Citat:
Ursprungligen postat av
Kione211
Var förstås otydlig. Menar tidszon. Nuförtiden går det ju att använda internet i luftballong mm.
När jag gick i skolan på åttiotalet så programmerade folk i min ålder program som försökte sälja så mycket kvällstidningar som möjligt. Så hela mitt liv har jag utgått från att AI och jag håller på med någon form av ny dans. Därför utgår jag ifrån att man/dator upptäckt någon form av mönster i beteende och så anpassas det efter det.
Oavsett om du menade "andra sidan planeten" eller "tidszon" så är det obegripligt och inte särskilt logiskt. Du väljer dessutom att totalt ignorera frågorna, och börjar babbla om totalt ovidkommande saker.
Oavsett om du menade tidszon eller andra sidan planeten, så riktar sig ju Hemnet (och även Kronofogden och deras exekutiva bostadsannonser) åt en svensk marknad. Svenska köpare, svenska säljare och svenska fastighetsmäklare. Folk som bor/befinner sig här. Inte folk som bor/befinner sig i andra tidszoner/andra sidan planeten. De som befinner sig utomlands och som vill köpa något i Sverige lär vara en minoritet. Visserligen förekommer det. Märks väl framförallt på den andel norrmän, danskar, tyskar och holländare som äger fritidshus i Sverige. Det är knappast för deras skull som Hemnet lägger ut annonserna 04:30, för att lättare kunna kommunicera med dem. Eller för att anpassa sig efter dem.
Du verkar snarare ha noll koll på hur det funkar på Hemnet. Det märks redan i trådstarten då du trodde att någon på Kronofogden personligen lade ut annonserna kl. 04:30. Så dina så kallade "logiska" påståenden verkar inte vettiga för fem öre.