Känner igen mig i detta, och det gör nog de flesta. Jag tror att det kan ha att göra med att människor i allmänhet drivs av det sociala sammanhanget, och de förväntningar andra har på en. När jag pluggade tillsammans med folk och gick på föreläsningar tyckte jag det var jätte lätt att komma till skott, men nu under pandemin när jag pluggat på distans så kan jag som du spendera veckor med att inte få något gjort alls trots att jag har ångest över att jag inte gör saker. Jag tänker att om man har ett socialt sammanhang så får man mycket motivation gratis, medans man som ensam måste kämpa hårdare. Därför skulle det kanske vara bra om du involverade någon i ditt jobb sökande, om du exempelvis har en vän som kan checka med dig i slutet av dagen att du sökt ett jobb eller så. Slutligen så kan det också vara så att du är nedstämd och därför inte kan ta tag i detta. Stora förändringar i livet som att man förlorar jobbet kan leda till depressioner. Det går att få kortsiktig hjälp med mediciner, om du har ett sånt problem så att du kommer på fötterna igen.