2021-04-18, 23:00
Medlem
MaryGoores avatar
Hej på er.
Är då ännu en noob med mycket undringar och lite begrip.
Detta har hänt:
Har köpt bitcoins från en marknadsplats (bt.cx).
Har fått dom till min wallet (electrum).
Har skickat dom vidare till skum marknadsplats (fs3).
Och där har jag fått stopp på min teknologiska framfart..

Det är draget från min wallet, men inget har dykt upp på mitt konto på fs3 27 timmar senare.
Jag har nu i efterhand förstått att avgiften påverkar hur snabbt en överföring går.
Var inte helt hajj på detta så jag valde så klart det billigare alternativet..
När jag kollar på överföringen i electrum så står det att den har 60 confirms (om det nu betyder något?), och när jag söker på den på blockchain.com står det ´confirmed´.
Har även försökt andvända en acceleratortjänst men då bara fått budskapet att överföringen redan är konfirmerad.

Lyckas inte googla mej fram till fler svar eller lösningar så nu vänder jag mej till flashbackeliten.
Skall jag bara sitta i båten eller har något gått galet i mitt första kliv in i den förvirrande kryptovärlden?
Tacksam för konstruktiva svar!

PS Det rör sej bara om drygt 5 btc.
Citera
2021-04-18, 23:46
Medlem
Oldberrys avatar
Bara 5 btc??! Det är ett antal miljoner.

För övrigt borde dina btc synas om de har 60 confirms, säker på att du skickade till rätt adress ?
Citera
2021-04-18, 23:54
Medlem
MaryGoores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oldberry
Bara 5 btc??! Det är ett antal miljoner.

För övrigt borde dina btc synas om de har 60 confirms, säker på att du skickade till rätt adress ?

Ja det kanske är mycket pengar för dej..😀
Nej, det blev ju så klart tokigt där.

Adressen är ju copy/paste så det bör ju inte vara fel, även om tanken slagit även mej.
Kan tillägga att när jag öppnar transaktionen i electrum så står det att den är i storleksordningen 191mb, medans blockchain anger den till 110mb. Skulle det kunna betyda att den ännu processeras?
Citera
2021-04-19, 18:52
Medlem
MaryGoores avatar
Bumpar här då.
Närmar sej 24 timmar till och mina stålar är ännu försvunna
Ingen som har någon input angående vad som kan ha hänt eller vad jag kan göra?

Har jag gjort bort mej och failat helt så kan jag leva med att transaktionen gått om intet, men jag känner att jag måste få reda ut vad som blivit galet innan jag ger mej på´t igen!

Just nu befinner jag mej i en kryptoekonomisk återvändsgränd och jag måste förstå hur jag hamnade här innan jag vågar ut och övningsköra igen..
Citera
2021-04-19, 19:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MaryGoore
Bumpar här då.
Närmar sej 24 timmar till och mina stålar är ännu försvunna
Ingen som har någon input angående vad som kan ha hänt eller vad jag kan göra?

Har jag gjort bort mej och failat helt så kan jag leva med att transaktionen gått om intet, men jag känner att jag måste få reda ut vad som blivit galet innan jag ger mej på´t igen!

Just nu befinner jag mej i en kryptoekonomisk återvändsgränd och jag måste förstå hur jag hamnade här innan jag vågar ut och övningsköra igen..

Står det 60 confirms så har den kommit fram.
Gissar att du skickat till fel adress eller den som säger att hen tagit emot ljuger.

Pasta transaktionen här?
Citera
2021-04-19, 19:35
Medlem
MaryGoores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Står det 60 confirms så har den kommit fram.
Gissar att du skickat till fel adress eller den som säger att hen tagit emot ljuger.

Pasta transaktionen här?

Tack för att du orkar svara!
Att det skulle vara fel adress är ju givetvis en möjlighet, men eftersom jag bara kört copy/paste så känns det ändå lite svårsmält..
Mottagaren är i detta fallet jag själv så det skulle krävas någon form av Fight Club-scenario för att jag skulle bli förd bakom ljuset av mottagaren

Jag kan absolut posta transaktionen men jag behöver mer specifika instruktioner på vad som då eftersöks. TransaktionsID? Eller något annat?
Tack!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in