Citat:
Ursprungligen postat av
Tomaaa
Håller helt med. Självklart måste man ha något alternativ spikat och klart innan man verkställer nedstängningen.
Ja men skulle man öka flygtrafiken (elflyg eller inte) så skulle biltrafik och annat också öka. Det är ju just "ökad bil/kommunaltrafik"-argumentet som används av skeptikerna. Imorse åt jag frukost till utsikten av ett propellerplan (ATR 72- 600 gissar jag?) som dundrade förbi så man verkar inte använda de finaste av kärror här i dagsläget.
Ja, det håller jag med om. Men jag tänker mig att det är samma flygvolymer som nu men annan drivkälla. Det kan mycket väl bli dyrare att flyga med elflyg, så efterfrågan sticker nog inte iväg.
Men att klara ut kommunikationer till ett nytt område blir en grannlaga uppgift, så en spikad tidplan för nedstängning med minst 20 års framförhållning vore på sin plats.. En ny gren från gröna linjen med stationer i Johannesfred och ett pärlband vidare längs med landningsbanans sträckning med slutstation Nälsta? Ska det grävas en avstickare från förbifarten som mynnar typ vid Bromma Blocks? Hur ska Brommaplan och Ulvsundavägen hindras från att få total trafikinfarkt? Många frågor