2021-04-18, 19:26
Medlem
CtrlAltDelThiss avatar
Gillar man power/heavy metal kan Battle Beast vara ett bra förslag.

Detta band har släppt fem album hittills och i hemlandet Finland är de riktigt populära. Att de har en kvinnlig sångerska, Noora Louhimo, gör att bandet säkert får lite mer uppmärksamhet än normalt. Hon har bra klös i rösten.

Bandet bildades av Anton Kabanen, gitarrist och låtskrivare, men han blev utsparkad av alla andra bandmedlemmar 2015. Han startade då ett nytt band med namnet Beast In Black som jag skapade en tråd om förut.

Det finns många låtar med Battle Beast som jag vill rekommendera men "Iron Hand", "Out On The Streets" och "Touch In The Night" slår mycket.

YouTube-länk till "Iron Hand" // YouTube-länk till "Out On The Streets" // YouTube-länk till "Touch In The Night"

Känner ni till bandet och vad tycker ni i så fall?
Citera
2021-04-18, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CtrlAltDelThis
Gillar man power/heavy metal kan Battle Beast vara ett bra förslag.

Detta band har släppt fem album hittills och i hemlandet Finland är de riktigt populära. Att de har en kvinnlig sångerska, Noora Louhimo, gör att bandet säkert får lite mer uppmärksamhet än normalt. Hon har bra klös i rösten.

Bandet bildades av Anton Kabanen, gitarrist och låtskrivare, men han blev utsparkad av alla andra bandmedlemmar 2015. Han startade då ett nytt band med namnet Beast In Black som jag skapade en tråd om förut.

Det finns många låtar med Battle Beast som jag vill rekommendera men "Iron Hand", "Out On The Streets" och "Touch In The Night" slår mycket.

YouTube-länk till "Iron Hand" // YouTube-länk till "Out On The Streets" // YouTube-länk till "Touch In The Night"

Känner ni till bandet och vad tycker ni i så fall?

Tror det var förra hösten som jag också började lyssna på dom faktiskt, tycker dom är helt okej. Familiar hell är gungig och skön
Citera
2021-10-23, 09:00
Medlem
CtrlAltDelThiss avatar
Det finns en musikvideo ute nu till en ny låt, "Master Of Illusion", på YouTube.
Citera
2021-11-02, 22:23
Medlem
CtrlAltDelThiss avatar
Ingen tvekan om att det är en väldigt bra låt den där "Master Of Illusion" men jag är nästan besviken ändå. Varför? Jo, för att Battle Beast har bättre låtar.
Citera
2021-11-03, 16:58
Medlem
avrogados avatar
Citat:
Ingen tvekan om att det är en väldigt bra låt den där "Master Of Illusion" men jag är nästan besviken ändå. Varför? Jo, för att Battle Beast har bättre låtar.
De har vuxit ur högstadiejläderna nu men de har fortfarande utvecklingspotential.
Citera
2021-11-03, 17:29
Medlem
Har de två första skivorna på CD. Den första skivan har en annan sångerska. Tycker skivorna efter de två första varit sämre. Såg dem live 2014 som förband till Accept.
Citera
2022-01-08, 00:40
Medlem
CtrlAltDelThiss avatar
Battle Beast och Nuclear Blast Records slår på stort. Nu är en tredje låt med musikvideo till från nya plattan ute.

- YT-länk till "Where Angels Fear To Fly"

Såg den just nu så har inte hunnit få en uppfattning ännu.
Citera
2022-01-08, 16:16
Medlem
Niskalaukauss avatar
Det är Nitte Valo som sjunger på dem första skivorna.
Citera
2022-01-08, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niskalaukaus

Bara på första skivan. De två första skivorna är för övrig bäst. Gillar inte den väg musiken gått nu de senaste skivorna.
Citera
2022-01-08, 18:43
Medlem
avrogados avatar
Tja, utan skorpionens sylvassa pipa är den nya knappt godkänd.
Citera
2022-01-09, 20:59
Medlem
CtrlAltDelThiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niskalaukaus

Tänkte du att det var någon här som inte visste att Nitte Valo sjöng på "Steel"?

Att påpeka och rätta saker är bra. Men är det ingen som har missuppfattat saken så gör ett påpekande och en rättning faktiskt inget alls.
Citera
2022-01-10, 02:01
Medlem
Niskalaukauss avatar
Citat:
Tänkte du att det var någon här som inte visste att Nitte Valo sjöng på "Steel"?

Att påpeka och rätta saker är bra. Men är det ingen som har missuppfattat saken så gör ett påpekande och en rättning faktiskt inget alls.
Om du kollar hur trådstarten börjar så tas just Iron Hand upp som Nitte gör brutalt bra. O så nämns Noora som kvinnlig sångerska i bandet. Att jag däremot var klantig o sa dem 2 första skivorna får jag ta på mig.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in