2021-04-22, 12:16
Medlem
ying-CreUyangs avatar
Går att läsa fram till kl. 12.30 DT
Citera
2021-04-22, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tegelpanna123
Säters kommun vad det verkar, länken leder till en plusartikel, någon som prenumererar?

Denna är öppen till 12:30

https://www.dt.se/artikel/fick-orat-...nstigt-med-det
Citera
2021-04-22, 12:45
Medlem
Dille24s avatar
Missade artikeln precis. Men vem var det som inte tyckte att det var något konstigt? Polisen? MC-gänget självt?
Citera
2021-04-22, 13:41
Medlem
Torterad framför sitt barn, tvingades svälja del av sitt öra, Säter/Borlänge vår -20

https://www.dt.se/artikel/fick-bit-a...yra-man-atalas

Han lurades på en köp- och säljsajt och blev så arg att han hotade säljaren med ett besök av ett kriminellt gäng.
Det skulle han inte ha gjort.
Gänget kom, men hem till honom – krävde 600 000 kronor och torterade honom framför hans barn.
– De klippte av en bit av örat. Sen tvingades jag att äta upp det medan de stod och skrattade, berättar mannen i förhör.

Citat:
Stefan ska få böta, säger männen, för att han har använt sig av mc-gängets namn. Eftersom han inte har några pengar liggande på hög, kör de tillbaka honom till huset där Stefan ska få lösa problemet.

Männen följer med in i köket.

I huset finns nu också Stefans barn.

– Jag får sätta mig där och ansöka om lån.

– När jag gör det frågar en av dem hur mycket jag har i årsinkomst. Jag säger vad jag tror, men i köket ligger en utbetalning från Försäkringskassan. På den ser de att jag tjänar lite mer än jag sa, minns Stefan.

För det ska han straffas.

– Då tar en av dem en kniv ur en låda och skär mig i örat.

Men kniven är slö. Så istället hittar de en sax i köket som de klipper av en del av Stefans öra med.

Någon av männen filmar när örat klipps av. De fortsätter filma när Stefan sedan tvingas att äta upp en del av sitt öra.

– Så gör vi, ska en av männen ha sagt och samtidigt nämnt mc-gängets namn.

Det tycker hans medbrottslingar är roligt. Stefan berättar i förhör att han hör dem skratta.

När det här händer är ett av barnen, det yngsta, i köket och hämtar vatten. Stefan försöker torka sitt eget blod, snabbt, för att dölja att han är skadad.

– Jag fick bita i min sons mattebok för att inte skrika när de klippte i mitt öra, berättar han för polisen.

Någon som har mer info? Nämns om "mc-gäng"
Citera
2021-04-22, 13:49
Medlem
isbiten123s avatar
(FB) Man torderades framför sina barn av kriminellt mc-gäng
Citera
2021-04-22, 13:50
Bannlyst
Fy fan vad ruggigt. Dock ganska hög skyll dig själv-faktor när han ska leka mangas på nätet och "bussa" mc-gäng på folk.

Han lär ju inte göra det igen.
Citera
2021-04-22, 13:56
Medlem
Här finns utdrag från artikeln

(FB) Torterades framför sitt barn – tvingades svälja del av sitt öra, Säter/Borlänge
Citera
2021-04-22, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pson.
vem vet mer om detta?

Citat:
Ursprungligen postat av VettefanAssa
Någon som har mer info?

Falu TR B 454-21:
Misstänkt, ej åtalad
L*z K@TI@ Mirn@ Ter@n, 710430-0806
* = u
@ = a

Tilltalade
Gabriel Lars Malmkvist (19920313-0894)
Bengt Thommy Sjöstrand (19670811-5958)
Rolando Edwin Teran De La Torre (19770627-0373)
Sasan Shahhosseini (19900226-2872)

1 GROV UTPRESSNING (Gabriel Lars Malmkvist, Sasan Shahhosseini, Thommy Sjöstrand och Rolando Teran De La Torre)

Gabriel Lars Malmkvist, Thommy Sjöstrand, Sasan Shahhosseini och Rolando Teran De La Torre har tillsammans och i samförstånd misshandlat och hotat NN 1 i syfte att förmå honom att till dem utge pengar, en bil, MCvästar och MC-tröjor. Misshandeln bestod i att gärningsmännen tilldelade NN 1 flera slag mot kroppen, tryckte in fingrar i hans mun samt klippte av en bit av hans öra med en sax. Av misshandeln orsakades NN 1 smärta, blåmärken, blodvite och skada på örat. Hoten bestod i verbala hot med innebörd att ytterligare skada NN 1 eller närstående till honom om han inte betalade pengar till dem. Hoten har varit ägnade att hos NN 1 framkalla allvarlig rädsla för egen eller annans säkerhet till person.

Gärningsmännen tvingade på detta sätt NN 1 att till dem överlämna sin bil, MC-västar och MC-tröjor samt 13 000 kronor i kontanter den 27 mars 2020.

Dagarna därefter överlämnade NN 1 ytterligare 100 000 i kontanter samt gjorde banköverföringar på 625 000 kronor till Rolando De La Torre. Det hände mellan den 27 mars 2020 och den 1 april 2020 i Säters kommun.

NN 1:s handling innebar vinning för Thommy Sjöstrand, Rolando Teran De La Torre, Gabriel Lars Malmkvist och Sasan Shahhosseini och motsvarande skada för NN 1.

Brottet bör bedömas som grovt med hänsyn till att gärningen varit särskilt hänsynslös och våldet av särskilt allvarlig art samt med hänsyn till det betydande belopp som överförts till gärningsmännen.

2 GROV MISSHANDEL (Gabriel Lars Malmkvist, Sasan Shahhosseini, Thommy Sjöstrand och Rolando Teran De La Torre)

Gabriel Lars Malmkvist, Thommy Sjöstrand, Sasan Shahhosseini och Rolando Teran De La Torre har tillsammans och i samförstånd misshandlat NN 1 genom att de klippte av en bit av hans öra med en sax. Det hände den 27 mars 2020 i Säters kommun. NN 1 orsakades smärta, blodvite och bestående skada på örat.

Brottet bör bedömas som grovt eftersom gärningsmännen visade särskilt hänsynslöshet och råhet.

3 ÖVERGREPP I RÄTTSSAK (Gabriel Lars Malmkvist, Sasan Shahhosseini, Thommy Sjöstrand och Rolando Teran De La Torre)

Gabriel Lars Malmkvist, Thommy Sjöstrand, Sasan Shahhosseini och Rolando Teran De La Torre har tillsammans och i samförstånd, med hot om våld, angripit NN 1 för att hindra honom från att göra en anmälan till polisen angående att de utövat utpressning mot honom. Deras agerande bestod i att de fällde yttranden med innebörd att de skulle kunna "skicka" andra personer på NN 1 om han vände sig till polisen. Det hände den 27 mars 2020 i Säters kommun.

4 MISSHANDEL (Sasan Shahhosseini)
Sasan Shahhosseini har slagit NN-2 på halsen och huvudet. Det hände den 20 juni 2020 på Ica Nära Bergshamra på Odlingsvägen, Solna stad. NN-2 orsakades svullnad, rodnad och blåmärke.
Citera
2021-04-22, 14:06
Medlem
TheCryptKeepers avatar
Så vilket MC-gäng handlar detta om?
Citera
2021-04-22, 14:18
Medlem
Vilket "mc-gäng" kan det röra sig om tro?
Citera
2021-04-22, 14:24
Medlem
Gentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheCryptKeeper
Så vilket MC-gäng handlar detta om?

Werewolf Legion?
Citera
2021-04-22, 14:34
Medlem
Pandalina4s avatar
Så BO har tidigare tillhört samma MC gäng? Kan inte tänka mig att de ville åt generiska tröjor och västar?

Från åtalet
Citat:
Gärningsmännen tvingade på detta sätt NN 1 att till dem överlämna sin bil, MC-västar och MC-tröjor samt 13 000 kronor i kontanter den 27 mars 2020.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in