• 4
  • 5
2021-04-24, 22:45
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riddarhuset
1. GÖR saker. Sömn och passiv fritid skapr tråkig miljö. Arbete, skola och aktiv fritid skapar glädje. Även m det också är tråkigt ibland.
2. Träffa människor
3. GE. Hjälp andra människor. Supportera andra.
4. Bli en hjälte. En hjälte som begriper att ungdomen är över och att det vuxna livets villkor ser annorlunda ut. Och antar utmaningen. Ta reda på vad du vill i livet och börja en försiktig vandring mot visionen. Låt inte bara dagarna komma och gå så att du säger när du är 70 år: "alla dessa dagar som kom och gick.....inte visste jag att det var det som var livet."
Andra har familj och själv stampar man i sin ensamhet kanske. Då känns livet meningslöst för vissa.
Kan känna mig uttråkad när jag träffar människor. Vi är så olika. Vad vi tänker på o vill prata om.
Citera
2021-05-01, 08:48
Medlem
Shine_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milford.Cubicle
Kan känna mig uttråkad när jag träffar människor. Vi är så olika. Vad vi tänker på o vill prata om.
Blir du uttråkad av alla människor? Kanske saknar du "rätt" kompis som gillar att prata om samma saker som du?

Känner du dig förresten bekväm bland folk/att inleda relationer med andra? Utan relationer blir livet tämligen tråkigt (och utan mening).
Citera
2021-05-01, 09:05
Medlem
Ibland är det skönt att nästan alltid vara trött för då orkar man inte bli uttråkad.
När man är pigg och inte vet vad man ska göra med sin energi är då man blir uttråkad.

Jag är oftast trött men har hobbies som jag kan plocka upp när jag känner för det.
Hobbies är mycket viktigt tror jag, brinner man inte för sitt jobb eller sådant måste man ha något annat som är kul.
Citera
2021-05-01, 21:13
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shine_
Blir du uttråkad av alla människor? Kanske saknar du "rätt" kompis som gillar att prata om samma saker som du?

Känner du dig förresten bekväm bland folk/att inleda relationer med andra? Utan relationer blir livet tämligen tråkigt (och utan mening).

Nej inte alla men nästan. Mina vänner och jag passar nog inte perfekt ihop, men det är ändå någon att umgås med. Kan bli rätt trött på dem o efter en kväll känna ”skönt nu behöver jag inte träffa dem på länge”.

Jag är rätt så blyg men kan prata med andra ibland. Inte alltid det lyckas men men. Men stöter sällan på intressanta människor i livet. De flesta verkar tråkiga. Och då är jag inte så sugen på att prata.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in