2021-04-19, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
Om du ändrar dig så vet du att du kan ringa jourhavande medmänniska eller jourhavande präst.

Är det akut kan du slå 112 och be att få prata med en jourhavande präst.

Okej det är bra att veta👍👍. Jag är ju en person som har sett mycket tragiska och tråkiga saker genom åren så jag har ju blivit van att bearbeta olika grejer och det här blir nog bara ytterligare en sån sak, hoppas jag iallafall men det märker vi om några dagar om inte annat.
Citera
2021-04-19, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niemi99
Nej dem frågade ingen av oss "vittnen" om det dem frågade ut oss en och en tog personnummer och bilder och sa tack så mycket och att vi kunde gå. Tyckte att dem flesta poliser verkade lite stressade. Dem tror kanske inte att folk blir chockade även fast dem inte ser själva brottet men jag tror nog att jag fick en chock.
De brukar alltid klara dom om skotten inte träffat huvudet eller kroppspulsåder men då avlider man på några minuter. BO Kommer säkert ligga på sjukhus länge men överleva om han inte har riktig otur
Citera
2021-04-19, 00:42
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Kan ej sända pm till dig, skriver här, och det har ju i högsta grad med trådens ämne att göra. Tveka inte att be brorsan eller vännen komma hem till dig om du känner dig orolig. Viktigt att du tar hand om dig och helst inte är ensam.

https://www.1177.se/sjukdomar--besva...ssyndrom-ptsd/

Eller.

Citat:
Behöver du någon att tala med? Är det kväll eller mitt i natten kan du ringa till Jourhavande Medmänniska. Vi finns där varje natt mellan 21-06. En röst i natten.

https://www.jourhavande-medmanniska.se/

https://www.1177.se/Kalmar-lan/sa-fu...h-medmanniska/
Citera
2021-04-19, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kiya123
De brukar alltid klara dom om skotten inte träffat huvudet eller kroppspulsåder men då avlider man på några minuter. BO Kommer säkert ligga på sjukhus länge men överleva om han inte har riktig otur

Jag hoppas verkligen att han överlever.
På tok för ung för att dö.
Citera
2021-04-19, 00:44
Medlem
Citat:
Det var en ung kille 21 år har aldrig sett honom i Valsta centrum men han bodde tydligen på sleipnergatan 52 och han kompis hette Habib och bodde vid Norrbacka. Namn jag kommer faktiskt inte ihåg vad han sa han hade lite problem med att försöka hålla sig vid medvetande.
Du vet hur gammal offret är, vet gata och hus nr där han bor, vet vad hans kompis heter och vart denna kompis har bott, MEN kommer inte ihåg vad offret heter...
Citera
2021-04-19, 00:46
Moderator
Schlesiens avatar
Utgången rubrik:
Skjutning i norra Stockholm, Valsta (2021-04-18)

/ Moderator
Citera
2021-04-19, 00:46
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Jag hoppas verkligen att han överlever.
På tok för ung för att dö.

Kan knappt föreställa mig det vidriga du varit med om ikväll ..
Citera
2021-04-19, 00:48
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnickeliSnack
Du vet hur gammal offret är, vet gata och hus nr där han bor, vet vad hans kompis heter och vart denna kompis har bott, MEN kommer inte ihåg vad offret heter...

Du kan inte tänka dig att det fanns andra personer där som visste vem det var och delade informationen?

Edit: Måste ha varit fullt kaos på platsen.
Citera
2021-04-19, 04:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnickeliSnack

Nog inser du väl att det både finns informatörer och avsiktliga desinformatörer från polismyndighetens sida som opererar i trådar som dessa? Allt annat vore direkt tjänstefel från polisens sida.
Citera
2021-04-19, 05:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Nog inser du väl att det både finns informatörer och avsiktliga desinformatörer från polismyndighetens sida som opererar i trådar som dessa? Allt annat vore direkt tjänstefel från polisens sida.
Nja har svårt att tro att NOA är på FB aktivt och skriver men visst letar de efter information angående konflikter mm för att ligga steget före.

Däremot är det nog en del kriminella här som försöker med desinformation. Det är t ex väldigt många när det gäller den andra skjutningen i lördags som nästan desperat hävdar: "Nej!!! 24K är inte inblandade!!!

De har ju bara fått en låt stulen som kan vara värd en del hmmm

Lite misstänksamt
Citera
2021-04-19, 05:39
Medlem
qutms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanligman
Nja har svårt att tro att NOA är på FB aktivt och skriver men visst letar de efter information angående konflikter mm för att ligga steget före.
Däremot är det nog en del kriminella här som försöker med desinformation. Det är t ex väldigt många när det gäller den andra skjutningen i lördags som nästan desperat hävdar: "Nej!!! 24K är inte inblandade!!!
De har ju bara fått en låt stulen som kan vara värd en del hmmm
Lite misstänksamt
Snart vet man, skytten gripen.
https://www.expressen.se/nyheter/pol...t-grovt-brott/
Citera
2021-04-19, 07:23
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad

Snack! Att de läser är mycket sannolikt att de lägger sig i, nej de kan skapa nya okontrollerbara situationer. Så det tro jag inte ett ögonblick på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in