2021-04-22, 11:28
Medlem
Hej, ska börja på antabus nästa vecka för att inte göra dumma saker som råka ta en od, röka meta eller spontant boka weekend i Danmark. Har läst att lergigan går att hemma antabus för att dricka alkohol. Men hur blir det om man röker på skiten, har de någon effekt eller är man helt fri från straff?
2021-04-22, 11:33
Medlem
kasperwolfgangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minjosefin
Hej, ska börja på antabus nästa vecka för att inte göra dumma saker som råka ta en od, röka meta eller spontant boka weekend i Danmark. Har läst att lergigan går att hemma antabus för att dricka alkohol. Men hur blir det om man röker på skiten, har de någon effekt eller är man helt fri från straff?

Har probem med allt möjligt av det du skriver. varför skulle antabus hindra dig från att ta od? varför skulle antabus hindra dig från att röka meta? vad har antabus med resebokningar att göra?

antabus har ingen inverkan på eventuell cannabisrökning.

har du överhuvudtaget TÄNKT nån gång i ditt liv?

har du tänkt på varför du ska ta antabus ? vill du sluta missbruka eller inte ???

JESUS JÄVLAR VA RÖRIG DU VERKAR VA
2021-04-22, 11:37
Medlem
Haha sorry men de hör ihop på så sätt att alla de saker gör jag endast när jag är full och att alla mina impulser blir ohanterliga och jag har inga spärrar kvar. Så de vill att jag ska testa antabus för att inte dö inom kort framtid då jag tog en od för ca 3 veckor sedan på ren impuls när jag hade krökat
2021-04-22, 12:31
Medlem
isbiten123s avatar
Antabus är medicin som gör att det ansamlas acetaldehyd , något som är normalt vid nedbrytning av alkohol till ättiksyra men det går långsammare och man mår dåligt. Det har ingen effekt på cannabis då det inte bryts ned som alkohol i levern.
2026-02-22, 15:27
Moderator
Allaballawallas avatar
Citat:
Trådar om alkoholism, baksmälla och andra hälsorelaterade tillstånd skall postas i Medicin & Hälsa.

Trådar om trams, fylla och andra ovidkommande saker postas i annat lämpligt forum men INTE i alkohol.

Här diskuterar vi alkoholdrycker, alkoholkultur och därtill hörande spörsmål.

Trådar som avviker från detta kommer att låsas/Mod.

(FB) Viktigt - regler för alkoholforumet!

Tråd låst.

/Mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in