2021-04-21, 19:20
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FladderFarfar
Katterna dyker sällan upp när man står där på lur med slangen, utan kommer oftast förbi på nätterna... gräver stora hål, sprätter jord på gräsmattan och skiter som om det vore gratis!

Börja med kaffesumpen.

Om du vill lägga ut en slant, satsa på ultraljudsskrämma med rörelsedetektor.

Och prata med ägaren.

Lycka till.
Citera
2021-04-21, 19:26
Medlem
FladderFarfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Börja med kaffesumpen.

Om du vill lägga ut en slant, satsa på ultraljudsskrämma med rörelsedetektor.

Och prata med ägaren.

Lycka till.

Kaffesump blir del 1... sedan så får vi se.

Lite problematiskt att få tag i ägaren till skitmaskinen då man inte vet vem av dom det är.

Jävligt sugen på att samla ihop skitkorvarna under en hel sommar och tömma i kattägare brevlåda i september, med en lapp - Tack för lånet.
Citera
2021-04-21, 19:27
Medlem
Jag hade byggt nån jävla fälla som tar död på katten med en gång.

Sen hade jag hängt den vid villaområdets utfart i en snara med en skylt. "katten sket på min matta i mitt vardagsrum och det här kommer hända med alla katter som skiter på min matta i mitt eget vardagsrum".
Citera
2021-04-21, 19:45
Medlem
Bajsa själv där, så tänker katten kanske: Helv-te vilken stor katt det bor här, bäst att hålla mig borta.

Kaffesump, peppar, citron och vattenslang är bra. Du får sitta gömd och vänta för att ge den en kallsup, då kommer den igen igen. Kände en som spolade en katt i carporten, den går numera runt deras tomt och skiter hos grannen istället.
Citera
2021-04-21, 20:09
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Kaffesump blir del 1... sedan så får vi se.

Lite problematiskt att få tag i ägaren till skitmaskinen då man inte vet vem av dom det är.

Jävligt sugen på att samla ihop skitkorvarna under en hel sommar och tömma i kattägare brevlåda i september, med en lapp - Tack för lånet.

Hehe, ja, jag förstår att du blir arg. Men se då till att det blir rätt brevlåda...

Det är synd vissa inte alls har nån koll på sina katter, låter dem gå vind för våg och förstör för oss som är skötsamma.

Att lägga ditt eget bajs i rabatten skulle faktiskt kunna funka, men minst sagt osmakligt. Testa hellre det som så poetiskt kallas guldvatten:
https://www.klostra.se/tips-rad-och-...enkel-godsling
Citera
2021-04-21, 20:38
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Är ruskigt less på att grannarnas katter gräver och skiter I min rabatt.

Ägarna till djuren har noll koll.

Har ni några bra tips hur man kan försvara sig mot dessa irriterande och äckliga attacker?

Vill ha tips på något man kan lägga ut i rabatten... som gör att katterna drar åt helvete!!

Fyspray, eller "avvisningsmedel" som det heter.

Du kan ju inte på fullt allvar tycka att en kattägare ska ha sådan koll på sin katt att den inte får uträtta sina behov i naturen och natur för en katt har ingen särskiljning på vem som äger marken.
Citera
2021-04-21, 20:47
Medlem
FladderFarfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Fyspray, eller "avvisningsmedel" som det heter.

Du kan ju inte på fullt allvar tycka att en kattägare ska ha sådan koll på sin katt att den inte får uträtta sina behov i naturen och natur för en katt har ingen särskiljning på vem som äger marken.

Självklart så förstår jag att det är omöjligt för kattägare att ha koll på vad katten gör ute.

Men... Visst måste jag få ha ett gäng laddade råttfällor gömda i min blomrabatt?
Citera
2021-04-21, 20:53
Bannlyst
mata den , fånga ock klappa

för att sedan smörja in den rikligt med bakaxel olja

luktar satan och lär få ägaren att hålla reda på sin misse lite bättre i framtiden
Citera
2021-04-21, 21:13
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Självklart så förstår jag att det är omöjligt för kattägare att ha koll på vad katten gör ute.

Men... Visst måste jag få ha ett gäng laddade råttfällor gömda i min blomrabatt?

Här har du bra förklaringar på vad som gäller:

https://www.viivilla.se/djurliv/regl...for-utekatten/
Citera
2021-04-21, 21:53
Medlem
FladderFarfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mira22
mata den , fånga ock klappa

för att sedan smörja in den rikligt med bakaxel olja

luktar satan och lär få ägaren att hålla reda på sin misse lite bättre i framtiden

Bakaxel olja.

Skulle vara intressant att höra vilka hårda trick som gjorts tidigare, och som fungerar bättre än svartpeppar och citronsaft.
Citera
2021-04-21, 21:57
Medlem
FladderFarfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Här har du bra förklaringar på vad som gäller:

https://www.viivilla.se/djurliv/regl...for-utekatten/

Så, lång historia kort, man kan bara se på medans jordfräsen skiter fulla blommorna natt efter natt?!!!
Citera
2021-04-21, 21:57
Bannlyst
Citat:
Bakaxel olja.

Skulle vara intressant att höra vilka hårda trick som gjorts tidigare, och som fungerar bättre än svartpeppar och citronsaft.

den oljan funkar , som sirap och luktar as

du vet misse kryper under bilar på nätterna och onanerar på alla bakaxlar i smyg

så misse får stanna hemma , då tvätt av vild stinkande katt gillar ingen ägare
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in