer.. sen om den kommer om en vecka eller om några år är ju det man gärna hade velat veta, alla varningssignaler finns ju där men va som utlöser nästa krasch och när är ju frågan.

Hade man vetat det hade man ju sålt av allt och köpt tillbaka.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in