2021-04-20, 02:49
Medlem
Farsan från California och morsan är från Bosnien och Singapore (50/50).

Född, uppväxt i Sverige men har bott i USA i 3 år. Är 19 år just nu och har inte hamnat i bråk (kanske någon gång under lågstadiet), aldrig begått något brott eller liknande. Tog studenten år 2020 från naturvetenskapsprogrammet och funderar på att utbilda mig till civ.ingenjör.

Det var lite kort om mig. Jag är uppenbarligen ingen Svensson då jag varken har blåa ögon eller blont hår. Kollar du på mig kan du nog lista ut att jag inte är "svensk" även om jag är född här. Jag får tydligen inte kalla mig svensk.

I USA upplevde jag absolut ingen rasism mot mig. Det finns så jävla många kulturer i USA så jag kände mig inte utsatt. Man är nog mycket mer utsatt om man är "svart" i det landet. Däremot har jag under de senaste åren känt en jävligt hög incidens av rasism och hat mig i Sverige. Gissar på att många drar alla med utländsk bakgrund över en kant. Vet inte hur jag ska ta mig till helt enkelt. Finns det möjligtvis någon plastikkirurg som kan fixa mitt utseende för jag är uppenbarligen sedd som en kriminell av många svenskar i nuläget.

Å andra sidan kan jag ta mig in i deras tänk även om det är svårt. Jag står inte bakom något parti men jag är starkt emot invandringen. Har inget emot skötsamma invandrare men de radikala jävlarna förstör inte bara samhället men de skapar även en osann bild om individer med utländsk bakgrund som vistas i Sverige.

Vad ska jag göra?
Senast redigerad av MaloneXD 2021-04-20 kl. 02:52. Anledning: Korrigering
2021-04-20, 03:12
Medlem
ReiseReises avatar
Sluta grina och tro att du är speciell för att du inte ser svensk ut. Nästan majoriteten av befolkningen ser inte svenska ut längre. De som ger dig "arga blickar" är något du själv anspelar i hjärnan.
Finns säkert en och annan svensk som ger blickar för att man helt enkelt är trött på att se icke-svenskar överallt hela tiden vilket är helt förståeligt, vilken annan nation som helst utanför västeuropa hade reagerat likadant.

Ta det lugnt, om några generationer kommer Sverige se ut exakt som USA, det är nämligen målet.
2021-04-20, 03:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReiseReise
Sluta grina och tro att du är speciell för att du inte ser svensk ut. Nästan majoriteten av befolkningen ser inte svenska ut längre. De som ger dig "arga blickar" är något du själv anspelar i hjärnan.
Finns säkert en och annan svensk som ger blickar för att man helt enkelt är trött på att se icke-svenskar överallt hela tiden vilket är helt förståeligt, vilken annan nation som helst utanför västeuropa hade reagerat likadant.

Ta det lugnt, om några generationer kommer Sverige se ut exakt som USA, det är nämligen målet.

När har jag framstått mig tro att jag är speciell och på vilket sätt? Det enda som gör mig frustrerad är att jag knappt kan leva ett vanligt liv längre endast p.g.a. mitt utseende. Och nej jag överdriver inte.

Har heller aldrig skrivit vilken typ av rasism som är riktad mot mig så jag vet inte vem du citerar när du skriver "arga blickar".

Sådana som du är ett gott exempel till varför jag har börjat hata detta land. Om kriminaliteten i Sverige kommer fortsätta, kommer jag med all sannolikhet att flytta. Det är liksom den enda lösningen. Då hoppas jag verkligen att jag gör dig en stor tjänst då Sverige uppenbarligen bara är behov av blåögda blondiner. En mindre "neger jävel"
2021-04-20, 03:34
Medlem
Ignorera och fortsätt sköt dig bara. Har själv märkt en del tendenser tillfälligt ibland i min attityd mot vissa trots att jag inte är rasist alls egentligen. en somalier(gissar jag) frågade mig om det var jag som ringt taxi i förrgår för satt ute ngnstans mitt i natten o lånade wifi, och hade väl inte riktigt samma attityd för en halv sekund än om han vore vit och svensk innan jag insåg hur dumt det var.

Träffat både bra och obra somalier liksom..men vissa erfarenheter har väl satt ett litet spår någonstans. Inget mer med det.

men faktum är att invandring skapat en hel del bekymmer för svenskar, äldre som yngre och det är inte helt lätt alltid att vara helt fördomsfri tyvärr. Och det är inget som lär ändra sig heller bara sådär. Tråkigt för invandrare som sköter sig.

Inget personligt alls, att vissa av oss svenskar har svårt att hålla isär erfarenheter, och vad man läser om på fb o från tidningar med nya människor är bara som det är.. man gör vissa kopplingar omedvetet ibland.

Jämför med en person som är hundrädd eller har ett lätt förakt mot världens bästa vovve bara för att en helt annan hund bet en som barn t.ex. strunt samma liksom. Enda man kan göra är att föregå med gott exempel.
2021-04-20, 03:35
Medlem
TS vad du upplever är frustrationen från befolkningen över regeringens inkompetens.

Regering daltar med invandrare (straff rabatt osv osv) -> farligt att umgås med någon som ens påminner om invandrare

Vilket leder till att olika grupper minoriteter på allvar hatar varandra -> "Ni kan inte bete er och förstör för oss alla"

Samtidigt som dom styrande daltar ännu mer med kriminella och avskum istället för att ta tag i det.
And down it goes in a endless spiral of goodness and hate, samtidigt som dom styrande säger och fattar 0 -> "meh! vi har ju inte gjort något dumt?!" även kallat idioti eller effekten av att vara vänsterdriven..

t.ex Jag skulle aldrig dejta en muslimsk kvinna eller en tjej med genomrakt muslimskt utseende eller tro - för jag har ingen aning om vad det innebär.
Inte heller hade jag släpat med en svart tjej hem från krogen, hennes bröder kan ju vara galna.

Inte heller hade jag skyddat någon av dom om jag ser dom bråka på stan.
osv osv osv

"Rasism" och kollektivt bedömande i alla fall.. Men det är med livet på spel man chansar, och ett offer har jag inga planer på att bli.
Senast redigerad av Chilledippen 2021-04-20 kl. 03:49.
2021-04-20, 03:49
Moderator
T-80Us avatar
Jag har väldigt svårt att se att du egentligen utsätts för någon rasism av etniska svenskar TS. Svenskar är inte sådana i gemen, och även om de hatar dig nog för att få smak av spya i svalget, så skulle de hellre behandla dig korrekt och sedan snacka skit om dig i fikarummet, än få för sig att säga en massa dumheter till dig. Svenskar fungerar helt enkelt inte så.

Om det är andra invandrargrupper som visar avsky mot dig, så är det inte mycket man kan göra åt det, den typen av människor vill det svenska styret, och de svenska väljarna ha här, i stort antal. Så stort antal, faktiskt, att de inom en ganska kort tid kommer att vara i majoritet i det svenska samhället.

Vad gäller USA, så utsätts inte svarta där för någon egentlig rasism, det är ett medialt och liberalt påhitt utan förankring i verkligheten.

Kan du, TS, ge några exempel på sådant som du utsätts för, och som tydligen gör dig till ett offer för hemska svenskars omåttliga rasism?
2021-04-20, 03:52
Medlem
Acceptera det faktum att du aldrig någonsin kommer bli som dem. Spelar ingen roll hur mycket du färgar håret blint eller opererar dig. Du är inte lika mycket värd helt enkelt. Så antigen kan du fokusera på minsta antydan till rasism, eller så kan du visa dem jävlarna att de tror fel om dig.
2021-04-20, 04:01
Medlem
ReiseReises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaloneXD
När har jag framstått mig tro att jag är speciell och på vilket sätt? Det enda som gör mig frustrerad är att jag knappt kan leva ett vanligt liv längre endast p.g.a. mitt utseende. Och nej jag överdriver inte.

Har heller aldrig skrivit vilken typ av rasism som är riktad mot mig så jag vet inte vem du citerar när du skriver "arga blickar".

Sådana som du är ett gott exempel till varför jag har börjat hata detta land. Om kriminaliteten i Sverige kommer fortsätta, kommer jag med all sannolikhet att flytta. Det är liksom den enda lösningen. Då hoppas jag verkligen att jag gör dig en stor tjänst då Sverige uppenbarligen bara är behov av blåögda blondiner. En mindre "neger jävel"

Men sluta tyck synd om dig själv, det är patetiskt. Låter ju uppenbart som att du lever med mindervärdeskomplex med dina rotlösa gener bland alla miljoner hemska blonda och blåögda svenskar du verkar se varje dag, om de bara kunde försvinna!
Flytta till USA då om det är så fantastiskt, dom har ju självklart inga problem med rasism (Hint: det är mer eller mindre det enda dom pratar om), där har dom för övrigt redan börjat komma fram till att alla germanska och anglosaxiska vita måste bort om det ska bli harmoni i samhället, det stadiet har vi inte nått ännu i Sverige.

Nej du är ingen "negerjävel", vad jag försökte säga är att du mer eller mindre är en i mängden idag. Ingen bryr sig om du inte har pursvenskt utseende, ditt utseende är det normala idag. >Finns många som är trötta på invandringen av diverse skäl, du uppgav ju själv i din trådstart att du är less på den.
Senast redigerad av ReiseReise 2021-04-20 kl. 04:09.
2021-04-20, 04:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Jag har väldigt svårt att se att du egentligen utsätts för någon rasism av etniska svenskar TS. Svenskar är inte sådana i gemen, och även om de hatar dig nog för att få smak av spya i svalget, så skulle de hellre behandla dig korrekt och sedan snacka skit om dig i fikarummet, än få för sig att säga en massa dumheter till dig. Svenskar fungerar helt enkelt inte så.

Om det är andra invandrargrupper som visar avsky mot dig, så är det inte mycket man kan göra åt det, den typen av människor vill det svenska styret, och de svenska väljarna ha här, i stort antal. Så stort antal, faktiskt, att de inom en ganska kort tid kommer att vara i majoritet i det svenska samhället.

Vad gäller USA, så utsätts inte svarta där för någon egentlig rasism, det är ett medialt och liberalt påhitt utan förankring i verkligheten.

Kan du, TS, ge några exempel på sådant som du utsätts för, och som tydligen gör dig till ett offer för hemska svenskars omåttliga rasism?

Började egentligen runt 2014-2015/2016 då jag lade märke till en ökad uppenbar rasism mot mig.

Jag utesluter blickar och hatiska kommentarer från denna diskussion då det inte är det jag är frustrerad över.

Har ett fåtal gånger blivit påhoppad av svenska ungdomar som jag tror kan ha varit runt 15-16 och jag var runt den åldern också. Blev kallad "neger" och "bögjävel" fastän jag är varken eller. Det var inget mer om den saken. Blev sedan under senare år knivhotad av ett MC-gäng strax utanför Tibro och blev kallad en massa annan skit där också. Sedan har jag nyligen blivit konfronterad av ett gäng med orten skitungar när jag skulle in i min bil utanför Coop.

Vet inte, har kanske bara varit på fel plats på fel tid men det är inte så speciellt kul att som en tonåring bli utsatt av allt non-sense när jag inte gjort ett skit. Jag är inte ens en invandrare. Jag är liksom född och uppvuxen i Sverige.
2021-04-20, 04:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReiseReise
Men sluta tyck synd om dig själv, det är patetiskt. Låter ju uppenbart som att du lever med mindervärdeskomplex med dina rotlösa gener bland alla miljoner hemska blonda och blåögda svenskar du verkar se varje dag, om de bara kunde försvinna!
Flytta till USA då om det är så fantastiskt, dom har ju självklart inga problem med rasism (Hint: det är mer eller mindre det enda dom pratar om), där har dom för övrigt redan börjat komma fram till att alla germanska och anglosaxiska vita måste bort om det ska bli harmoni i samhället, det stadiet har vi inte nått ännu i Sverige.

Nej du är ingen "negerjävel", vad jag försökte säga är att du mer eller mindre är en i mängden idag. Ingen bryr sig om du inte har pursvenskt utseende, ditt utseende är det normala idag. >Finns många som är trötta på invandringen av diverse skäl, du uppgav ju själv att du är less på den.

Varför är det patetiskt? Är det fel att klaga om man knappt känner sig trygg varje gång man går ut på stan p.g.a. ens utseende?

Har heller inte uppgett vilket land jag vill flytta till senare i livet men du verkar ju vara väldigt insatt på att sätta ord i mun. Men jag kan uppge det faktum att jag hellre blir rånad av ett MS-13 gäng i Chicago än att bli attackerad av ett gäng outbildade svenskar. Diverse scenarion har olika motiv.

Vill även vara tydlig med att jag inte generaliserar svenskar i en kategori. Har dock sett en högre tendens av svenskar som lutar sig åt det beteendet. Du verkar vara en av dem.
2021-04-20, 04:22
Bannlyst
Dosent mather if your black or white.
2021-04-20, 04:29
Medlem
ReiseReises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaloneXD
Varför är det patetiskt? Är det fel att klaga om man knappt känner sig trygg varje gång man går ut på stan p.g.a. ens utseende?

Har heller inte uppgett vilket land jag vill flytta till senare i livet men du verkar ju vara väldigt insatt på att sätta ord i mun. Men jag kan uppge det faktum att jag hellre blir rånad av ett MS-13 gäng i Chicago än att bli attackerad av ett gäng outbildade svenskar. Diverse scenarion har olika motiv.

Vill även vara tydlig med att jag inte generaliserar svenskar i en kategori. Har dock sett en högre tendens av svenskar som lutar sig åt det beteendet. Du verkar vara en av dem.

Verkar ju som att du redan är helt inställd på att det är svenskarna som är problemet med Sverige, du kan ju knappt gå utanför dörren innan otryggheten från Kalle och Erik kryper upp i ryggmärgen på dig. Staten är redan medveten om att Sverige skulle vara enormt mycket tryggare om vi bara omskolade alla outbildade bondtölpiga svenskar, EXPO jobbar på det.

Tyvärr kan jag som pursvensk inte relatera till din otrygghet, jag känner skam att jag bara kan gå runt klockan 1 natten i vilken storstadsdel som helst och ingenting kommer hända för jag är svensk. Min eventuella dotter kommer aldrig att känna några ohyggligheter i skolan med sitt blonda hår. Alla skinnskallar vi ser dagligen håller tyvärr bara tunnelbanan ren för mig.

Du framförde i din trådstart Kalifornien som ett praktexempel på en bra tillvaro för dig, vilket var anledningen till att jag antog saken. Oavsett vart du tänker flytta så önskar jag dig lycka till. Känner inget personligt agg mot dig för att du inte är pursvensk, vet att det låter omöjligt för dig att förstå.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in