Citat:
Enligt ditt resonemang så ska alltså tjejerna komma från 1 till 100 och sedan spela ut sina roller som oansvarslösa och ej kapabla till att ha common sense, det är just precis som i detta fallet. Hon som satte sig över Toby hade alltså ingen common sense, det är inte precis rocket science att inse Toby är inte direkt är en gentleman. Någonstans måste man runt 50 redan kunna inse vissa saker, en av dessa är att förstå att man genomgår i ett program där deltagarna uppmuntras till att dricka ihop och alla är hormonstinna. Du lägger särskilt pekpinnen på "män" ser jag men hade jag varit dig så hade jag pekat finger åt programmet och produktionen och dessa består av både tjejer och killar.
Oj! Nu drar du iväg mina ord väääldigt långt bort från vad jag skrev och du skapar något helt annat. Har inte initierat någon debatt,
jag har inte heller pratat om några jämställdhetsfrågor?
Vad jag däremot har lyft är problemen som Toby till synes har när det kommer till att kunna ta ett nej eller hantera en situation där han uppenbart tar sin egen kåthet som referens för vad som är okej att göra med tjejen som är i hans närhet.
Han agerar fel i båda dessa lägen, måhända betydligt grövre i det ena fallet.
Hans beteende är ju oacceptabelt oavsett kontexten de befinner sig i eller vilken typ av tjejer han är med. Nu råkar han befinna sig på ett hotell i Mexiko med kameror överallt, i ett tävlingssammanhang tillsammans med ett gäng mer eller mindre narcissistiska människor.
Man kan absolut ha åsikter om huruvida deltagarnas sexuella preferenser är ”lösa” så att säga, men det spelar ingen som helst roll när det kommer till sexuella handlingar och samtycke.
De manliga deltagarna har samma rätt som de kvinnliga att säga nej, och detta ska naturligtvis hörsammas på samma sätt som när jag en kvinna säger nej.
Försvarar man Tobys agerande på bl.a. det sätt du gör, genom att säga citat: ”tjejerna är rätt så korkade i PH” så är man fel ute. Det spelar ingen roll om det är din fru eller ”Ca$andra Cock” på bordellen som säger nej. Det ska respekteras i ALLA lägen.
Det är inte svårare än så.
jag har inte heller pratat om några jämställdhetsfrågor?
Vad jag däremot har lyft är problemen som Toby till synes har när det kommer till att kunna ta ett nej eller hantera en situation där han uppenbart tar sin egen kåthet som referens för vad som är okej att göra med tjejen som är i hans närhet.
Han agerar fel i båda dessa lägen, måhända betydligt grövre i det ena fallet.
Hans beteende är ju oacceptabelt oavsett kontexten de befinner sig i eller vilken typ av tjejer han är med. Nu råkar han befinna sig på ett hotell i Mexiko med kameror överallt, i ett tävlingssammanhang tillsammans med ett gäng mer eller mindre narcissistiska människor.
Man kan absolut ha åsikter om huruvida deltagarnas sexuella preferenser är ”lösa” så att säga, men det spelar ingen som helst roll när det kommer till sexuella handlingar och samtycke.
De manliga deltagarna har samma rätt som de kvinnliga att säga nej, och detta ska naturligtvis hörsammas på samma sätt som när jag en kvinna säger nej.
Försvarar man Tobys agerande på bl.a. det sätt du gör, genom att säga citat: ”tjejerna är rätt så korkade i PH” så är man fel ute. Det spelar ingen roll om det är din fru eller ”Ca$andra Cock” på bordellen som säger nej. Det ska respekteras i ALLA lägen.
Det är inte svårare än så.
Senast redigerad av Xxrudeacidxx 2021-05-04 kl. 07:24.
Senast redigerad av Xxrudeacidxx 2021-05-04 kl. 07:24.