• 2
  • 3
2022-02-09, 22:36
Medlem
Jag vet att man fr skador av lngvarig anvndning. Sg vad ni vill... Har sjlv det p recept. Anvnds ytterst sllan...
Citera
2022-02-09, 22:38
Medlem
psykoshippiens avatar
Brukar peta i mig 80mg, motsvarande 4 eller 2ml beroende p dos man har.
Citat:
Ursprungligen postat av psykosnyckel
Det sger sig sjlvt att all medicin ndrar hjrnan oterkalleligt. 100% av alla psyk medicin ska man egentligen ta vid symptom 1 gng inte ha som underhlls eller mirakel medel. ta lgsta dos r mitt svar.
(hmm, en namne...) r det verkligen s? Nej, det stmmer inte.
Senast redigerad av psykoshippien 2022-02-09 kl. 22:40.
Citera
2022-02-10, 00:47
Citat:
Ursprungligen postat av VillJalentine
Vad du tror spelar ingen roll. Halsol och theralen skadar hjrnan. Skadar lite allt mjligt i kroppen. Ditt liv liv kropp, nu har jag sagt det och lnkat studie ocks. Upp till dig vad du vill gra med informationen.

Jag brukar ta uppt 40 mg Alimemazin nr jag festat rejlt fr att sova mig igenom baksmllan, sover i 24h mer eller mindre. r det farligt? Hnder kanske en gng i mnaden i snitt.

Tar det aldrig annars.
Citera
2022-02-10, 00:53
Medlem
neuron-drones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterForsman
Jag brukar ta uppt 40 mg Alimemazin nr jag festat rejlt fr att sova mig igenom baksmllan, sover i 24h mer eller mindre. r det farligt? Hnder kanske en gng i mnaden i snitt.

Tar det aldrig annars.

Du orsakar en viss skada, men eftersom det r sllan s blir nog skadan inte allvarlig. Det r nr folk tar stora doser antikolinergika eller flera sorter, och de tar dag efter dag.
Citera
2022-06-06, 23:34
Medlem
tar 1.7 ml och gjort varje natt i 7 r. Hjrnskador har jag nog, frmodligen framkallat av ngot annat. Inte theralen
Citera
2022-06-07, 06:59
Medlem
Muppetys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nionde
tar 1.7 ml och gjort varje natt i 7 r. Hjrnskador har jag nog, frmodligen framkallat av ngot annat. Inte theralen
Mina hjrnskador beror nog frmst p de ECT-behandlingar jag fick mellan 2003 o 2005. Frst mrkte jag inget, blev ngot bttre vad gller depressionen, men det var inte vrt det. Nu har jag bara suddiga minnen frn hela 00-talet, o det mrkte jag frst 10 r senare, 2015.

Tar fortfarande Theralen, men vaknar nu alltid mellan 04 o 06. Tar 1,75 ml runt kl 20 o lgger mig tidigt, runt 21. Vaknar alltid utvilad. Klarar mig p betydligt mindre smn numera, 5-6 timmar, men ibland sover jag nn timme p dagen.

De 4mg Haldol jag tagit i ca 20 r har jag nyss bytt ut mot 6 mg Invega, d jag brjade f Parkinson-liknande biverkningar. S jag kan brja hlla med om att Haldol bidrar till hjrnskador. Det gr skert Invega (och de andra medicinerna) ocks, men inte lika kraftigt som Haldol.
Citera
2022-06-07, 07:01
Medlem
Kajahs avatar
Herregud. Nr jag tog Theralen, fr ett antal r sedan, s rckte det med ett par droppar fr att snka mig.
Citera
2022-06-07, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muppety
Mina hjrnskador beror nog frmst p de ECT-behandlingar jag fick mellan 2003 o 2005. Frst mrkte jag inget, blev ngot bttre vad gller depressionen, men det var inte vrt det. Nu har jag bara suddiga minnen frn hela 00-talet, o det mrkte jag frst 10 r senare, 2015.

Tar fortfarande Theralen, men vaknar nu alltid mellan 04 o 06. Tar 1,75 ml runt kl 20 o lgger mig tidigt, runt 21. Vaknar alltid utvilad. Klarar mig p betydligt mindre smn numera, 5-6 timmar, men ibland sover jag nn timme p dagen.

De 4mg Haldol jag tagit i ca 20 r har jag nyss bytt ut mot 6 mg Invega, d jag brjade f Parkinson-liknande biverkningar. S jag kan brja hlla med om att Haldol bidrar till hjrnskador. Det gr skert Invega (och de andra medicinerna) ocks, men inte lika kraftigt som Haldol.

theralen ger, glad att det funkar OK fr dig iallafall
Citera
2025-05-13, 17:02
Medlem
Som mest s har jag svept 80% av en hel flaska theralen, fick svrt att se och g. r inget att rekommendera men jag skulle sga att 1-2 ml r en normal dos.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in