2021-04-21, 20:31
Medlem
Hej!

Har ni upplevt försämrad prestation när ni varit under nikotinabstinens och hur länge varade det?
Måste verkligen sluta nu pga. hälsa, men har viktiga deadlines ett tag framöver. Vill liksom inte behöva förlora jobbet. Har ett kreativt/konstnärligt yrke.
Citera
2021-04-21, 20:39
Medlem
ManOrAnimals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dreambabydream1
Hej!

Har ni upplevt försämrad prestation när ni varit under nikotinabstinens och hur länge varade det?
Måste verkligen sluta nu pga. hälsa, men har viktiga deadlines ett tag framöver. Vill liksom inte behöva förlora jobbet. Har ett kreativt/konstnärligt yrke.

Du kommer prestera sämre och få koncentrationssvårigheter vare sig du vill det eller inte. Förstår inte varför du ska sluta vid sämsta tillfället men det är ditt val.
Du får satsa på träning och sömn.
Citera
2021-04-21, 20:49
Medlem
Har matstrupsinflammation/sår eller dylikt. Så borde tyvärr sluta. Men hade jag kunnat välja så hade jag inte velat sluta precis nu så klart.
Citera
2021-04-21, 20:53
Medlem
ManOrAnimals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dreambabydream1
Har matstrupsinflammation/sår eller dylikt. Så borde tyvärr sluta. Men hade jag kunnat välja så hade jag inte velat sluta precis nu så klart.

Vad tror du om nikotinplåster?
Det är bättre än ingenting.
Citera
2021-04-21, 20:58
Medlem
Kan funka! Men står på förpackningen att det kan förvärra matstrupsinflammation, så är lite osäker.
Citera
2021-04-21, 21:01
Medlem
Är väl att man blir lättretlig och kanske svårt att sova första veckan men sen brukar de bli bättre.
Har du nått att göra kanske det tillåme är enklare att sluta. Det beror såklart på vilka rökvanor du har.
När man ska sluta med något måste man känna sig 100% klar med skiten.
Testa att minska med typ 1cigg mindre om dagen eller varannan dag om de känns svårt att sluta tvärt.
Citera
2021-04-23, 22:04
Medlem
Vem0ths avatar
Håller på att sluta, tycker inte direkt min kreativitet har påverkats däremot är jag mycket mer disciplinerad än som snusare. Men reaktionsförmågan har tagit en kraftig smäll, har även fått försämrad syn på långt håll.
Citera
2021-06-11, 20:45
Medlem
Smok ganga
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här