• 2
  • 3
2021-04-21, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pseudomortem
Ja jag tar ju trots allt bara 5mg, håller det fortfarande på inatt så testar jag det imorgon, jag kanske bara behöver sova ut riktigt ordentligt för att komma ur det som sagt.

Du kan kanske även testa att sova dagtid nykter och se om det hjälper nåt.
Men jag tror som sagt inte du behöver oroa dig, det är inte helt ovanligt att människor med den typen av problematik du beskriver i andra trådar, dina blackouter, självskadebeteende och att du tagit en del droger, upplever hallucinationer och gränspsykotiska symptom vid stress. Så jag tror inte att du håller på att utveckla t ex schizofreni eller ens en psykos.
Citera
2021-04-21, 22:46
Medlem
falsksons avatar
Citat:
Jag äter Litium,Lamotrigin och Olanzapin mot min Bipolär typ 2 som är min enda diagnos för tillfället.
Tänkte vända mig till er och kolla ifall någon kanske har någon spekulation i varför det här händer/har börjat hända nu.

Jag har de senaste 4 nätterna haft fruktansvärt svårt att sova, det började med att jag hörde klassisk musik spela någonstans i lägenheten men jag kunde inte hitta var det kom ifrån.

Det hela har eskalerat varje natt..
Precis när jag drog av TV'n så började jag höra ett hummande ljud som en geting som åkte runt i rummet, tände lyset flera gånger men kunde inte hitta var det kom ifrån (har grov fobi för getingar)

Jag vände mig om i sängen så sluta det.
Istället började jag höra någon som sprang och skrek utanför lägenheten med en röst som skulle likna den vid en person som håller på att brinna upp, "hjälp hjälp,mamma! mamma!" och upprepat skrek mitt namn.
Straxt därefter hörde jag någon viska högt och kort i örat men hörde inte precis vad,jag kände andetaget i örat.

Jag blev helt förskräckt av det,låg helt förfrusen i terror då jag upplevt sån där viskning 1 gång när jag va liten och blev så fruktansvärt rädd.
Vände mig om och sedan försvann det, då hörde jag vatten rinna i badrummet men jag va för rädd att gå och kolla.

Drog täcket över öronen och somnade vartefter.

Det mesta av det här är på en och samma natt,jag låg 4h och vred å vände denna natt..

Det är en väldigt skör tråd på om det jag hör är verkligt eller bara hjärnspöken,jag vågar knappt kolla om det faktiskt är ljud jag hör på riktigt eller om det bara är i mitt huvud.
Jag har inte upplevt lika grovt som dig men visst har man haft vissa rösthallucinationer när man har varit vaken flera dagar i rad på tjack. Hjärnan är helt utarbetad och vet inte vad längre.

Du kanske lider av akut sömnbrist, pga att sömnkvaliten har varit dålig den senaste tiden. Är du påväg in i ett skov eller något?

Du skulle behöva diazepam att ta på kvällen och jobba in bättre sömn.
Citera
2021-04-21, 22:59
Medlem
Pseudomortems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av falskson
Jag har inte upplevt lika grovt som dig men visst har man haft vissa rösthallucinationer när man har varit vaken flera dagar i rad på tjack. Hjärnan är helt utarbetad och vet inte vad längre.

Du kanske lider av akut sömnbrist, pga att sömnkvaliten har varit dålig den senaste tiden. Är du påväg in i ett skov eller något?

Du skulle behöva diazepam att ta på kvällen och jobba in bättre sömn.

Yes känner att jag är påväg in i ett skov verkligen men har aldrig upplevt något liknande i mina andra skov...
Saken är den att min sömn har varit underbar och perfekt liksom och plötsligt en kväll började det här och det har bara försämrat min sömn och blivit värre varje kväll.

Mjo jag önskar jag fick "riktig" medicin men ej möjligt med min historik, vilket är jävligt tråkigt.
Citera
2021-04-21, 23:07
Medlem
Pseudomortems avatar
Något som är riktigt skumt är att när jag ligger på vänster sida så hör jag vatten rinna och sånna små grejer, klockor låter lustigt.

När jag ligger på höger sida hör jag dödsskrik,viskningar,getingar osv

Jag har varit med om många lustiga grejer men det här tar nog fanimej priset
Citera
2021-04-22, 12:48
Medlem
Pseudomortems avatar
Sovit bra inatt utan några hörselhallucinationer, skumt att det bara slutade sådär.

Anyways, tack för alla svar och spekulationer!
Citera
2021-04-22, 13:18
Medlem
Citat:
Sovit bra inatt utan några hörselhallucinationer, skumt att det bara slutade sådär.

Anyways, tack för alla svar och spekulationer!

Kanske hjälpte att du bara fick prata om det lite.
Citera
2021-04-22, 20:21
Medlem
Pseudomortems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8978wxu642
Kanske hjälpte att du bara fick prata om det lite.
Ja möjligen, det kanske lugnade ner mig lite.

Fick en riktigt bra 8h sömn, behövde det.
Men ska nog endå ta upp händelsen med vården så dom vet
Citera
2021-04-22, 22:22
Medlem
falsksons avatar
Citat:
Yes känner att jag är påväg in i ett skov verkligen men har aldrig upplevt något liknande i mina andra skov...
Saken är den att min sömn har varit underbar och perfekt liksom och plötsligt en kväll började det här och det har bara försämrat min sömn och blivit värre varje kväll.

Mjo jag önskar jag fick "riktig" medicin men ej möjligt med min historik, vilket är jävligt tråkigt.
Är det befogat att du inte får narkotiska preparat utskrivet eller är det någon bullshit-anledning som att du har nämnt att du har testat droger vid något tillfälle?
Citera
2021-04-23, 15:02
Medlem
Pseudomortems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av falskson
Är det befogat att du inte får narkotiska preparat utskrivet eller är det någon bullshit-anledning som att du har nämnt att du har testat droger vid något tillfälle?

Det är pga historik av missbruk av mest cannabis men ja har testat det mesta med åren,man har ju försökt fylla någon slags tomhet som alltid funnits där med något när man inte fått den hjälp man behövt.
Cannabis och Opiater, är väll det jag har "missbrukat" i perioder.

Men jag vet ju att om jag skulle få någon medicin i dagsläget som är narkotikaklassad så skulle jag sköta det, men det är ju inte lätt att få dom att lita på en med den historiken jag har..

Lämnar urinprov 1 gång i veckan, gjort i 2 år och varit ren varje gång, va ett uppehåll 3 månader med proverna i 3 månader men nu återupptogs det för jag står i kö till NP utredning.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in